آریزو 5 اسپرت، جدید ترین عضو خانواده آریزوهای MVM در ایران است که در واپسین روزهای اردیبهشت ماه سال 1402 توسط مدیران خودرو رونمایی شد.
آریزو 5 S، در واقع فیس لیفت جدیدی از آریزو 5 است که با جزئیاتی متفاوت در طراحی ظاهری و کابین و همچنین یکی دو آپشن جدید به مشتریان عرضه خواهد شد. مدیران شرکت در مراسم رونمایی آریزو 5 S، به تلاش طراحان این خودرو برای خلق ظاهر و کاراکتری جوان پسند و اسپرت تر از گذشته اشاره کردند.
برخلاف انتظاری که از نام این خودرو ایجاد می شود، ام وی ام آریزو 5 اسپرت در بخش مشخصات فنی هیچ تغییری نسبت به نسخه IE یاذ همان آریزو 5 توربو جدید نداشته و مدیران خودرو برای سدان “اسپرت” جدید خود از همان موتور 1.5 لیتری توربو MPi استفاده می کند که 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند.
گیربکس این خودرو نیز همان CVT همیشگی اکثر محصولات MVM با 9 دنده مجازی است که می تواند با انتقال قوای موتور به چرخ های جلو، آریزو 5 اسپرت را طی 9.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. آریزو 5 اسپرت همانند قبل در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند.
ترمز های این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABاسپرت، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند. آریزو 5 اسپرت از نظر مصرف سوخت نیز خودرویی اقتصادی است و با وجود وزن سنگین 1410 کیلوگرمی، مصرف سوخت اعلامی آن تنها 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز پیروی می کند. ام وی ام آریزو 5 اسپرت در بازار جایگزین آریزو 5 IE خواهد شد و در شرایط فعلی بازار همچنان خودرویی بدون رقیب خواهد بود. باید دید به علت ظاهر خاص و عجیب این خودرو، آیا بازار اقبال مناسبی به آریزو 5 اسپرت نشان خواهد داد یا خیر. از سوی دیگر، بهبود های بوجود آمده در بخش کابین می تواند باعث جذب مشتریانی شود که به عملکرد و امکانات خودرو اهمیت بیشتری می دهند. اما شتاب و توانایی های حرکتی، شاید یکی از اصلی ترین ویژگی های یک خودروی جوانپسند باشد؛ در این ویدیو سعی کردیم شتاب آریزو 5 اس را در چندین حالت بررسی کنیم و بهترین حالت را با 1 ثانیه اختلاف نسبت به حالت معمولی ثبت کنیم.
پس پارس کی میدین ملت کلاه بردارها
متأسفانه طی یکی دو سال گذشته کشور با مشکل عرضه خودرو مواجه شد در این…
وقتی مملکت بی دروپیکرباشه همینه…پس کی دزدی کنه
ماهم ساینا داریم چهارماه کارکرده موتورزده
یک هفته س دارید اعلام میکنید فراخوان اولویت پاییز تکمیل وجه کنن ولی خبری از…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
