یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
کلاس خودروهای کراساوور سایز کوچک شاید از دیدگاه کاربرد و نیاز، یکی از بیهودهترین خودروهای تولیدی در جهان باشد، اما با بررسی حجم فروش خیرهکننده این خودروها در دو دهه اخیر، میتوان اینگونه برداشت کرد که در هر صورت، مردم جهان شیوه سواری با شاسی بلندهای غیر واقعی را به دلیل داشتن فضای داخلی بیشتر و ابعاد بزرگتر، میپسندند.
این موضوع شرکت هوندا ژاپن را در سال ۱۹۹۵، به معرفی اولین کراساوور سایز کوچک خود به نام CR-V وا داشت. خودرویی که امروز تولید ششمین نسل خود را در بازار جهانی تجربه میکند و یکی از محبوبترین تولیدات این برند آسیایی در بازار جهانی به حساب میآید.
+ اعتبار نام برند در بازار جهان
+ تاریخچه بلند مدت مدل CR-V
+ کم خرج ومناسب برای استفاده روزانه
+ قیمت رقابتی
+ کیفیت ساخت بالا
– عدم توانایی در عبور از مسیرهای آفرودی
– استفاده از گیربکس CVT
– فاقد لذت سواری اسپرت
– ساختار کاملا اقتصادی
هوندا یکی از آن دست نامهایی است که در بازار کشور ما موفق نبود. برند هوندا در کنار نامهای دیگری چون سوبارو و ولوو، به واسطه مدیریت نادرست و عدم آگاهی از شرایط بازار، دچار خدشهای غیرقابل جبران شد. نامی چون هوندا و سوبارو که در بازار جهان و حتی ایران، با مدلهای مشهور و خاطرهساز اعتبار یافتند، با ناآگاهی برخی افراد غیر متخصص، تاریخچه خود را در کشور برباد دادند. با این وجود، محصولات نوین هوندا در دهه اخیر با مدلهای هوندا آکورد و هوندا CR-V نسل پنجم، به فرصت حضور در بازار وارداتیهای ایران دست یافتند و به نسبت عرضه محدود و نامناسب، باز هم با استقبال گرمی مواجه شدند.
مدل CR-V هیچگاه یک خودرو کراساوور اسپرت نبود و بیشتر به طیف کراساوورهای اقتصادی روزمره گرایش داشت. نسل ششم این خودرو نیز همانند گذشته، بر پیشرانههای چهار سیلندر کم حجم تکیه دارد و با استفاده از گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT)، تلاش بر ارائه یک سواری متمدنانه شهری و اقتصادی کممصرف دارد. پیشرانه خودرو از نوع مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر است و با بهینهسازیهای انجام شده، حالا هم زودتر به ماکسیمم گشتاور تولیدی دست مییابد و هم بازه بیشینه گشتاور خطیتر و بازتری دارد که در شرایط رانندگی مختلف، واکنش و لذت سواری بیشتری ارائه میدهد. برای اولین بار در تاریخ CR-V، این مدل در نسل ششم با سیستم کنترل خودرو در سرازیری در تمامی مدلها به بازار عرضه میشود. این سیستم به راننده این قابلیت را میدهد تا سرعت خودرو را در سرازیریهای تند و تیز بین سه تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم کند. همچنین سیستم دو دیفرانسیل هوشمند کامپیوتری در ساختار AWD (دو دیفرانسیل دائمی هوشمند)، به صورت استاندارد در تمامی مدلها عرضه خواهد شد. این سیستم نیرو را به صورت استاندارد به محور جلو منتقل میکند اما در صور عدم پایداری و لغزش، تا ۵۰ درصد نیرو را به محور عقب منتقل کرده تا در شرایط ناپایدار و لغزنده (برف و گل)، بر کشش خودرو بیافزاید.
گیربکس CVT اتوماتیک نسل ششم مورد بازنگری و تغییرات مهندسی قابل توجه قرار گرفته است تا میزان لرزهها و صدای تولیدی آن کاهش یابد. همچنین این گیربکس با تغییرات الکترونیکی انجام شده، هنگام استفاده در وضعیت تخت گاز میتواند با احساسی شبیه به گیربکسهای دندهای اتوماتیک، حالات مختلف تعویض دنده را شبیهسازی کند.
در نسل ششم هوندا CR-V، سه حالت رانندگی از پیش تعریف شده برای انتخاب راننده وجود دارد که دو حالت رایج اقتصادی و نرمال را در بر گرفته و حالت برفی به آن افزوده شده است که با کشش بیشتر در شرایط نامناسب و لغزنده همراه است. البته در دو نسخه اسپرت و اسپرت تورینگ، وضعیت برفی جای خود را به حالت اسپرت میدهد.
نوع موتور
بنزینی انژکتوری توربو-I4
حجم موتور
۴ / ۱۶
تنفس موتور
۱۹۰ اسب بخار
گشتاور
اتوماتیک ضریب متغیر
محور محرک
–
سرعت
–
استاندارد آلایندگی
–
نوع بدنه
آلومینیومی
طول
۱۸۶۶ میلیمتر
ارتفاع
۲۷۰۱ میلیمتر
وزن خالص
۵ نفر
حجم مخزن سوخت
۱۷ تا ۱۹ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل پایداری
ندارد
سنسور جلو
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تصادف جلو
–
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز اضطراری
ندارد
اتولایت
دارد
دکمههای کنترلی فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین جانبی
ندارد
کیسه هوا
دارد
استارت بدون کلید
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
گرمکن صندلی جلو
–
آینه بغل برقی
دارد
پانوراما
دارد
مدل CR-V از نسل چهارم به بعد، تقریبا پیرو یک سبک طراحی بخصوص و مشابه بود. نسل ششم نیز سبک طراحی کلی خود را از خانواده محصولات نسبتا نوین این برند نظیر مدل وانت ریجلاین و مدل پاسپورت تریل اسپرت الهام گرفته است. افزایش نسبتا نامحسوس در ابعاد خارجی نسل پنجم (۶۸ میلیمتر در طول، ۴۰ میلیمتر در فاصله محورها و ۱۰ میلیمتر در عرض)، ساختار مستحکم و قلدرتری در نمای خارجی CR-V پدید آورده است.
مهمترین تغییر در نمای خارجی این خودرو، تغییر و جابجایی در محل قرارگیری ستونهای A خودرو است که حالا به مقدار قابل توجهی از جای پیشین خود فاصله گرفتهاند. بخش پایه این ستونهای حیاتی به میزان محسوسی، عقبتر، بیرونتر رفته و حالا اندکی هم پایینتر قرار گرفتهاند. این موضوع چهرهای اسپرتتر به نمای جلویی خودرو (محل و شیوه قرارگیری شیشه جلو) بخشیده و همچنین دید بهتری برای سرنشیان به همراه دارد.
نمای خارجی این خودرو بر اساس تریم و سطح آپشن سفارشی، میتواند با ریمهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی، تزئینات مشکی براق یا کرومی همراه شده باشد. اما در هر صورت، این تنها دو تریم اسپرت و اسپرت تورینگ CR-V نسل ششم است که از ویژگیهای خاص نمای خارجی نظیر اگزوزهای مستطیل شکل بهره میگیرند.
نمای داخلی CR-V نسل ششم همانند سایر ساختههای برند هوندا ژاپن، بسیار با کیفیت و با دقت فراوان ساخته و پرداخته شده است. اگرچه این خودرو اقتصادی فضای داخلی ساده و نسبتا مینیمالی را به سرنشینان عرضه میکند، اما کیفیت متریال، افزایش قابل توجه فضای داخلی بر اثر افزایش کلی طول و فاصله محورها، قابلیت تنظیم نشیمن ردیف دوم صندلیها در هشت زاویه مختلف، بهبود ارگنومی صندلیهای جلو و زاویه قرارگیری فرمان شبیه به خودروهای سدان، راحتی و آرامش داخل خودرو را برای سرنشینان چند برابر کرده است. CR-V نسل ششم بزرگترین فضای صندوق را در تاریخ این مدل به همراه دارد که در حالت استاندارد برابر با ۱۰۲۸ لیتر و در صورت تاکردن صندلیهای ردیف دوم به صورت ۶۰/۴۰، این رقم تا ۲۱۶۶ لیتر قابل افزایش است.
نشانگرهای پشت فرمان با پیروی از ترند جهانی صنعت خودروسازی روز، حالا جای خود را به یک نمایشگر تمام دیجیتال ۷.۰ اینچی داده است. همچنین سیستم مولتی مدیا خودرو نیز از نمایشگر تمام لمسی ۷.۰ اینچی بهره میگیرد که در تریمهای EX-L و اسپرت تورینگ، با نمونه بزرگتر ۹.۰ اینچی جایگزین و همچنین با شارژر بیسیم ۱۵ وات تلفن همراه عرضه میشود. سیستم صوتی به کار رفته در این خودرو یک نمونه ۱۲ بلندگو از برند بوز (Bose) آمریکا است که ویژه فضای داخلی CR-V نسل جدید است و به منظور بهینهسازی کیفیت خروجی، صدا را به صورت کاملا هماهنگ و همزمان به گوش تمامی سرنشینان (منحصر از محل نشستن آنها) میرساند.
مدل CR-V هوندا ترکیبی منطقی از یک خودرو خوش سایز با توان مناسب در بازه قیمت بسیار رقابتی است. اگرچه این خودرو در بازار جهان به هیچ عنوان تنها و بیرقیب نیست، اما با حضور نسل چهارم خود در بازار وارداتیهای کشور، با قدرت ثابت کرد که در صورت عرضه صحیح میتواند به سادگی در دل مشتریان بازار کراساوور اقتصادی جا باز کند. کیفیت ساخت بالا، قیمت رقابتی و سواری مناسب، همواره از مهمترین برگهای برنده مدل CR-V هوندا بوده است.
نویسنده: شهاب انیسی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.