در این برنامه سعی کردیم تا به پشت پرده واردات خودرو و صحبت های ضد و نقیض مسئولان بپردازیم. همچنین در این برنامه حقایقی را در مورد واردات خودرو مطرح کرده ایم.
در این ویدیو سعی کرده ایم تا نکاتی را از تناقض ها و ابهاماتی بگوییم که خود ریشه فساد و یا در بهترین حالت، عملکرد غیر شفاف است. پس از چند ماه مشخص شد که بحث انتقال دانش فنی در واردات خودرو، عملاً الزام اجرایی ندارد. همچنین در ابتدا گفته می شد که دولت برنامه ای برای اخذ عوارض گمرکی ندارد و سود خود را از بورس کالا دریافت می کند. اما حال مشخص شده است که همان تعرفه های واردات قبلی برای دوره جدید واردات هم در نظر گرفته شده و در کنار این، دولت به دنبال درآمد حاصله از بورس کالا هم هست. تنها یک محاسبه ساده نشان می دهد که دولت می تواند از بحث واردات خودرو، سودی نزدیک به ۳۰۰ درصد را برای هر خودرو داشته باشد.
در ویدیوی پشت پرده واردات خودرو و حقایق آن که توسط اسب بخار تهیه شده است، پرسش ها و ابهاماتی در مورد سود واردکنندگان و مسئله ممنوعیت واردات برخی خودروها مطرح شده که هنوز هیچ مسئولی پاسخ آن را در اختیار مردم نگذاشته است. در این ویدیو تلاش شده است تا مخاطبان نگاهی کوتاه را به بحث واردات داشته باشند و برخی مسائلی که آنچنان توسط دولت مردان اعلام نمی شود، به زبان ساده بیان گردد و بازتاب رسانه ای داشته باشد.
ویدیو: رضا چوکامی و حسین دلاور
دمتووووون گرم از شفاف سازی ک کردی
عالییییی
همیشه دنبالتون میکنم.دمتون گرم
با این سیستمی ک ما تو این مملکت از هیچ نظر پیشرفت نخواهیم داشت و تمام.
تا بوده همین بوده اخه دولت کی ب فکر مردم بوده ک این بخاد بار دومش باشه!!!
شیطونی کردی آخرشا
میخوای بری آزادی باید از انقلاب رد بشی
دمت گرم
تهش داداش از ماست که بر ماست
این مردم حقشونه
لطفا از این ویدیوها بیشتر بسازید آقای دلاور. ممنون از تیم اسب بخار
هیچ زمان از منبع فاسد ماحصل سالم و مثبت در نمیاد
تا کی میخواهین دزدی کنین و خون مردم رو بخورین همون آمریکا بیاد بهتره حداقل میخوره به مردم هم میده مثل امارت و قطر
مرسی از اسب بخار ؛ واقعا از شما سپاس گزارم . تنها سایت خودرویی هستید که دقیقا متناسب با چالش ها و بحران های روز صنعت خودرو در ایران خبر و گزارش تهیه می کنید ؛ اون هم به صورت کاملا منطقی ، شفاف و ارزشمند . مهندسان عزیز آقای دلاور و آقای تفضلی و تمام عوامل اسب بخار واقعا دستتون درد نکه .
ولش کن واردات ماشین رو
منم از انقلاب میرم سمت آزادی
هم مسیرم دوست داشتنیا
الان وضعیت مملکت ما مثل مراسم عروسیه و مسئولین مملکت هم مهمونای این عروسی که از عصر تو تالار بودن و دخل هرچی میوه و شیرینی بودرو آوردن.
پیش خودت میگی اینا دیگه بیشتر نمیتونن بخورن و میترکن ولی موقع شام که میشه تازه خودشونو نشون میدن.
این واردات خودرو و بورس و قیمت طلا و دلار حکم شام عروسی رو داره الان.
آخرشه باید حسابی بخورن…
واقعیت تلخیه کاش یکم به فکر ما مردمم بودن
حسین خان دلاور یدونه باشی مرد، دقیقا همینه، سیاست های خودرویی ما داره به سمتی میره که همه ماشین ها رو به سمت یک میلیارد ببرن و از همه مالیات بگیرن همانطور ک حداقل حقوق رو طوری تعیین کردن که همه شامل مالیات بشن
در مورد بورس کالا هم خدمتتون بگم من دفعه قبا ۲۰۷ رو از اول تا آخر مشاهده کردم
۲۰۷ سفید ساده ۵ نفر از اول لیدر افزایش قیمت بودن ک مطمئن هستم از طرف خودرو ساز بودن حتی دلال هم نبودن میگین چرا؟
چون اون نفرات زمانی ک دلال های محترم داشتن ۵۰۰ تومن ۵۰۰ تومن قیمت بالا میبردن ی دفعه دیدم ۲۰۰ میلیون گذاشتن روی ۴۰۰ میلیون و به حدود ۶۰۰ تومن رسوندنش تا شاید بتونن قیمت رو بالا بکشن ک قیمت به اون حد نرسید و جالب اینکه بورس کالا عمق بازار رو نشون نمیده فقط ۵ قیمت بالا رو نشون میده سوال دارم از آقایان بورس کالا
چرا همه قیمت ها رو نشون نمیدید، فقط قیمت های اخر نشون میدید غیر از این نیست ک شما هم دستتون تو دست خودرو ساز برای بالا کشیدن قیمته، اقای وزیر میگن در خواست مردم بالا هست،. از دوستان سوال دارم کدوم فردی رو اطرافتون میشناسین یهو ۲۰۰ م قیمت افزایش بده، بخدا فرد پولدار هم این کار نمیکنه
مورد بعد چرا توی بورس کالا تمام ارقام در زمانی ک تایم قرمز هست در حد چند دقیقه قیمت ها داده میشه بسته میشه ولی برای اتومبیل توی یک دقیقه با هر بار قیمت زیاد شدن زمان رفرش میشه تا دلال رو تشویق به افزایش قیمت کنه،. مگر ملت چقدر پول دارن ک در هر دقیقه ۵۰۰ تومن بزارن رو قیمت.
گفتین رانت قرعه کشی زیاده توی بورس کالا ک از اونم بیشتره، انقدر سخته تحلیل افزایش حجم تولید باعث درست شدن اوضاع میشه؟ بعد جالبیش اینه متوسط قیمت بورس کالا رو میخوان بعنوان قیمت خودرو در نظر بگیرن وعده میدن خرداد بورس تموم میشه، دیگه اون بدرد ملت نمیخوره ک بخوان با این قیمت ها تابوت مرگ بخرن، شایدم بنزین نیست میخواین نخرن خدا داند
document.getElementById(“ak_js_1”).setAttribute(“value”,(new Date()).getTime())
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.