تویوتا سوپرا A80 و نیسان GT-R R34 را میتوان جزو نمادهای صنعت خودروی ژاپن دانست. این دو خودرو علاقهمندان زیادی در بین طرفداران مسابقات درگ دارند. معمولاً زمانی که درباره مسابقات درگ صحبت میکنیم، قدرت و وزن را جزو فاکتورهای اصلی میدانیم. اگر خودرویی قویتر و سبکتر در برابر یک خودروی کمتوانتر و سنگینتر قرار گیرد تقریباً برای همیشه خودروی قویتر و سبکتر پیروز میدان خواهد بود.
البته همیشه هم اینطور نیست. برای مثال همین رقابت را در نظر بگیرید که کانال یوتیوب Officially Gassed برگزار کرده است. آنچه تماشا خواهید کرد صفآرایی تویوتا سوپرا A80 در برابر نیسان اسکای لاین GT-R R34 خواهد بود. اما درست همانند اکثر خودروهایی که این روزها دیده میشوند، این دو خودرو نیز تیون شدهاند. motor1 می گوید سوپرا تغییرات متنوعی را تجربه کرده که شامل قطعات فیبر کربنی است. وجود یک توربو نیز به پیشرانه ۲JZ کمک میکند تا این خودرو قدرت ۸۵۰ اسب بخاری تولید کند. وزن سوپرای موردبحث نیز به ۱۴۰۰ کیلوگرم میرسد. نیسان GT-R R34 نیز تغییرات مشابهی را تجربه کرده اما قدرت ۶۷۲ اسب بخاری و وزن ۱۵۲۰ کیلوگرمیاش باعث میشود مزیتی نسبت به رقیب هموطن نداشته باشد. حداقل روی کاغذ که اینگونه به نظر میرسد.
اما این پایان داستان نیست. همانطور که میدانید نیسان قدرت تولیدی را به تمامی چرخ ها میفرستد درحالیکه سوپرا یک کوپه دیفرانسیل عقب است. نیسان همچنین به لاستیکهای نیمه چسبان تویو R888R مجهز بوده درحالیکه سوپرا A80 از لاستیکهای خیابانی پیرلی پی زیرو استفاده میکند. هر دو خودرو همچنین از گیربکسهای دستی سود میبرند. در این ویدئو دو نوع درگ برگزار میشود: اولی از نوع رولینگ بوده درحالیکه درگ دیگر از سکون خواهد بود. تویوتا سوپرا A80 پیروز درگ اول خواهد بود اما با مزیت کشش سیستم چهار چرخ محرک و مهارت قابلتوجه راننده نیسان اسکای لاین GT-R، در درگ از سکون شاهد شکست سنگین تویوتا هستیم. این اتفاق در حالی رخ میدهد که تویوتا قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به رقیب دارد.
miladzm
یه درگ مخصوص لذت بردن تینیجر ها .
Si
فقط gtr ماشین مورد علاقم
مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .
اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه !!!! ،
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟