مهدیه قاسمی
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور گفت: یکی از برنامههای وزارت صمت، واردات خودروهای اقتصادی به کشور با هدف داخلیسازی تدریجی آنهاست.
«محمدرضا نجفیمنش» افزود: در این زمینه و همچنین تولید خودروهای اقتصادی از سوی خودروسازان، هرچند از سوی مسوولان مواردی اعلام شده، اما تاکنون برنامهای به قطعهسازان واصل نشده است.
پیشتر وزیر صمت اعلام کرد: یکی از خلأهای صنعت خودروسازی ما نبود محصولات اقتصادی است، در این زمینه ایران خودرو از اواخر سال گذشته به دنبال تولید محصولی اقتصادی برای عرضه به بازار است.
«سید رضا فاطمیامین» تاکید کرد: ما در وزارت صنعت نیز مشوقهای ویژهای برای واردات خودروهای اقتصادی پیشبینی کردهایم و همچنین از خودروسازان برای تولید این خودروها برنامه خواستهایم.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور در ادامه اظهار داشت: با وجود بدهی ۴۶ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به زنجیره تامین قطعهسازی، اما تاکنون قطعه سازان همراهی خوبی در برنامههای تولید خودرو و رسانیدن قطعه به خطوط تولید داشتهاند.
وی افزود: تا اردیبهشتماه شاهد پرداختیهایی به این صنعت بودیم، اما پس از آن متوقف شد؛ با این حال، توان قطعهسازان نیز محدود است و باید به رفع مشکل تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات آنها پرداخت تا روند تولید و دستیابی به هدف افزایش ۵۰ درصدی تولید دچار خدشه نشود.
نجفیمنش خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با قاچاق لوازم یدکی که از ۱۵ فروردینماه کلید خورده، طرح بسیار خوبی است که به نفع تولید است، اما در مقام اجرا نیازمند همکاریهای بیشتری است.
وی بیان داشت: از آنجایی که کار تازهای در این حوزه شکل گرفته، طبیعی است که در بدو امر با اشکالات و ایراداتی همراه باشد؛ با این حال باید با صبر و حوصله و همچنین تعامل و همافزایی به رفع مشکلات پرداخت تا همگان از مواهب مقابله با قاچاق برخوردار شوند.
این مقام صنفی اضافه کرد: مطابق آمارهایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده، ارزش لوازمیدکی قاچاق و تقلبی در بازار دستکم ۲ میلیارد دلار است، با این حال امیدواریم فشار از واحدهای تولید که عمدتاً شناسنامهدار هستند، برداشتهشده و فشار را بر شبکه توزیع لوازم یدکی بیشتر کنند تا راههای ورود کالای قاچاق شناسایی شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نقد سازنده صنعت خودرو بهطور قطع چارهساز است، تصریح کرد: باید از «خودتحقیری» دست برداریم. برخی سعی دارند هر حرکتی در صنعت خودروی کشور انجام میشود را بکوبند.
نجفیمنش گفت: هرچند منکر نقص در این صنعت نیستیم، اما هیچ کاری در بدو امر کامل نیست و بهتر است بهجای سرکوب، نقد سازنده و منصفانه کنیم.
وی در این باره نقدی به وزارت صمت کرد و ادامه داد: اگر دولت به نقش رگلاتوری و هدایتکنندگی صنعت خودرو پرداخته و مانع از قیمتگذاری دستوری شود، ۹۰ درصد مشکلات صنعت خودرو حل میشود.
طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی سه روز مهلت ثبتنام دومین مرحله از فروش خودرو بصورت یکپارچه، بالغ بر شش میلیون و ۵۷ هزار نفر ثبتنام کردهاند…
دور دوم ثبت نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، از روز شنبه، ۲۵ تیرماه آغاز شد، عصر امروز( 28 تیرماه 1401…
کرمان موتور در جدیدترین طرح جدید فروش خود، KMC T8 را به صورت اقساطی به فروش می رساند. فروش این محصول در رنگ های سفید، مشکی، آبی زنگاری و قرمز…
همزمان با آغاز به کار دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه، گروه خودروسازی ایلیا، فروش فوق العاده خودرو دایون Y5 را به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه…
شرکت ایران خودرو دیزل در نظر دارد فروش کشنده فوتون را به صورت نقدی و با قیمت قطعی در تاریخ 26 / 04 / 1401 از ساعت 10 صبح آغاز…
پس از اعلام رفع ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مرحله دوم فروش محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو و به روش قرعهکشی در آستانه عید سعید غدیر…
حتما منافعشان در همین نوشتن که خودرو گران میشود هست
فقط باید اعتراض کنیم جلوی در شرکت زامیاد یا سایپا.این اصلا انصاف نیست
شما وسایتهای دیگه اینقدرمزخرف ننویسید شماها اب به اسیاب دلالها وسوداگران ونمایشگاه دارها میریزید واقعا…
حواله نشدن خودرو
اینکه میخواید خودرویی اقتصادی و با کیفیت تولید کنید روی کاغذ خوبه، اما وقتی در…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
