تویوتا لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ به ترمز اضطراری خودکار مجهز شده و قیمت آن ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.
تویوتا اقدام به بهروزرسانی لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ با تجهیز آن به سیستم ترمز اضطراری خودکار کرده که افزایش قیمت ۱۱۰۰ دلاری را برای همهٔ تیپها و نسخههای آن به همراه داشته است. علاوه بر این، کلاسبندی سری ۷۰ هم تغییر کرده و حالا در دستهٔ تراکهای سبک قرار گرفته است تا نیازی به رعایت مقررات ایمنی جدید تصادف نداشته باشد. در غیر این صورت، فروش این لندکروزر قدیمی در استرالیا ممنوع میشد. این در حالی است که سری ۷۰ برای مطابقت با این استانداردهای جدید به ارتقاء ساختاری نیاز دارد که هزینهٔ زیادی را به دنبال خواهد داشت.
مجموع وزن ناخالص همه نسخههای سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ حالا به ۳۵۱۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است تا بتواند در دستهٔ تراکهای سبک قرار گیرد و از رعایت قوانین جدید ایمنی تصادفات استرالیا معاف شود. این قوانین که به ADR 85 معروف هستند، فقط در مورد خودروهای تجاری سبک با وزن ناخالص زیر ۳.۵ تن اجرا میشود و تویوتا با افزایش این وزن، خود را از انجام ارتقاءهای پرهزینه برای بهبود ایمنی سری ۷۰ در تصادفات بینیاز کرده است. البته مشخص نیست که این شرکت سیستم تعلیق یا ترمز لندکروزر قدیمی خود را هم ارتقاء داده یا این فقط یک افزایش وزن اسمی است.
درهرحال، بهغیراز اضافه شدن ترمز اضطراری خودکار که اکنون یک ویژگی الزامی در خودروها محسوب میشود، گمان میرود تجهیزات استاندارد سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ تغییری نکرده باشد. تیپ پایهٔ این خودرو که GX نام دارد، بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۶ اینچی فولادی، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری ماهوارهای، سپرها و آینههای مشکی، دو یا چهار بلندگو و پنج ایربگ ارائه میشود. در بخش پیشرانهٔ خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و زیر کاپوت سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همچنان همان موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است. بااینحال، ممکن است در آینده این موتور با یک نمونهٔ V6 توربودیزل جدید جایگزین شود.
اما علیرغم اعلام قیمت جدید، پذیرش سفارشات خرید سری ۷۰ همچنان از جولای ۲۰۲۲ متوقف است و مدیران تویوتا گفتهاند قرار نیست پذیرش سفارشات حداقل تا شش ماه آینده دوباره آغاز شود. در اکتبر امسال برآوردها حاکی از آن بود که حداقل ۱۰ هزار نفر در صف خرید لندکروزر سری ۷۰ هستند. البته در آن زمان رئیس فروش و بازاریابی تویوتا از تلاش این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید سری ۷۰ خبر داد تا بتواند تقاضا را برآورده کند. قیمت پایه مدل ۲۰۲۳ این خودرو از ۴۶,۹۰۰ دلار آغاز میشود و در بالاترین مدل به ۵۲,۵۰۰ دلار میرسد.
محسن
تویوتا دزد ترین برند خودروسازی
این رسما یک کلاهبرداریه به جای ارتقای ماشین اومده وزنشو زیاد کرده که قوانین بهش تعلق نگیره
Payfast
از شرکتی که فراخوان میده گردن نمیگیره بهتره، اونم خیلی بهتره!
علی
تویوتا بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز جهان هست . اینم مردم تعیین کردن و نه من یا شما . این یعنی اکثریت مردم دنیا به این شرکت اعتماد دارن . و نظر شما ارزشی برای ۹۹ درصد خریداران خودرو ندارد
viper2
عششششققق به معنای واقعی البته من باشم میخرم روز اول موتور ۱fz 4500 efi میبندم اون هنوز بهتره
HR3
مرد میدان عمل همین مدله
بنیامین
دیگه بس کن تویوتا جدیدش کن
زیزیگولو
اعراب حوزه خلیج فارس تا زمان توقف تولیدش تو سال ۲۰۲۲ این مدل رو به تعداد زیاد سفارش میدادن و اگر خط تولیدش متوقف نمیشد مطمئناً بازم سفارش میدادن
DoctoR
اگه اونایی که پولشو داشتن فکر میکردن بدرد نمیخوره و باید عوض بشه دوسال دوسال ظرفیت خط تولیدش تکمیل نمیبود
datsun
چیو جدید کنه سری هفتاد به خاطر محبوبیت رو خط تولید موند ولی نسلهای بعدیش هم تولید شد تا رسیده به لندکروز پرادو
عاشق پدال
جدیدش وجود داره اخه
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
خودرو های آمریکایی چرا تو استرالیا بازار ندارن
F150 میترکوند
viper2
اونجور ماشینا اصلا تو استرالیا محبوبیتی نداره چون اونا سبک ماشینیشون فرق داره کلا
phonix
قوانین سخت و قیمت بنزین
بازارشون اصلا شبیه امریکا نیست
بهرام
این ماشین باید عرضش ببشتر بشه (با همین ارتفاع) و شیشه جلو رو شیبدارتر کنند یه مقدار.
در اون صورت مشکل اصلیش که عدم تعادل باشه حل میشه. برای استفاده در همین سگمنت مناسبه.
البته فکر می کنم بهتره که ضرایب دیفرانسیل هاش یک کم قدرتی تر بشه ولی در اون صورت یک مقدار استهلاکش بالاتر میره که متاسفانه تویوتا اهل این کارها نیست
ممد ژانگولر
من همیشه عاشق اون دودکشش بودم
viper2
دودکش نیست بهش میگن اسنورکل که توش یه فیلتر قرار داره و برای مواقعی استفاده که ماشین تو اب قرار داره و سطح اب بالا تر از کاپوت هست ؛ استفاده میشه و باعث میشه که اب تو مانیفولد نره و موتور خاموش نشه .
دوستان توجه کنید که هر وقت با ماشین رفتید تو اب یهو اب رفت تو موتور ماشین ، هیچ وقت استارت نزنید چون اب بالای پیستونه بعد پیستون میاد رو به بالا و سوپاپ ها هم تو مرحله تراکم بسته هستن و توی علم فیزیک ثابت شده شاره ها که اینجا اب هست تراکم پذیر نیست و پیستون زور میزنه که اب رو متراکم کنه اما نمیتونه پس به شاتون فشار میاد و در نتیجه شاتون از بلوک سیلندر میزنه بیرون . در این صورت باید حتما بلوک سیلندر رو عوض کنید .
ممد ژانگولر
دمت گرم داداش وایپر منو باش فکر میکردم به عنوان هود پخت و پز استفاده میشه
viper2
خواهش میکنم .
زیزیگولو
.لندکروز تو کلاس و سگمنت خودش((هم تو شهر و هم تو جاده و هم تو آفرود)) یه افسانه هستش که همیشه یکی از بهترین رتبه های فروش تو سراسر جهانو داشته و داره و ماشینیه که با بدست آووردن محبوبیت بین مردم با حرفه های مختلف از هنرپیشه و قاضی دادگاه بگیر تا تجار و مقامات دولت کشورای مختلف و بازاری و کارمند و کارگر و پلیس و غیره همیشه جایگاه خودشو حفظ کرد……..
Amir
تویوتا دو روز دیگه در کنار خودرو های هیدروژنی با برد های بالای ۱۰۰۰ کیلومترش میاد اینو فیس لیفت میکنه
حالا از شوخی بگذریم به نظرم اینو و جی کلاس نباید تغییری کنن
اینا در حد اعلا خودشون و کلاس شونن
دکتر
معرکس این ماشین،قبلا تو سایت گفتم یه سری ۷۰ کاملا ارتقا یافته دارم،که واقعا تو کلاس خودش بی رقیبه،و دوس داشتنی،من دوستش داشتم الان عاشقشم
مسعود
سلام،مدلش چنده و اگه مدلش بالای ۲۰۱۰ هست بازم مثل مدل های ۱۹۸۸ خشکه یا بخاطر اون فنر لول که گذاشتن نرمتر شده؟
aMiRsHaYaN
سردار سلامت باد
قاسم
تویوتای مشتی ممدلی نه بوق داره نه صندلی آخه این چیه ؟ از عهد تیرکمون سنگی و عهد تیغ علی شاه تا الان داره تولید میشه
مجتبی .
تقریبابه قیمتی که ما چینی زباله میخریم
فریبرز فرهادی
به امید ورود به ایران البته نه با قینت فضایی کمر شکن امروزی بلکه با قیمت جهانی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
اخه یک تغیر کوچولو هم داخل ماشین نداده این همه قیمت متفاوت فقط سنگینش کرده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟