یک دستگاه بی‌ام‌و سری ۱ دیزلی در آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کرد. اگر از هر فردی در آمریکا درباره خودروهای دیزلی سؤال کنید آن‌ها خواهند گفت پیشرانه‌های دیزلی مختص کامیون‌ها و خودروهای سنگین هستند؛ اما این پیشرانه‌ها در اروپا محبوبیت بیشتری دارند هرچند شرکت‌های تیونینگی وجود دارند که روی محصولات دیزلی و ارتقای قابل‌توجه آن‌ها کار می‌کنند. برخی از این پروژه‌ها به سطوح ترسناکی می‌رسند و حاصل کار آن‌ها یک هیولای درگ مشابه همین بی‌ام‌و سری ۱ خواهد بود. این سری ۱ دیزلی هم‌اکنون به‌صورت رسمی پرشتاب‌ترین و سریع‌ترین بی‌ام‌و دیزلی تاریخ محسوب می‌شود.

ما می‌گوییم به‌صورت رسمی چراکه اطلاعات به دست آمده از رکورد این هیولای دیزلی توسط خود بی‌ام‌و (شاخه رومانی بی‌ام‌و) منتشر شده‌اند. در بیانیه رسمی این شرکت آمده که دراگوس استاسچکو مالک خودرو توانسته چندین رکورد را در دور پایانی مسابقات قهرمانی درگ رومانی ثبت کند. این هاچبک قرمز رنگ و تا خرخره تیون شده در آغاز مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۳۱ ثانیه و با سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است. جالب‌تر آنکه بی‌ام‌و سری ۱ دیزلی توانسته در عرض ۱.۸۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد! این خودرو برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز فقط به ۲.۸۴ ثانیه زمان نیاز داشته است. با گذشت ۲.۴۴ ثانیه دیگر، خودروی موردبحث سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را رد می‌کند.

بی‌ام‌و با افتخار می گوید این خودرو از قطعات اصلی زیادی استفاده می‌کند و بر پایه مدل ۱۱۸d نسل E81 تولید شده است. البته سیستم چهار چرخ محرک خودرو از ۳۳۰d xDrive نسل E90 گرفته شده‌اند و پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی نیز به مدل ۳۳۵d E90 تعلق دارد. به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز از بی‌ام‌و X6 قرض گرفته می‌شود. مالک خودرو می گوید حدود ۷۵ درصد قطعات پیشرانه و گیربکس از خود بی‌ام‌و تأمین شده‌اند. در نتیجه تغییرات اعمال شده، این خودروی دیزلی از قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۵۰ نیوتون متری سود می‌برد. بد نیست بدانید قدرت و گشتاور هیولای موردبحث نسبت به مدل استاندارد به ترتیب ۳۰۰ و ۲۰۰ درصد افزایش یافته‌اند و این در حالی است که همچنان قطعات استاندارد کارخانه زیادی در پیشرانه و گیربکس وجود دارند.

مدیر روابط عمومی بی‌ام‌و رومانی می گوید:
دراگوس عملکرد قابل‌توجهی را که در تاریخ ماندگار خواهد شد ثبت کرده است. ما افتخار می‌کنیم که این پروژه رومانیایی رکورد جهانی جدیدی را برای بی‌ام‌و بر جای می‌گذارد. چنین لحظاتی بسیار کمیاب هستند و ما آن را گرامی می‌داریم.
Hitman
گودرت بی ام و💪🗿
سامان اذری
دیزل به نظر من اونقدر ها هم بد نیست
تو شرکت ما یه کرولای ۲۰۱۳ داریم که موتورش دیزلی هست
یه ۲۰۲۱ هایبریدی هم داریم
تو شهر هایبرید واقعا عالیه و مصرفش خیلی خوبه ۳.۵ الی ۴ لیتر بنزین میسوزونه
مدل دیزای تو شهر حدود ۷ لیتر
(البته اینم بگم که تو ترکیه دیزل از بنزین یکم گرونتره )
ولی تو جاده وضعیت کاملا برعکس میشه
چون سرعت بالاست و فقط با موتور برقی نمیشه سرعت بالاتر بری
دائم موتور بنزینی کار‌میکنه و مصرف سوخت حتی تا ۹ لیتر هم می‌ره بالا در حالی که مدل دیزلی ۵ تا میسوزونه
تو یه متنی خوندم که مزدا میخواد تکنولوژی اسکای اکتیو رو بیاره رو دیزل
اگه تویوتا از تکنولوژی اسکای اکتیو دیزل مزدا کمک بگیره و بیاره یه ماشین با موتور دیزل اسکای اکتیو همراه با تکنولوژی هیبرید
میتونه یه ماشین فوق کم مصرف و قدرت عالی بسازه که نیازی هم نباشه که ماشین رو شارژ کنی
AMANTE
دم صاحب اش گرم عجب هیولایی ساخته، موتور دیزلی به خاطر گشتاور زیاد به نظرم برای تقویت خیلی هم عالیه.
فقط خواهش ان متعصب ها و آمریکایی دوستان نیاید بگید توی آمریکا ماشین های درگ ما یا چلنجر میتونه صفر تا صد رو فلان ثانیه بره و…..
datsun
این هیولاست ولی ماشینهای درگسترهای مسابقات فانی کار آمریکا هیولاترن
Payfast
تاپ فیول منظورته؟
احمدرضا
ب ام و توانایی فوق الالعاد زیادی داره ولی نمیدونم چرا سمت سوپر اسپرت نمیره
datsun
۲.۸ تا ۲۰۰ این دیگه چه جانوریه
matin
یعنی الان میبینی هست یه ثانیه بعد نیست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
جلل خالق
matin
میگ میگ خالص
KF
۲.۸ تا دویست، گیربکس کی وقت کرده دنده بکشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط chaarcharkh