هرچند چندی پیش آییننامهٔ واردت خودرو ابلاغ شد و گفته میشود بهزودی اقدامات اجرایی واردات خودرو به کشور آغاز خواهد شد اما با توجه به بندهای مختلفی که در این آییننامه ذکر شده، امکان واردات محصولات برندهای معتبر جهانی چیزی نزدیک به صفر است. در همین حال، در آییننامهٔ واردات اولویت با خودروهای اقتصادی با قیمت زیر ۱۰ هزار یورو است و به همین دلیل تعرفهٔ گمرکی کمتری برای این خودروها در نظر گرفته شده است. با توجه به همهٔ این شرایط، خودروهای چینی ارزانقیمت بیشترین شانس واردات به کشور را دارند و به همین دلیل قصد داریم در ادامه با بهترین خودروهای چینی با قیمت زیر ۱۰ هزار یورو برای واردات آشنا شویم هرچند که قطعاً همین خودروها هم با قیمت واقعی به دست مصرفکنندگان ایرانی نخواهند رسید. ازآنجاییکه در حال حاضر نرخ جهانی دلار و یورو تقریباً برابر است، در اینجا همان ۲۰ هزار دلار را ملاک قرار میدهیم.
قیمت پایه: ۸,۶۵۰ دلار
SWM یک شرکت موتورسیکلتسازی ایتالیایی بود که توسط چینیها خریداری و در اواسط سال ۲۰۱۶ برند خودروسازی آن راهاندازی شد. شرکت سیف خودرو نیز کراساوور G01 این شرکت را در کشورمان عرضه میکند. جدیدترین محصول SWM کراساووری بنام تایگر است که بهتازگی در بازار چین عرضه شده است. این خودرو کراساوور ساده و بسیار ارزانقیمتی است که میتواند به یکی از گزینههای سیف خودرو برای واردات تبدیل شود. تایگر به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. SWM فعلاً برای این خودرو فقط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را ارائه میکند.
قیمت پایه: ۸,۹۴۰ دلار
چانگان یکی از خودروسازان چینی است که امکان عرضهٔ محصولات آن در کشورمان زیاد است زیرا این شرکت قبلاً با سایپا همکاری داشت و اخیراً نیز بحث عرضهٔ دوبارهٔ محصولات آن در ایران مطرح شده است. ارزانترین محصول چانگان کراساوور کوچک CS15 است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۹ فیسلیفت شد. CS15 فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد. قیمت پایهٔ این خودرو از تنها ۸,۹۴۰ دلار آغاز شده و در بالاترین تیپ به ۱۱,۱۰۰ دلار میرسد.
قیمت پایه: ۸,۹۲۰ دلار
دانگفنگ هم سابقهٔ همکاری با ایرانخودرو را دارد و هماکنون نیز یکی از کراساوورهای آن با نام دیگنیتی توسط گروه بهمن مونتاژ میشود؛ بنابراین، یکی از این دو شرکت ایرانی میتوانند کراساوور ارزانقیمت فنگون ۵۰۰ را برای واردات و حتی بعداً مونتاژ انتخاب کنند. این خودرو کراساوور سابکامپکت نسبتاً جدیدی است که در اواخر سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد. فنگون ۵۰۰ با پیشرانههای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو در چین عرضه میشود که به ترتیب ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند. انتقال نیروی این موتورها هم به ترتیب توسط گیربکسهای پنج سرعته و شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد درحالیکه برای هردو موتور گیربکس CVT هم قابل انتخاب است.
قیمت پایه: ۹,۰۷۰ دلار
جیلی یکی از بهترین خودروسازان چینی است که به لطف عرضهٔ مدلهای باکیفیت، در کشورمان هم خوشنام است. سالها پیش مدل امگرند این شرکت بهصورت وارداتی در کشورمان عرضه شد و موردتوجه قرار گرفت و حالا نیز نسل جدید همین خودرو دوباره میتواند راهی بازار کشورمان شود. جیلی نسل کاملاً جدید امگرند را در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و هماکنون آن را با قیمت پایهٔ تنها ۹ هزار دلار در چین عرضه میکند. زیر کاپوت این سدان جدید یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل میشود اما برای آن یک گیربکس CVT هم ارائه میشود که البته قیمت پایه را به ۱۱,۲۵۰ دلار افزایش میدهد.
قیمت پایه: ۹,۲۲۰ دلار
کویین برند اقتصادی چری است که به تولید محصولات ارزانقیمتی بر اساس پلتفرمهای قدیمی این شرکت میپردازد. یکی از محصولات کووین کراساوور بنام X3 است که بر اساس چری تیگو ۳ یا همان امویام X33 ساخته شده و از سال ۲۰۱۶ به بازار چین عرضه میشود. این یعنی مدیران خودرو میتواند اقدام به واردات یا مونتاژ کووین X3 برای جایگزینی با X33 سالخورده کند. حتی امکان واردات یا مونتاژ این خودرو توسط گروه بهمن هم وجود دارد زیرا سدان ریسپکت این شرکت هم یکی از محصولات کووین است. X3 در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو عرضه میشود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور بهصورت استاندارد با یک گیربکس CVT همراه است.
قیمت پایه: ۹,۸۰۰ دلار
یکی دیگر از برندهای چینی خوشنام در کشورمان امجی است که محصولات مختلف آن چند سال پیش توسط مدیا موتور به کشورمان وارد شدند و حتی در مقطعی سدان امجی ۳۶۰ توسط شرکت آذویکو مونتاژ میشد. پس از هاچبک MG 3 که در کشورمان هم عرضه میشد، سدان کامپکت MG 5 دومین محصول ارزانقیمت امجی محسوب میشود. نسل دوم این خودرو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ با طراحی جذابی معرفی شد. البته قیمت MG 5 فقط ۲۰۰ دلار با مرز ۱۰ هزار دلاری ما فاصله دارد و بنابراین باید سراغ ارزانترین نسخهٔ آن برویم که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده میکند. برای این خودرو گیربکس CVT و پیشرانهٔ توربوشارژ ۱۷۳ اسب بخاری هم ارائه میشود اما در این صورت قیمت از ۱۰ هزار دلار فراتر میرود.
قیمت پایه: ۱۰,۰۰۰ دلار
شرکت دیار خودرو از سالها پیش اقدام به عرضهٔ محصولات بایک در کشورمان میکرد و بهزودی قصد عرضهٔ آفرودر BJ40 این شرکت را دارد درحالیکه مکث موتور هم محصولات یکی از زیربرندهای بایک بنام رویژیانگ را عرضه میکنند؛ بنابراین، یکی از این دو شرکت میتوانند سراغ سدان U5 بروند. این خودرو درواقع نسل دوم سنوا D50 است که بهواسطهٔ عرضهٔ مدل بزرگتر سنوا D70 در ایران، با برند آن آشنایی داریم. U5 یک سدان کامپکت است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و نسخهٔ فیسلیفت آن با نام U5 پلاس در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. نسخهٔ پایهٔ این سدان چینی با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد و در کنار یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قرار میگیرد.
aMiRsHaYaN
فقط ماشین چینی میاد
این خط این نشون
مردیم از خوشی
این خط و نشون همینا هم زیر ۱۵ هزار نمیزارند به دست ملت برسه
࿗
با توجه به مصوبه همین ها هم بعضی هاشون بخاطر ترس از تحریم های آمریکا و قصد ورود به بازار جهانی امکان نداره بیان تو ایران نمایندگی بزنن
کبریا
زیر ۱۵ هزار دلار؟ اینا فقط ۱۰۰٪ گمرک بهشون میخوره! حالا اینکه وارد کننده چقدر بخواد بچاپه یه بحث دیگه ست… اگه قیمت یه خودرو ۵ هزار دلار باشه اونوقت ۱۵ هزار دلار به دست مردم میرسه!
حسین
عجب مملکتی شده،یادش بخیر یه زمانی میتسوبیشی پاجرو، مزدا ۳،نیسان مورانو و غیره مونتاژ میکردیم ولی الان دانگ فنگ و غیره،دلم گرفت.
۹۱۱
مطمئن باش اینا همشون بالای ۱ تومن تو ایران قیمت بخورن.
࿗
ولی خدایی ببینید توی چین برای مردمش با ۳۰۰ میلیون چقدر ماشینای رنگارنگ هست
حس میکنم اگه قرار بود جای بدی بدنیا میومدم میتونست حداقل حزب کومونیست چین باشه
࿗
فقط یکی به من بگه ایرانخودرو چطوری با قیمت کارخونه ۳۹۰ و خورده ای دنا روی ماشین هاش ضرر میده ولی این شرکت ها با همچین ماشین هایی که قیمتشون حدود ۳۰۰ میلیونه دارن سود میدن و پیشرفت میکنن
آزاد
چینیها برای ما، برای اقازادەها هم المانی!
بهراد
قانون وارداتم برا همین بوده که کنترل رو بده دست این چینی ها مگرنه هیچ هدف دیگه ای نداشته. تازه همیناهم بیارن قرار نیست مثلا ۳۰۰ میلیون بدن به مردم، نه. اینا باید ۱ میلیارد بکشن رو قیمت ماشین بعد بکنن تو پاچه مردم.
عمه سختر
همون هم اگه بیاد با قیمت میلیاردی و دو سه برابری میاد!
Behnam1012
شک نکن
برجام هم شکل بگیره نهایت رنو و پژو و سیتروئن
Avan
در واقع این طرح هر جور اجرا بشه یک رانت خواهد بود. تعداد خودروهای وارداتی محدوده و با قرعه کشی یا هر شکل دیگر نصیب خودی ها میشه و اونها با چند برابر سود به مردم می فروشند.عملا هیچ سودی برای مصرف کننده ندارد
Mamad
به جای این اشغالای چینی همون محصولات داخلی بخریم بهتره
جنس چینی گرونشم بدرد نمیخوره چه برسه به اینا
مردیم از خوشی
یا سنت خیلی کمه یا از خودشونی
قیمت خورو های چینی در ایران دو تا سه برابر واقعی هست وگرنه خودو های داخلی اصلا توان رقابت ندارند
Twin H Power
یعنی واقعا شما بین این ماشینا و پارس ، ۲۰۷ ، سورن و … محصولات ایرانی رو انتخاب میکنی ؟
واقعا تاثیرگذار بود !
پارسا
کاش میتونستم ۱۰ تا دیس بدم
seyedjavad.mercedesbenz
جیلی و ام جی خوب بودن ولی واقعا مسخرس که حتی همینا هم با ضعیفترین تیپشون باید وارد شن
کبریا
واقعا اون جیلی و امجی و بایک حداقل ظاهر خیلی خوبی داشتن! باورش سخته اینا تو ۱۰-۱۵ سال به اینجا رسیدن… بعد صنعت خودروسازی ایران با اون قدمت و اصالت تو این ۴۰ سال به همچین روزی افتاده.
aMiRsHaYaN
در چین فقط ۳۰ و خورده ای ساله که رانندگی شکل گرفته!
صدری
دیشب شبکه نسیم رو نگا کردی؟
aMiRsHaYaN
نه
من نسیم نگا نمیکنم
چرت ترین کانال ایران
احمد
اصالت ؟ ببین دوست عزیزم علت اینکه در چند سال گذشته در ایران خودرو خوب بوده این بود که شرکت های درجه یک اجازه مونتاژ محصولات نسل گذشته و یا از رده خارج شده یا محصولاتی که در پایان چرخه حیات داشتن رو به ایران می دادن که سر هم کنه خودرو سازی در ایران از اول همین بوده تحریم که شد و دیگه شرکتی حاضر به اجازه مونتاژ نشد چهره واقعی خودرو سازی ایران نشون داده شد . اگر بعد از تحریم خودروسازی ایران به تولید محصول قابل رقابت با برند های خارجی دست می زد اون زمان می شد گفت اصالت و توان داشته . از ابتدا هرچی که در ایران بوده و به اون افتخار می کنید جز مونتاژ و سر هم کردن چیزی نبوده تنها جایی که کمی از خودرو سازی بهتر عمل کرد بحث ابزارالات و ترابری سنگین بوده اونجا می تونی بگی اصالتی وجود داشته چون بعد از تحریم هم تونست از نابودی خودش رو نجات بده. دقت کنید عزیزان سن ما بالاست عمر باقی مونده ما هم کوتاه انرژی و شور شما رو نداریم ولی تجربه بر اثر گذر زمان به ما داده شده . به قیمت عمر با ارزش دادیم و تجربه تلخ و شیرین جمع کردیم تا زمانی که بره زیر خاک . باز هم می گم خودروسازی در ایران مونتاژ خالص بوده بدون ذره ای تلاش برای هویت سازی و ساخت دانش و فناوری . چه با تحریم چه بی تحریم .از اولین افراد فعال در صنعت خودرو ایران در شصت سال گذشته بگیر تا الان فقط پول مهم بوده و سود . خلاص !
AMANTE
خوش آمدید به چین خاورمیانه.
کبریا
چین خاورمیانه؟ بیشتر سومالی خاورمیانه! چین تو ۱۰-۱۵ سال بدون هیچ زیرساختی تبدیل شد به غول تکنولوژی و خودرو سازی و صنایع نیمه هادی و…، اینا تو ۴۰ سال با داشتن بهترین زیرساخت تو کل آسیا تبدیل شدن به این! همون زیرساختها رو هم نابود کردن…
پارسا
از یه طرف هم میشه گفت سومالی هیچوقت هیجی نداشته و نبوده که الان بخواد چیزی بشه
ایران در زمینه نابود کردن همه چیز و بدبخت کردن همه یه استاندارد جدیده
جمشید
امیر دهقان خداوکیلی همچین خبرهایی نزار که یکوقت مسئولان ببینن و یاد بگیرن و برن بجای واردات چندتا ماشین درست درمون از این اسباب بازیهای چینی بیارن
مردیم از خوشی
بحث قیمت زیر ۱۰ هزار دلار هست کره ای ها و اروپایی ها هم با این قیمت چیز شاخی تحول نمیدند
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
حداقل کیفیت اونا از این اشغالا بالاتر
مردیم از خوشی
هیچ تضمینی وجود نداره چیزی که من تو این دو سال متوجه شدم اینه که چینی ها تو رنج قیمت زیر ۱۵ هزار دلار واقعا نسبت به پولی که میگیرند عملکرد قابل قبولی را ارائه میدند
Amir
در مورد گوشی هم اگه دقت کنید تو محصولات با قیمت پایین شیائومی رو دست سامسونگ بلند شده و تو اون رنج سامسونگ عملا هیچی برای ارائه نداره
جمشید
اگر قرار به وارداتیهای آشغال زیر ۱۰ هزار دلار باشه و تازه عوارض و تعرفه گمرکی هم بهش تعلق بگیره اونوقت مردم باید به پراید و ساینا و کوییک بوسه بزنن چون بهتره
پدرام
ماشینی چینی که الانش هم داره میاد ۱۸ هزار دلاره میدن ۵۰ هزار دلار!!
البته بین اینا جیلی، ام جی و بایک و چانگان خوبه
Twin H Power
همه به خوبی میدونیم با این قیمت به دستمون نمیرسه .
هر کدوم از اینا تو ایران بالای ۱۵ هزار دلار قیمت میخوره .
گزینه های اروپایی و … هم مطمئنا کمتر از سی چهل هزار دلار نمیشه !
matin
هر ماشینی بخواد وارد بشه چه ۵ هزار دلار چه ۲۰ هزار دلار زیر ۱ میلیارد نیست
اگه فکز میکنین ماشین ۱۰ هزار دلاری میدن ۴۰۰ میلیون کاملا در اشتباهید
رامتین
چینی چیه که بخوای زیر ۱۰هزار دلارشو بگیری؟ عملا فرغون دستت میاد. خودم دارم روی چانگان یونی وی مطالعه میکنم. بنظرم گزینه خوبیه اگه وارد بشه. چون ورود خودروهای کره ای با عملکرد بالا امکان پذیر نیست.
ممد کادیلاک
خدا رو شکر همه بدون استثنا موتور ۱.۵ لیتری و نهایتا گیربکس CVT
لامصبا فقط اتاق طراحی میکنن پاور ترین و کل سیستم فنی مشترکه
محمد
بیخود نیست تو کشورهای ثروتمند اطرافمون هم خوب میفروشن اینقدر قیمتشون کمه طرف میتونه برای ماشین دوم یا دم دستی یکیشون رو بخره بعد چهار پنج سال اصلا نفروشه دور بندازه یه مدل جدیدش رو بخره افراد کم درآمدم که قطعا خیلی مشتاق خواهند بود برای خریدشون ، حالا این ماشین هایی که اینجا معرفی شد مدل های پایه بود ولی بررسی کردم دیدم اگه مدل های مجهز ترشون سفارش بدی بازم زیر ۱۵۰۰۰ تا در میاد که با ارزش پول قوی تر همسایه هامون واقعا مفته ، شرایط اقساطی رو هم بهش اضافه کنید
GMA
نمیدونم واردات شروع شده یا نه،ولی من هر روز کشنده های زیادی تو اتوبان میبینم که ماشین های خیلی گرون تر از ١٠ هزار یورو حمل میکنند!
از توسان تا لندکروزر LC300 و تاکوما و یاریس و پریوس و کرولا ٢٠٢٢!حتی یکیشون پیکاپ شورلت و رم حمل میکرد!
نمیدونم جریان این خودرو های گرون قیمت با این حجم زیاد چیه؟!
Mohammad.2005
منم بار ها دیدم بنظرم کشنده های ترانزیت هستن که هنگام بردن این ماشینا به یه سری کشور های مجاور ، مسیرشون از ایران هم میگذره
Royal Driver UK 70
GMA من تازه هوندا آکورد های جدید سوبارو های جدید لندکروز ۲۰۲۲ جیپ رانگر،جیپ گرند چیروکی لوکس جدید هوندا H ، فورد فیژن، شورولت سیلورادو ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ، جیپ رنگید،بنز اس کلاس ۲۰۱۵, لکسوس ال اس ۲۰۲۱ و ال ایکس ۲۰۲۱ و کلی دیگه رو توی جاده شیراز به اصفهان دیدم. مونده بودم توش با خودم میگم اینارو باز میدن به عربا یا میدن بچه پولدارای بالاشهر تهران
پارسا
از شیراز رفتم تهران
حداقل ۳۰ تا جنسیس دیدم تو همین مسیر
میگن ترانزیته . میگن . اینجا همه چیز ممکنه
Mohammad.2005
با ارفاق سه تا سدان لیست قابل تحمل اند فقط
Radmehr
عاره حتما همشون با همین قیمت وارد میشن…
Pedram7
همه ۱/۵ لیتری
مانی
همه این ماشین ها خوب هستند و قیمت شون هم خیلی مقرون به صرفه هست.به نظرم بین آنها به ترتیب جیلی امگرند،ام جی ۵،چانگان CS15 و کووین X3 ‘گزینه های مناسب تری برای واردات یا مونتاژ در بازار ایران هستند.
Erfan
Mg5و جیلی رو بیشتر دوست دارم و به نظرم میتونن موفق تر باشند.
منتهی ما باید این هارو با قیمت حدود ۲۰هزار دلار برای خودمون حساب بکنیم
Erfan
پست بهترین چینی های زیر ۲۰هزار دلار هم لطفا کار بشه و تنوع ماشین های داخل پست لطفا بیشتر باشه.
JDM lover
اگر هم وارد بشن با قیمت درست به مصرف کننده نمیرسه
به احتمال زیاد همین چینی های ارزون حجم زیادی از واردات رو تشکیل بدن
علی جردن
یکی از یکی بهتر واقعا اروپایی ها و ژاپنی و آمریکایی ها باید برن از چین یاد بگیرن
قبلا که واردات آزاد بود تو شهر چندتا i8 و SlS و باکستر و گیبیلی می دیدیم الان تایگر می بینیم که سد هیچ از پراید عقبه
علی جردن
الان فرق تایگر با پراید چیه؟
قدرت موتورش بیشتره ؟؟
یا
حجم موتورش بیشتره؟؟؟
یا
دودیفرانسیله؟؟؟؟
علی جردن
اتوماتیکه اصلا؟؟؟؟؟؟؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
یکی از یکی اشغال تر
ilia2008
از امگرند خوشم اومد
انتخاب خوبیه . حداقل با این قیمت
شاهین
جیلی امگرند بهترین گزینس
چه ایمنی چه کیفی همه جوره بصرف تره
https://www.instagram.com/reel/CheaD5oD-Uk/?utm_source=ig_web_copy_link
همین تصادف رو اگر یه آشغال داخلی با بدنه کاغذی دچار میشد میتونم کاملا دقیق حدس بزنم که دو دور میپیچید به تیربرق و سرنشین هارو میچلوند
mahan
من اصلا نگاه حتی به اینا نمیکنم.به خدا نه ماشین ایرانی میخرم نه چینی.اگه الان بودم میرفتم یدونه ماکسیما /اوانته /فولکس گل و…. میخریدم که لاستیکشون شرف داره به اینا.من اصلا تحمل ندارم ببینم ماشین چینی زیر پامه و انگار عذاب میکشم حتی بی ام و چینی هم تولید شه من نمیخرم.همین چینی ها بودن که کل دنیا رو بدبخت کردن و الان عده ای از ماشیناشون حمایت میکنن.یه لحظه نبود چین رو تصور کنین همچیز واضح میشه براتون
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟