راهنمای خرید برای خودرو اولی‌ها
بلاگ دیوار –
پس از گذشت حدود ۶ سال از آخرین لیگ قهرمانی کشور در مسابقات اتومبیلرانی رشته رالی، راند اول از فصل جدید این مسابقات در محدوده زرندیه و پرندک برگزار شد.
مسابقات رالی کشوری که از قدیمی‌ترین رشته‌های اتومبیلرانی در کشور است پس از مدتی وقفه مجددا به جریان افتاده و فصل جدید آن روز جمعه گذشته استارت زده شد. آخرین بار در سال ۱۳۹۷ یک راند از مسابقات در قزوین برگزار شد اما  در همان یک مرحله باقی ماند تا معنای لیگ نداشته باشد.
امسال اما با فروکش کردن کرونا و تلاشی که در کمیته رالی فدراسون اتومبیلرانی وموتورسواری شکل گرفت، بالاخره طلسم عدم برگزاری مسابقات شکسته شد و راند اول مسابقات در دو گروه حرفه‌ای و آماتور به جریان افتاد. نکته جالب این مسابقه حضور تعدادی از بانوان علاقمند در گروه آماتورها بود و رقابت جالبی به وجود آمد که به نوعی تمرین برای ارتقای کیفی در زمینه رانندگی و همچنین ست‌آپ خودروها برای حضور احتمالی در گروه حرفه‌ای‌ها در آینده تلقی شد.
راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشوری برگزار شددر عین حال در این مسابقه رانندگانی از استان‌های تهران، مازندران، قزوین و خراسان شرکت کردند اما یکی دو راننده از مشهد و خوزستان با وجود تلاش زیاد نتوانستند به مسابقه برسند. غایب دیگر این مسابقه نیز تیم سایپا بود که ظاهرا به دلیل آماده نشدن خودروها به استارت نرسید اما قطعا در دور بعدی وارد رقابت خواهد شد تا رقابت قدیمی خود را با تیم باشگاه پیکان یا همان ایران خودرو احیا کند. در عین حال حضور اسپانسرها از جمله شرکت‌های پارس حیان، سهلان نماد و افق توسعه مانا این نوید را داد که حامیان مالی به این رقابت باز خواهند گشت.
بیشتر بخوانید: در اولین مسابقه سرعت سال چه گذشت؟
حسین نبوی رئیس کمیته رالی فدراسیون درباره تفاوت‌های این مسابقه برای آماتورها در مقایسه با گذشته گفت:«هدف ما از شرکت دادن آماتورها چیز دیگری بود و سعی کردیم به جای آنکه افراد مثل سیاهی لشگر در مسابقه باشند واقعا با اتکا به قوانین مسابقه و استانداردهای حرفه‌ای‌ها در این رقابت حضور پیدا کنند. آماتورها با مفاهیمی مثل سرویس پارک، پارک فرمه و نوع رانندگی در استیج‌ها آشنا شدند و آن را به درستی تمرین کردند و عملا با سطح حرفه‌ای آشنا شدند. در عین حال ما پیشنهاد سرعت متوسط هم برای استیج‌های مختلف به آماتورها دادیم تا بتوانند مهارت و مدیریت در مسابقه را بهتر اجرا کنند و اگر خواستند با ارتقای استاندارد خودروشان به گروه حرفه‌ای بپیوندند.»
راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشوری برگزار شدراند اول مسابقات رالی قهرمانی کشور در محدوده زرندیه، پرندک و مجموعه آیلند برگزار شد و روز پنج‌شنبه مراحل پیش‌بینی شده آن مثل ثبت‌نام، بازدید مسیر (رکه)،  جلسه توجیهی و استارت نمادین طبق برنامه انجام شد. صبح جمعه نیز با استارت رسمی، مسابقه اغاز شد و رانندگان به غیر از سوپر اسپشیال استیج، در ۶ تست مسابقه دادند. سه استیج در مرحله اول طراحی شده بود سه استیج نیز در مرحله دوم که جمعا طول مسیر مسابقه به حدود ۱۸۵ کیلومتر می‌رسید.
در گروه حرفه‌ای‌ها که همگی با خودرو شیر نشان یعنی پژو ۲۰۶ در مسابقه حاضر بودند، قهرمانان نامداری مثل اشکان مسگرها، محمد قلعه‌بانی، آرمان طاهردوست و… حضور داشتند و رقابت خوبی در این کلاس شکل گرفت. از سوی دیگر با توجه به شرایطی که برای برگزاری مسابقه در دو کلاس حرفه‌ای‌ها و آماتورها مهیا شده بود، تیم طراح مسیر، در یک تلاش چند روزه، مسیر را از موانع طبیعی خطرناک که ممکن بود حادثه‌آفرین باشد پاک کردند و اطمینان خاطر بیشتری به شرکت‌کننده‌ها بخشیدند.
بیشتر بخوانید: دور اول مسابقات کارتینگ کشوری برگزار شد
به این ترتیب مسابقه با سرعت خوبی برگزار شد و نتایج زمانی خوبی نیز به دست آمد. عصر جمعه و با پایان گرفتن مسابقه، طبق زمانبندی انجام شده، کلیه رانندگان و عوامل کنترل و ایمنی در مجموعه آیلند حاضر شدند تا مراسم پایانی و سکو را برگزار کنند. با حمایتی که از سوی مجموعه آیلند اتفاق افتاد مراسم سکو نیز با شور و حال خوبی برگزار شد و برندگان روی سکو رفتند. نکته مهم برتری تیم رالی باشگاه پیکان متعلق به شرکت ایران خودرو بود که با کسب ۴۰ امتیاز بالاتر از فرش مشهد و ستارگان سرعت بر روی سکوی اول تیمی قرار گرفت و اشکان مسگرها نیز در گروه راننده‌ها در کنار وحید وحدتی به عنوان نقشه‌خوان، برنده سکوی نخست شدند.
فهرست برنده‌‌های مسابقه به این شرح است:
آرش راهبر متولد ۱۷ آبان ۱۳۵۲، دانش آموخته شیمی کاربردی، از سال ۱۳۷۷ وارد کار مطبوعاتی شده است. او تا امروز در سه حوزه ورزشی، خودرو و حمل‌و‌نقل فعالیت رسانه‌ای داشته‌ است. اولین صفحه خودرو در مطبوعات را در سال ۱۳۸۳ در روزنامه دنیای اقتصاد توسط وی راه‌اندازی شده است. آرش راهبر همچنین، سردبیری 8 مجله در حوزه خودرو و حمل و نقل (از جمله مجله ایران خودرو، مجله حرکت، مجله تخت‌گاز، مجله صفر تا صد، مجله پایش خودروها و …) را بر عهده داشته است.
لوکس‌ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟
دور اول مسابقات کارتینگ کشوری
وقتی شاه غلام به شانگهای می‌رود؛ نقدی کوتاه بر نمایشگاه خودروی تهران
کانسپت Scenic Vision؛ بیانگر دیدگاه متفاوت رنو
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
پست‌های اخیر
بررسی کامل گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو + مشخصات فنی
گوشی ۱۰ میلیونی چی بخرم؟
مهاجرت از طریق خوداشتغالی | چگونه ویزای خوداشتغالی بگیریم؟
همه چیز درباره خوداشتغالی | چگونه از وام خوداشتغالی و تسهیلات بانکی آن…
معرفی گوشی ناتینگ فون ۱ و هر آن‌چه درباره‌ آن نمی‌دانید!
محبوب‌ترین مقالات
زمان و شرایط ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط واردات خودرو تغییر کرد
جدیدترین شرایط فروش و ثبت نام بهمن خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط وام مسکن همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰
علت جا نرفتن دنده ماشین یا بد جا رفتن آن چیست؟
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

source

source

source

توسط chaarcharkh