سرانجام یکی از موردانتظارترین خودروهای سال معرفی شد: اولین شاسیبلند تاریخ فراری. هرچند مردان مارانلو ادعا میکنند که پوروسانگوئه در کلاس اختصاصی خود قرار دارد اما عموم مردم از این خودرو بهعنوان یک فراری شاسیبلند یاد میکنند. این ماشین اما برای فراری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از مشخصات فنی و طراحی که بگذریم، پوروسانگوئه فراری را وارد بازار کاملاً متفاوتی خواهد کرد و هرچند برند ایتالیایی این خودرو را یک شاسیبلند نمیداند اما واضح است که پوروسانگوئه پاسخ فراری به رونق بازار شاسیبلندها است که به بخشهای فوق لوکس بازار هم سرایت کرده است. پیشازاین، رولزرویس، بنتلی، لامبورگینی و آستونمارتین هم به این بخش وارد شدند.
سگمنتی که میتوان آن را بخش شاسیبلندهای فوق لوکس نامید، سال گذشته بیش از ۱۴ هزار خریدار داشته است یعنی کسانی که بنتلی بنتایگا، رولزرویس کولینان، آستونمارتین DBX و لامبورگینی اوروس را خریدند. مجموع فروش این خودروها ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته و انتظار میرود طی سال ۲۰۲۲ نیز حتی بیش از این رشد داشته باشد. این چهار خودرو با قیمت و موقعیت بازار متفاوت، همگی افزایش فروش دورقمی داشتهاند که این افزایش برای آستونمارتین بیش از ۴۰۰ درصد بوده است. بخش عمدهای از فروش این سوپر شاسیبلندها در آمریکای شمالی بوده است یعنی جایی که ۳۱ درصد از کل فروش سال ۲۰۲۱ آنها را به خود اختصاص داده است.
فروش این خودروها در آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۴۶ درصدی به بیش از ۴,۴۰۰ دستگاه رسیده است. دومین بازار بزرگ این سگمنت چین با فروش بیش از ۳,۷۰۰ دستگاهی است که ۲۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد داشته است. اروپا با فروش ۳,۶۲۲ دستگاه و رشد ۳۳ درصدی هم در جایگاه سوم قرار دارد. در بین بازارهای اروپایی، بریتانیا با ۴۰ درصد پیشتاز است و پس از آن آلمان با ۲۶ درصد، سوئیس با ۶.۳ درصد، ایتالیا با ۵.۱ درصد و فرانسه با ۳ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند. ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان سعودی هم از دیگر بازارهای بزرگ این سوپر شاسیبلندها هستند.
با توجه به اطلاعات و تصاویر رسمی که توسط فراری منتشر شده است، به نظر میرسد پوروسانگوئه پتانسیل بالایی برای فروش داشته باشد. اول اینکه پوروسانگوئه بیشتر یک خودروی اسپرت چهاردر و نه یک فراری کاملاً متفاوت است و بنابراین همسویی بیشتری با دیگر محصولات این برند ایتالیایی دارد. علاوه بر این، برخلاف رقبای مستقیم، فراری تصمیم گرفته بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کند تا کارایی و به همین دلیل پوروسانگوئه با فضای کابین محدود، داشتن فقط چهار صندلی و توزیع وزن متمرکز بر عقب، بیشتر یک خودروی اسپرت است تا یک کراساوور کاربردی. این یعنی بین پوروسانگوئه و دیگر محصولات فراری شباهتهایی بیش از آنچه فکر میکنید وجود دارد. به همین دلیل، به اعتقاد ما این فراری جدید باقدرت وارد سگمنت شاسیبلندهای فوق لوکس میشود و به بازیگری جدی در این بخش محبوب و پرسود تبدیل خواهد شد.
Si
همشون خوبن ولی v12 یه دنیای دیگس
Reza Waffen SS
خوب کولینان هم v12 هستش
shirko
موتوره فراری رو کاری ندارم ولی طراحیش رقیب اصلی mvm x33 هستش
Sobhan
چون فراری هست فروشش خوبه، ولی چون گرونه فکر نکنم به اندازه اونا فروش بره
Reza Waffen SS
من خودم به شخصه پوروسانگوئه رو جانشین FF میدونم به نظرم در کلاس SUV نیست که با این رقبا مقایسه بشه
Scuderia Ferrari
اگه فراری محدودیت فروش برای پورسانگوئه نداشت قطعاً رکوردهای فروش خوبی ثبت میکرد
چون این ماشین چیزهایی داره که بقیه ندارن گرچه من اونا رو رقیب مستقیم پورسانگوئه نمیدونم
در مارانلو همیشه پرفورمنس به لوکس بودن ارجحیت داره و این امر کاملاً اثبات شده تا به امروز
TML BN
من بعید میدونم که رکورد فروش میزد ولی خب فروش خوبی میکرد چون مثلا خرید بنتایگا خیلی منطقی تره
Porsche 911
فکر نمیکنم که رکورد فروش میزد
چون هدف این ماشین قشر بالا جوامع هست
قطعا کسانی که ۴۰۰ هزارتا یا بیشتر میدن به این ماشین تعدادشون خیلی کمتر از اشخاصی هست که مثال ۱۳۰ هزارتا به کاین یا نمونه های ارزون تر میدن
پس رکورد فروش برای چنین ماشینی غیر منطقی هست
مثل اینه بگیم مرسدس وان با سقف تولید ۲۷۵ تا میتونست رکورد فروش هایپرکار بزنه اگه محدود نبود
خب مشخصا
افراد خاص فقط ۲ میلیون و ۷۰۰, هزار ماشین میخرن
Scuderia Ferrari
بزارین بیشتر مسئله رو باز کنم
به گفته یکی از مالکان فراری ، این برند خریداران پورسانگوئه رو دسته بندی خواهد کرد
۱. مالکان خودروهای ویژه ۲. مالکان خودروهای تولید بالا ۳. خریداران جدید
بعد از اولویت بندی انجام شده توسط فراری خیلی زود گفته شد مجبوریم ثبت سفارش ها رو ببندیم و فعلاً خریداران جدید باید بیشتر منتظر بمونن !!!!
حالا با این اوصاف اگه ثبت سفارش آزاد بود و همه میتونستن این ماشینو بخرن چه اتفاقی میفتاد ؟؟
گرچه روش فراری با همه تفاوت داره و عرضه کمتر از تقاضاست ولی همچنان مشتریان زیادی داره که شاید دستشون به این ماشین نرسه
Porsche 911
درسته
اما در کل کلمه رکورد رو نمیشه بهش تکیه کرد
به عنوان مثال کاین تا به حال ۱ میلیون و خورده ای فروخته
بعید میدونم.به عددی اینطور میرسید
البته که مهم هم نیست
به قول شما تقاضا بیشتر از مقدار موجود بوده همیشه در فراری
اما چیزی که مطمئنم
سود بزرگی نصیب فراری خواهد شد
همونطور که لامبورگینی توی دوران کرونا سوددهی زیادی داشت با اوروس و همون طور که کاین پورشه رو از ورشکستگی نجات داد
علی
دم فراری گرم . شاهه سوپراسپرتهاست و البته شاهه ماشینهاست
Reza Waffen SS
مفهوم سوپراسپرت رو میدونین ؟؟؟
TML BN
شاه سوپراسپرت ها کیه؟؟
همونو بوسیدم
A.A.S
داداش ما حتی نمی تونیم ببینیمشون چه برسه ببوسیم
TML BN
@A.A.S
منظور یک چیز دیگس
عاشق پدال
جذاب شده. واقعا قشنگه.
اون لامبورگینی که همون ائودی و فولکس هستش و اصلا ارزش نداره.
بنتلی به اسپورت بودن استون نمیرسه
کولینان هم که اصلا بی خیالش. نبودش بهتره
اینجا فقط استون مارتین و فراری. ببینیم فراری چطوریه.
Reza Waffen SS
اونجا که کولینان و حذف کردی فقط خخخ
کشته مرده منطقتم
Porsche 911
حالا هر کسی یک منطق و استدلال و علاقه ای داره
اما به طور منطقی و عقلانی بدون طرف گیری از هیچ کدوم از رقبا
من پوروسانگوئه رو کنار میزارم چون قشر متفاوتی از جامعه رو نشونه رفته
اما در بین DBX 707 و کاین توربو GT
به نظر من ارزش کاین بیشتر هست
به دلایلی زیر که توضیح میدم:
۱-قیمت
قیمت بین دو اختلاف زیادی داره
The 2022 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT is available to order now starting at $182,150
و آستون:
The DBX 707 stands as the more performance-honed upgrade, with its MSRP of US$239,000
البته درسته که کاین رو با سفارش آپشن ها میشه به قیمت حدود ۳۰۰ نزار هم رسوند
اما به طور پیش فرض و قیمت ابتدایی
برتری کاملا با کاین هست
حتی DBX معمولی از ۱۸۵ هزار شروع میشه که در مقابل توربو جیتی هیچ حرفی برای گفتن نداره. حتی در مقابل توربو و توربو اس و هایبرید
۲-کیفیت ساخت: بدون جانب گیری از برند مورد علاقه ام در تمامی مقالات کیفیت و ظرافت کابین پورشه ها مورد توجه بوده اما از طرفی مشخص هست که شرکت های جگوار لندروور و آستون مارتین ضعف کیفیتی دارن (در مقابل رقبا)
بقیه مشخصه ها به سلیقه بستگی دارن طراحی و دیزاین و…
در کل در به صرفه بودن کاین از بقیه بهتر هست
با قیمت کمتر پرفورمنس زیبایی و کیفیت رو دارا هست
البته قبلا هم گفتم که اصلا درک سوپرشاسی بلند سخت هست
البته شاید بگیم که فردی با خانواده میخواد خودرو اش هم جادار و راحت باشه و هم دارای پرفورمنس خوب
که به نظر حتی نمونه های پایه از تمامی مدل ها نمونه های چابکی هستن با شتاب ۴ تا ۵ ثانیه
که حتی فولکس واگن توارگ R هم با ۷۱.۰۰۰ پوند قیمت بشدت انتخاب مقرون به صرفه ای هست
در کل کاین و RSQ8 و توارگ نمونه های به صرفه تری هستن
TML BN
@عاشق پدال
استاد میشه بفرمایید چرا فولکس و آیودی ارزش ندارن؟؟
و چرا اسپورت بودن بنتایگا به آستون نمیرسه؟؟ و چرا بیخیال کولینان شدید؟؟
این سوالات مغز منو درگیر کرده
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
به خدا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟