دوکاتی تعداد اعضای خانواده پرفروش مولتی استرادا را با معرفی نسخه جدید رالی گسترش می‌دهد. این موتورسیکلت بر پایه محصول لوکس V4 S شکل می‌گیرد و تکنولوژی‌های جدیدی در آن به منظور بهبود شخصیت تورینگ این محصول در جاده و خارج از آن بکار می‌روند. از سال ۲۰۲۱ تاکنون و زمانی که دوکاتی پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۵۸ سی‌سی گرن توریسمو را در مولتی استرادا قرار داد شاهد ادامه استفاده از این نیروگاه آهنین در مدل‌های V4 S و V4 S اسپرت و همچنین مدل جاده‌ای‌تر پایکس پیک هستیم. جدیدترین عضو این خانواده نیز بر پایه همان موتورسیکلت پرفروش مولتی استرادا V4 S شکل گرفته و لیست تجهیزات بلندبالای آن شامل سیستم تعلیق الکترونیکی و دو رادار است.
اول نگاهی به آئرودینامیک این موتورسیکلت داریم که در آن دوکاتی اقدام به طراحی دوباره بادگیر جلو کرده و این قطعه هم‌اکنون ۴۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۰ میلی‌متر پهنای بیشتری دارد. این قطعه به همراه دو بادگیر پایینی باعث می‌شوند سوارکار تجربه لذت‌بخش‌تری داشته باشد. مدل رالی در مقایسه با دیگر نسخه‌های مولتی استرادا V4 دم طویل‌تری دارد و این نوع طراحی باعث ایجاد فضای بیشتر روی صندلی و فضای پای بیشتر برای سرنشین می‌شود.
برای نصب باک سوخت بزرگ‌تر دوکاتی ناچار به بازنگری در طراحی بخش جلوی این موتورسیکلت شده است. در واقع ظرفیت باک از ۲۲ به ۳۰ لیتر می‌رسد هرچند تغییرات رخ داده ماهیت کلی مولتی استرادا V4 را عوض نمی‌کند. آنچه در نمای جانبی جلب‌توجه می‌کند محافظ‌های جانبی اضافی باک سوخت هستند که برای جلوگیری از خراشیدگی بدنه در نظر گرفته شده‌اند. رینگ‌های سیمی نیز مناسب لاستیک‌های بدون تیوب هستند و گارد بزرگ‌تر پیشرانه نیز تنها ویژگی‌ای است که بخش‌های فنی را از نظرها پنهان می‌کند. ماهیت آفرود مولتی استرادا V4 رالی ۲۰۲۳ در محل قرارگیری پا با پهنای بیشتر، افزایش ۲۰۰ میلی‌متری بازی سیستم تعلیق، تنظیمات آفرود بازنگری شده، حالت قدرت جدید و… هویدا می‌شود.
در حالت قدرت یاد شده که با فعال شدن حالت اندورو وارد میدان می‌شود قدرت پیشرانه به ۱۱۴ اسب بخار محدود می‌شود اما گاز پاسخ‌های تیزتری داشته و سیستم‌های الکترونیکی نیز آماده‌باش خواهند بود. همچنین ترمز ضد قفل چرخ عقب غیرفعال شده و عملکرد عبور از پیچ در بخش جلوی موتورسیکلت نیز خاموش خواهد شد. به این موارد باید خاموشی کنترل کشش و سیستم‌های تشخیص لیفت عقب را نیز اضافه کرد.
یکی از تصمیم‌هایی که دوکاتی درباره این موتورسیکلت گرفته حفظ همان رینگ ۱۹ اینچی V4 S بجای استفاده از رینگ ۲۱ اینچی مدل Desert X است. البته تصمیم دوکاتی کم‌وبیش قابل‌درک است زیرا رینگ بزرگ‌تر در جلو باعث تأثیر روی توانایی‌های موتورسیکلت خواهد شد. از طرف دیگر، مولتی استرادا V4 رالی با وزن ۲۶۰ کیلوگرمی خود خیلی برای سواری آفرود طراحی نشده بنابراین استفاده از رینگ استاندارد در جلو قابل‌درک خواهد بود. دوکاتی در مدل رالی دو ویژگی جدید معرفی کرده که هدف هر دو افزایش راحتی سواری بوده‌اند. عملکرد ایزی لیفت در زمان روشن شدن موتورسیکلت فعال می‌شود تا سوپاپ‌های گردش روغن سیستم تعلیق را باز کند و بلند کردن موتورسیکلت از استند کناری راحت‌تر باشد. ویژگی نیز در V4 S دیده شده و آن‌هم عملکرد پیش از بار حداقلی است که ارتفاع موتورسیکلت را در زمان توقف یا حرکت با سرعت‌های بسیار پایین کاهش می‌دهد.
سیستم غیرفعال سازی سیلندر نیز وجود دارد که در تمامی مدل‌های V4 بکار می‌رود و هنگام توقف موتورسیکلت اقدام به غیرفعال سازی دو سیلندر می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و آلایندگی نیز کاهش یابد. دوکاتی در مدل رالی این تکنولوژی را به‌روز کرده تا سیلندرها در زمان حرکت با سرعت‌های بسیار کم نیز غیرفعال شوند. این سیستم همان‌طور که گفته شد سیلندرها را غیرفعال می‌کند اما به محض نیاز به شتاب بیشتر شاهد بازگشت آرایش سیلندرها به حالت عادی خواهیم بود. دوکاتی می‌گوید این تکنولوژی برای هر دنده خاص تنظیم شده اما در زمان درگیر بودن دنده یک کار نمی‌کند تا از استارت با فقط دو سیلندر جلوگیری شود.
پیشرانه V4 گرن توریسمو جدای از این ویژگی تغییر دیگری را نسبت به سایر مدل‌ها تجربه نکرده است. این پیشرانه قدرت ۱۷۰ اسب بخار را در دور ۱۰۷۵۰ و گشتاور ۱۲۵ نیوتون متر را در دور ۸۷۵۰ ارائه می‌کند و از میل لنگی سود می‌برد که احساس بسیار سبکی در زمان ورود به پیچ را کاهش می‌دهد. پیشرانه دوکاتی همچنین دارای بازه‌های سرویس بسیار طولانی بوده و برای تعویض روغن می‌توان هر ۱۵ هزار کیلومتر اقدام کرد. بررسی سوپاپ‌ها نیز هر ۶۰ هزار کیلومتر صورت می‌گیرد تا به این ترتیب پیشرانه V4 گرن توریسمو از اکثر پیشرانه‌های مشابه دیگر در بازار متمایز شود.
باقی تجهیزات دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی مشابه مدل V4 S است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم رادار جلو و عقب اشاره کرد. این سیستم از کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور پشتیبانی می‌کند. موتورسیکلت موردبحث همچنین دارای مجموعه ایمنی کامل دوکاتی بوده و سیستم‌های الکترونیکی متنوع آن شامل مواردی همچون کنترل ترمز پیشرانه، کنترل کشش، کنترل بلند شدن چرخ جلو از سطح زمین، استارت از راه دور، ترمز ضد قفل، چراغ‌های تطبیقی و نمایشگر رنگی ۶.۵ اینچی با ارتباط بلوتوث هستند. این موتورسیکلت از فوریه ۲۰۲۳ با سه نسخه متفاوت ادونچر رادار، ادونچر تراول و ادونچر فول عرضه خواهد شد. نسخه دوم به جعبه‌های آلومینیومی جانبی، دسته‌ها و صندلی‌های گرم شونده مجهز است درحالی‌که مدل ادونچر فول از سایلسنر اگزوز و گل پخش کل جلوی فیبر کربنی سود می‌برد.
mohsen
موتور سوار نیستم اما نمیدونم چرا دلم خواست….
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
جالبه دقیقا خود من هم اصلا موتورسواری بلد نیستم ولی خیلی علاقه دارم
در تکمیل متن باید بگم، قیمت دوکاتی مولتی استرادا V2 حدود ۱۵ هزار دلار هست و مدل V4 هم ۱۸ هزار دلار
نسخه‌ی V4 رالی، مخصوص سفرهای بیابانی، طبیعت گردی و کاربری حرفه‌ای، ۲۶ هزار دلار قیمت داره
در این سبک، محصول دیگری از دوکاتی به نام Desert X هم تولید می شه که قیمتش ۱۷ هزار دلاره
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/desertx/desertx-937
جنوب
خیلی لذت بخشه
من مدلهای تریل رو ترجیح میدم
واقعا از روندن یدونه دی تی لذت بردم
ولی شخصا هوندا crm رو دوست دارم
Farzad
اگه دوچرخه سواری بلدین موتورسواری هم انجام بدین ، مثلِ آب خوردن .
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
آره دوچرخه دارم و سعی می کنم یک بار در هفته انجام بدم
موتورسیکلت تریل ۲۰۰ یا ۲۵۰ سی سی دست دوم با قیمت ۶۰-۷۰ میلیون در بازار هست، چندان خرجی هم نداره
صداش خیلی اذیت می کنه ولی شاید روزی خریدم
Farzad
موتور تریل اساسا برای خیابون ساخته نشده ، یه جورایی مثل ماشینای آفرود هست واسه کوه و بیابون ، اون جا صداش نه تنها اذیت نمیکنه بلکه لذت بخش هم هست .
Farzad
تو دوکاتی ها عاشق streetfighter v4 هستم خیلی خفنه .
احساس میکنم دنیای موتورسیکلت ها درحال حاظر جذاب تر از خودروهاست از برندهای دیگه هم پست بزارید مثلا هارلی دیویدسن .
اردلان
ما هم اندر خم یه هوندا ۲۰۰😔🥲
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط chaarcharkh