از آنجا که ب‌ام‌و تا اواخر سال ۲۰۲۳ نمونه سریع و مجهزتر CS را برای سدان M3 خود رونمایی نخواهد کرد، شرکت منهارت یک جایگزین سریع و قدرتمند را برای این خودرو رونمایی کرده و آن را MH3 GTR نامیده است. این خودرو که براساس کابین G80 سدان سری ۳ ساخته شده از موتور شرکتی M3، یعنی S58 استفاده می‌کند اما به لطف جادوی مهندسی منهارت، اینبار قدرت خروجی بیشتری دارد.

موتور S58، یک واحد تویین توربو شش سیلندر خطی محسوب می‌شود. تیونر آلمانی موفق شده تا ۱۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری را از آن استخراج کند تا مجموع قدرت این سدان به ۶۵۰ اسب بخار برسد. البته درکنار قدرت، گشتاور نیز ۱۵۰ نیوتن متر بیشتر شده و حال، MH3 GTR از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌‌برد. منهارت برای رسیدن به این حجم از قدرت و گشتاور از واحد کنترل کمکی خود موسوم‌به «MHtronik» در موتور ۳ لیتری ب‌ام‌و استفاده کرده است.

منهارت درکنار تقویت موتور، یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ به همراه چهار اگزوز با قطر ۱۰۰ میلی‌متر را نیز از جنس کربن و پوشش سرامیکی نصب کرده است. این شرکت به خریداران خود امکان حذف فیلتر اگزوز را نیز داده است تا از صدای بهتر خودروشان لذت ببرند؛ البته این کار تنها درصورتی انجام می‌شود که کشور مقصد این خودرو این کار را مجاز بداند.

منهارت با نامگذاری این خودرو با عنوان «GTR» در حقیقت به خودروی کلاسیک و مشهور ب‌ام‌و M3 GTR اشاره دارد که روی کابین E46 ساخته شده بود و از یک موتور V8 استفاده می‌کرد. MH3 GTR برای نزدیک‌کردن خود به M3 GTR، از سیستم تعلیق «KW» و فنرهای «H&R» سود می‌برد. چرخ‌های ۲۰ اینچی منهارت با چرخ‌های آلیاژی اصلی M3 جایگزین شده و با رنگ سیاه براق پوشیده شده‌اند. خریداران امکان سفارش این خودرو را با رینگ‌های طلایی منهارت نیز دارند.

از قطعات جدیدی که منهارت در توسعه این خودرو استفاده کرده می‌توان به تیغه‌های آیرودینامیک سپر جلو، اسپویلر کوچک عقب و دیفیوزر عقب همگی از جنس فیبرکربن نام برد. فضای داخلی MH3 GTR نیز نسبت‌به خودروی اصلی بهبود یافته و حال از صندلی‌های اسپرت و تماما کربنی «Podium» استفاده می‌کند که تداعی‌کننده حس‌وحال نمونه‌های CSL است. احتمالا M3 CS نیز در آینده از صندلی‌های بهبودیافته استفاده کند اما قطعا درحد صندلی‌های ریکارو نخواهد بود.
Si
عشق است پادشاه اسپرت ها :بی ام دبلیو
ماشین باز
شاید بعضی ها از جلو پنجره M3خوششون نیاد
ولی به نظرم من خیلی بدم نیست کم کم دارم بهش عادت میکنم
اگر یکم بهتر به طراحی توجه کنید می بینید خیلی قشنگ هم هست
phonix
تو ماشین های اسپرت عالیه
اما داخل سری هفت نه
من حتی تو ایکس هفت هم مشکلی با گریل بزرگ و چراغ دو قسمتی ندارم
ولی واقعا به بعضی ها نمیاد ولی روی ماشین های اسپرت خیلی قوی و تهاجمیه
ماشین باز
از لحاظ قدرت که همه رو میخوره جون 😘😘
این است خودروی آلمانی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
هیچ خودرو سازی به خودروسازی آلمانی ها نمی رسه
Kamy
نمیدونم بی ام و چرا یه سوپرکار یا حتی هایپرکار نمیسازه ..
JDM lover
بنظر منم M بجای اینکه بیاد اولین خودروی خودش رو یه شاسی بلند( xm ) بسازه ، یه سوپرکار موتور وسط میساخت
سهیل
شعار و فلسفه بی ام و این بود که نمیخواد خودرویی بسازه که فقط تعداد کمی از مردم بتونن بخرن و بقیه بی ام و رو دست نیافتنی ببینن.
اگر سوپر اسپورت میساخت شما نمیرفتی سری ۳ بخری که بالاخره یه بی ام و داشته باشی. میرفتی به سوپر اسپرت ارزون میخریدی و کم کم از بی ام و فاصله میگرفتی.
بی ام و دنبال رفتارهای هیجانی و موقتی نیست. علت اینکه از مسابقات فرمول یک هم کناره گیری کرد همین بود.
JDM lover
قدرتش حتی بیشتر از m5cs شده
دم منهارت گرم
Alan.r
جلوپنجره جدید بی ام و تو ماشینای اسپرت قشنگه و حالت خشن و تهاجمی به ماشین میده ولی تو سری هفت فاجعست
رامتین
بنظرم جلو پنجره مذکور، بد نیست و با تغییراتی جزیی بهتر میشه. بیشک فیس لیفت سری۳یا۴ این تغییرات اعمال خواهد شد. مثلا ضلع بالایی جلوپنجره باید همتراز با چراغ جلو باشه. گوشه های سمت چپ و راست سپر جلو باید تغییر کنه و مثلا مثل amg gt63 بشه. خطوط روی کاپوت بشدت مشکل داره و نباید از وسط تا بخوره. باید مثل m4 نسل قبل، این برجستگیها از طرفین باشه. بطور کلی خیلی راحت میشه طراحی سری۴ را در نمای جلو بدون تغییر خود جلو پنجره بهبود داد. ضمنا چراغهای عقب سری۳ جالب نیستند و این نمای اسپرت در جلو، بیشتر به سری۴ میاد نه ۳. چون چراغ عقب سری۴ هماهنگتر طراحی شده.
Comodor
چقد عاشق این نسلشم اخه🥺
اوج جذابیت سدان‌های کامپکت رو داریم میبنیم. تا قبلش کنترل قدرت نبود، بعدشم صدای اگزوز نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط chaarcharkh