ممکن است پیش از این اخباری را مبنی‌بر تولید خودروی اپل شنیده و یا تصاویر خودروهای سامسونگ را در گوشه‌وکنار آسیا و چین دیده باشید. نکته جالب اینجاست علاقه شرکت‌های بزرگ فناوری و موبایل به خودروسازی به این دو شرکت ختم نشده و ظاهرا برند چینی شیائومی نیز قصد تولید خودرویی برقی را دارد.

این شرکت پیشتر قول داده بود که تا سال ۲۰۲۴ خودروهایی را با برند خود وارد بازار خواهد کرد اما مشکلاتی که پیش روی این پروژه بود، آن‌ها را مجبور به همکاری با یک شرکت دیگر کرد تا بتوانند به زمان‌بندی یادشده برسند.
براساس گزارش از «بلومبرگ»، شیائومی درحال مذاکره با بخش خودروهای الکتریکی مجموعه «Beijin Automotive’s BAIC» است تا از آن‌ها برای ساخت خودروهای برند خود استفاده کند. شیائومی به این همکاری به‌عنوان راه‌حلی برای رفع مشکل تهیه مجوزها و گواهینامه‌های تولید خودروی خود نگاه می‌کند تا بتواند EV خود را تا دو سال آینده معرفی کند.

شیائومی در سال ۲۰۲۱ برنامه‌اش برای ورود به بازار خودروهای برقی را تحت برند تازه خود به نام «Xiaomi Auto Co Ltd» منتشر کرد. چینی برای آغاز این عملیات مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را کنار گذاشته‌اند که تا دهه آینده به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این مجموعه در اوایل سال گذشته میلادی برای ساخت مرکزی که قادر به تولید بیش‌از ۳۰۰ هزار وسیله‌نقلیه باشد، قراردادی را با «کمیته مدیریتی فضای توسعه فنی و اقتصادی پکن» بستند؛ این قرارداد به‌دلیل مشکلات شیائومی در تهیه مجوز با مشکل مواجه شد.
گزارش‌ها حاکی از آنند که از آنجایی که شرکت‌های چینی زیادی قصد دریافت مجور تولید خودروهای برقی را دارند، مقامات این کشور روند تهیه این مجوزها را دشوارتر از گذشته کرده‌اند تا از این طریق بتوانند جلوی فرارهای مالیاتی و رشوه‌خواری را بگیرند. پکن ظاهرا به‌جای تشویق استارتاپ‌ها در تولید و افزایش رقم فروش خودروهای برقی، قصد دارد تا شرکت‌ها و کارخانه‌ها را مجبور به خرید دیگر شرکت‌ها یا همکاری با یکدیگر کند.
خودروی خودران
شیائومی نیز در همین راستا به سراغ مجموعه BAIC رفته است. براساس گزارش بلومبرگ، یکی از پیشنهادهای این شرکت برای BIAC، خرید سهم «مرکز تولید شماره ۲ هیوندای در پکن» به شمار می‌رود که هم‌اکنون مجوز تولید خودرو را دریافت کرده است. این مرکز تولید که طی همکاری بین BIAC و هیوندای ساخته شده، در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و برای به‌روزرسانی و تولید انبوه خودروهای برقی به هزینه‌ای هنگفت نیاز دارد.
مرکز تولید شماره ۲ هیوندای هم‌اکنون تنها از نیمی از گنجایش تولید خود استفاده می‌کند. گنجایش بالای تولید در این مرکز به معنای پتانسیل بالای آن برای تولید هزاران خودرویی است که شیائومی قصد ساخت و فروش آن‌ها را دارد. نظر شما درباره ورود تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی به صنعت خودرو چیست؟ آیا این شرکت‌ها موفق می‌شوند خودروهایی با حس‌وحال و کارکتری مطلوب بسازند یا صرفا آن‌ها را به چشم کالایی برای سودآوری بیشتر می‌‌بینند؟!
کیان
این روزها همه خودروساز شده اند
شما چطور ؟!
phonix
عجیب نبیت خیلی از شرکت های خودرو سازی از اول خودرو ساز نبودن خیلی هاشونم الان جز کوچیکی از بخش های شرکت مادر هستن
بر خلاف بقیه بعضی ها به فکر توسعه کشورشون در تمام زمینه ها هستن
F22RAPTOR
بنظرم آینده ی این جور شرکتها نهایت به ادغام و همکاری ختم میشه و اپل هواوی شیامی نمیتونن بدون خودرو سازها چنین حرکتی رو بزنن
Swedish Arrogant Tiger
شیائومی بهتره رو همون گوشی هاش تمرکز و کیفیت کار هاش رو ببره بالا!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط chaarcharkh