فراری از یک محصول تک ساخت جدید بنام SP51 رونمایی کرده است. این یک رودستر ویژه است که بر اساس مدل موتور جلوی ۸۱۲ GTS ساخته شده است. این خودرو که توسط بخش پروژههای ویژهٔ فراری برای یک خریدار تایوانی ساخته شده است، تناسبات ۸۱۲ را حفظ کرده ولی علاوه بر رینگها و چراغهای سفارشی، از بدنهای نرمتر بهره میبرد که ظاهری رترو به آن بخشیده است. همچنین خط آبی و سفیدی که از دماغه تا انتهای خودرو کشیده شده به گذشتهٔ فراری و خصوصاً مدل مسابقهای ۴۱۰ S سال ۱۹۵۵ اشاره دارد. البته رنگ قرمز سه لایهٔ روسو پاسیوناله بهطور خاص برای این پروژه ساخته شده است.
هرچند ۸۱۲ GTS ساختاری آلومینیومی دارد اما فراری در SP51 از فیبر کربن زیادی استفاده کرده است. بهعنوانمثال، این مادهٔ سبکوزن در پانلهای بدنهای که تمام آنها از نو طراحی شدهاند به کار رفته است مثل کاپوت که زیر شیشهٔ جلو دو دریچهٔ هوا با قاب کامپوزیتی دارد. چشمگیرترین عنصر طراحی این فراری تک ساخت اما یک بال عرضی است که مثل پل، دو قسمت پشت صندلیها را به هم متصل کرده است. به گفتهٔ فراری، این اشاره به سبک طراحی تارگا است که در خودروهای اسپرت دههٔ ۶۰ استفاده میشد.
خریدار این خودروی خاص که در تمام مراحل فرایند طراحی آن دخالت داشته، درخواست گنجاندن دو ایدهٔ خاص در داخل SP51 را داشته است. یکی از این ایدهها، کار شدن رنگ سفید و آبی نوار بیرونی روی داشبورد، فایروال عقب و کنسول مرکزی بوده است. مورد بعدی نیز استفاده از همان رنگ قرمز روسو پاسیوناله برای روکش صندلیها بوده است. علاوه بر این، دوخت روی صندلیها و پانل درها هم مثل نوار بیرونی به رنگ سفید و آبی کار شده است.
مثل همهٔ مدلهای تک ساخت، فراری به ویژگیهای فنی SP51 هیچ اشارهای نکرده است زیرا معمولاً تیم پروژههای ویژهٔ مارانلو به این قسمت دست نمیزنند؛ بنابراین، SP51 باید به همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استاندارد ۸۱۲ GTS مجهز باشد که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد.
Reza Waffen SS
زیباست ولی نه به زیبایی Omologata
جناب ایکس
ولی اومولوگاتا عقبش خیلی زشت تره
Reza Waffen SS
اتفاقا این قسمت عقبشه متمایزش میکنه
علی
خیلی خیلی زیباست . یه اثر هنریه!!!
۹۱۱
زیباست……
اما چون تولید محدود هست باید خیلی خیلی گرون تر باشه. ۸۱۲ استاندارد فکنم ۵۰۰ یا ۴۰۰ هزار دلار بود این فکنم ۲ میلیون دلار باشه…
قیمت بالایی باید داشته باشه…
اما خیلی خیلی زیباست…
ولی چون تولید محدود بود، حداقل باید یه تغییر اساسی انجام میدادن یا قدرت بیشتری میداشت خیلی خیلی عالی تر میشد. ولی اینم عالی شده
ehsan.fa
فراری هم خوب سوراخ رو پیدا کرده هر ۳ یا ۴ هفته یه خودروی تک ساخت(شما بخونید سفارشی رو مدل های موجود ) چند میلیونی دلاری فرو میکنه به مشتری.
اینو بگم که هیچ خودرو و هیچ برندی رو به فراری ترجیح نمیدم فقط تو شاسی بلند ها استون dbx 707 از همه بهتره بنظرم ولی خوب هدف این بود که فراری داره سود خوبی میکنه از این راه
imanenzo
اگر متن رو درست خونده باشی این ماشین با سفارش مشتری تایوانی و نظارت مستقیم مشتری ساخته شده و فراری هیچ محصولی رو به کسی فرو نکرده.واقعیت اینه که فراری به قدری عاشق سینه چاک در جای جای دنیا داره که حاضرن برای داشتن یه مدل تک ساخت از این برند افسانه ای میلیونها دلار هزینه بپردازن و این ویژگی هست که هیچ برندی در دنیا به این اندازه نداره.زنده باد فراری
datsun
فرو نمیکنه مشتری هم هیچ ضرری نمیکنه بعدا میتونه با قیمت خیلی بالاتر به فروش برسونه.
Radmehr
دوستان یه فراری هم بود بنام BR20
کسی میدونه چی شدش؟
چرا کلا وان افای فراری فردای معرفیشون فراموش میشن؟
امیرحسین
فراری فقط f355
علی جردن
کاش فرمان هم قرمز رنگ بود انصافا فرمان هم رنگ صندلی یه چیز دیگه اس چه سفید باشه قرمز چه زرد چه آبی فقط سیاه نباشه یاد پراید می افتیم
aMiRsHaYaN
چقدر قشنگه
جناب ایکس
تکامل ۸۱۲!!!…
aMiRsHaYaN
کلا فراری اینطوری کار میکنه که یه طراحی میده بیرون کم کم پخته ترش میکنه
فرامرز
Si
هیچ ماشینی ۸۱۲ کامپتیزیونه نمیشه مگر فورد. Gt یا یه ۴۵۸ اسپشیاله آپرتا سیاه
Farhan
بسیار عالی و زیبا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟