همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
به نظر شما در مسابقه درگ بین مرسدس-ای ام جی GT63S e-Hybrid، بی‌ام‌و M5 و پورشه پانامرا توربو S e-Hybrid کدام‌یک برنده میدان خواهد بود؟ در این نوشتار به پاسخ سؤال یاد شده خواهیم رسید.


آیا اصلاً مقایسه خودروهای هیبریدی و برقی با نمونه‌های درون‌سوز درست است؟ آیا خودروهای درون‌سوز در مسابقات درگ شانسی در برابر خودروهای برقی خواهند داشت؟ تاکنون درگ های زیادی در پدال منتشر شده‌اند و تا حدودی به این سؤالات پاسخ داده‌اند اما این بار می‌خواهیم به مصاف سه خودروی مشهور آلمانی را تماشا کنیم.
بی‌ام‌و به دنبال عرضه نسل جدید سری ۵ در اواخر سال جاری میلادی است و گل سرسبد آن‌ها نیز M5 جدید با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی هیبریدی خواهد بود؛ اما نسل فعلی M5 CS نیز خودروی بسیار سریعی بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن ۶۲۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. ابر سدان بی‌ام‌و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند.
اما رقبا نیز با دست ‌پر وارد میدان شده‌اند. مرسدس-ای ام جی GT63S e-Hybrid به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز بوده و قدرت و گشتاور آن ۸۴۳ اسب بخار و ۱۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو هم ۲.۸۴ ثانیه است که کمتر از زمان لازم برای تلفظ نام خودرو خواهد بود. نهایتاً هم باید به پورشه پانامرا توربو S e-Hybrid اشاره کنیم که با معرفی نسل جدید آن فاصله زیادی نداریم.
نسل فعلی پانامرا به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی مشابه مرسدس مجهز است اما برخلاف آن تنها ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. البته این هیولای آلمانی همچنان سریع بوده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند. با اینکه هر سه خودرو استارت خوبی دارند اما فورا مشخص می‌شود که دو خودرو شانس پیروزی خواهند داشت. باید گفت M5 به حدی خوب لانچ می‌کند که شاید اکثر افراد آن را برنده بدانند اما نتیجه نهایی احتمالاً به گونه دیگری رقم خواهد خورد. برای اطلاع از نتایج این مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید!
M.L.D
ابهت بنز رو عشقه
mercedes
چجوری پروفایل گذاشتی؟
PRPR
بی ام و لایک
بنز لایک
پورشه لایک
اگه همشون بد هستن دیسلایک
amir-z
درگ جالبی بود
ولی به نظرم پانامرا کلا تو یه سطح دیگه است و لوکس بودن براش تو اولویته
بنز و بی ام و هم که جفتشون عالی بودن (مخصوصا صدای اگزوز مرسدس عالی بود🤩🤩)
توی درگ ها هم راننده m5 بهتر لانچ می‌کرد البته به جز درگ دوم که کلا زودتر استارت زد
ولی توی رول مرسدس به خاطر قدر ت و گشتاور بالاتر عملکرد بهتری داشت
سرعت پوشش اخبار هم عالی👌😐
mercedes
مرسدس انتخابم👍
elonlion
تسلا مدل اس پلد رکورد جدیدی برای ۱/۴مایل ثبت کرده .
۸.۸۳ LOL 😆
Kf
هر وقت تونست روح رو داخل خودروهاش بدمه بعدا زیر این سه تا اسمشو بیار
نه تنها تسلا همه برقی ها، از بلندگوها صدای فیک موتور پخش میشه واقعا درباره ماشین سوارا چی فکر کردن
deutschland
توی این جمع انتخابم مرسدس بنز هست ولی از بی ام و هم نباید غافل شد با اینکه قدرت کمتری داشت ولی عجب لانچی خوبی میکرد و تا اخر پابه پای مرسدس میومد
برای جذاب تر شدن درگ، کاش به جای m5 ، یا m8 رو میاوردن یا m5 cs …. پورشه رو هم نباید نسخه استیشن رو میاوردن
به هر حال مش واتسونه دیگه چیکارش میشه کرد🤦🏻‍♂️
^MSP^
الان m5 که اوردن نسخه cs ه دیگه
^MSP^
نه ، حواسم نبود . صحبت شما درسته 😂
ولی اگه cs بود احتمالا شانسی برای برنده شدن داشت
^MSP^
نه ، اشتباه شد حواسم نبود
ولی cs اگه میومد با این لانچ هاش ، قطعا کار برای بنز سخت تر می کرد
S
خب خدارو شکر دیگه این بحث تموم شد و مشخص شد که gt63 از m5cs قویتره. دیگه فقط از این به بعد یه آدم متعصب میاد میگه m5 بهتره. دیگه خدارو شکر تو این کلیپ gt63 جفت ماشینای دیگرو قورت داد و هیچ بحثی نمیمونه دیگه…
amir-z
داداش این m5 کامپتیشن بود نه cs
ولی به هر حال من خودم از جفتشون خوشم میاد
هر دوتاشون رو با هم برابر میدونم
چون درسته cs ضعیف تره ولی وزنش خیلی سبک‌تر و ظاهر جفتشون هم که عالی👌
S
M5cs اگه بود جلو این gt63 بازم شکست می‌خورد چون قدرت gt63 بالاتره مخصوصا تو دور بالا
R/T
عزیز بی ام و m5 .m5cs رقیبشون e63.e63 s هستن
درضمن بنز دوبرابر بی ام و گشتاور داشت و بنظرم بی ام عالی بود
S
Bmw عالیه ولی تو این رقابت شکست میخوره این یه واقعیت باید قبول کرد که gt63 ماشین قویتری هستش. بعد تازه gt63 نسخه ضعیفتر بود اگه نسخه قوی‌ترش بود که دیگه هیچی ولی در کل bmw هم با اینکه شکست خورد خوب عمل کرد.
Ali t
S
داداش متنو بخون بنز amg gt63s e performance هست…
با این که بی ام و فنم ولی amg gt63s رو خیلی دوست دارم بین m5 و بنز واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد،دوتا هیولا ..
اما من کلا بین تمام سدان ها بی ام و m8 گرن کوپه رو دوست دارم خیلی خوشگله لامصب بخصوص اونی که ramon performance تیونش کرده
F22RAPTOR
بهت تبریک میگم
خیال همه راحت شد
پارسا
بی ام و ۱۱۰ هزار پوندی با بنز ۱۷۰ هزار پوندی مقایسه میکنی بعدم حکم میدی ؟
R/T
بی ام و معرکه بود
R/T
هرسه عالین هستن
Siyavash
خوب تبریک به هوادار هایه بنز..واقعا نسخه گردن کلفتی gt ساختن…من که باهاش حال کردم..پورشه هم به نظرم یه کم نا امید کننده بود و به نظرم باید پا به پای بنز میرفت ولی حیف کم می‌آورد.. بی ام و هم خیلی خوب بود ولی تویه این درگ باید نسخه cslرو میاوردن چون جفت رقیبان بالاترین نسخه موجود ماشین هاشون بودن که در اون صورت نتیجه متفاوت میشد…در کل من با هر سه تا این ماشین ها حال میکنم و حقیقتا نمیتونم بینشون انتخابی داشته باشم چون واقعا هر سه تاشون خیلی عشق هستن..بی ام و هم دیگه باید دست از این قدرت ۶۲۵ اسب برداره و برایه رقابت باید حداقل با ۷۰۰ اسب بیاد …بنز و پورشه هم باید رژیم بگیرن….
احمدرضا
توی این کلاس انتخابم کادیلاک با گیربکس دستی
ولی توی این ویدئو ب ام و
Alan.r
یانی خیلی افتضاح لانچ می‌کنه و خیلی دست و پا چلفتیه
^MSP^
جلوی هر سه تا سلطان باید تک تک زانو زد 🇩🇪
ولی مش واستون قیمت m5 رو ۱۷۵ هزار گفت ولی خودش توی ویدو زده بود ۱۷۳ هزار
Ali
این m5 نسخه کامپتیشن هستش نه cs و قویترین بنز رو باید با نسخه قویتر بیمر میاوردن نه این نسخه
فرشاد
پانامرا اصلا خوب لانچ نمیکرد و اسب کمترش هم در ادامه کار خودشو کرد
ولی بنز و بیمر کارشون درسته
نویدی
بنز دقیقا به اندازه همین یک سالی که طول کشید که یه سدان جدید و هیبرید بسازه که از m5 نسل قبل سریعتر باشه،از نظر مهندسی و پرفورمنس از BMW عقبه.
همین که توی این درگ m5cs رو نیاوردن یعنی یه ارفاق و آوانس بزرگ به بنز و پورشه.
M5 دیوانه کننده ست،لامصب هیولای سدان هاست.
[email protected]
میشه بگی در چه قسمتی بی ام و از مرسدس مهندسی بالاتری داره ؟
محمدهادی
فقط میتونم بگم
چقد آلمانی ها عملکردی نزدیک بهم دارن
انتخابم قطعا M5 c
البته چقد بد که اینجا اون سلطان پنکره طلایی حضور نداشت و بجاش یه نسخه ضعیف ترو آورده ن
اما باز M5
Arian
از نظر طراحی داخلی همون ویو کاک پیت که تو دوربین ها بود بخوام اولویت بندی کنم اول بی ام و نظرمو جلب کرد بد پورشه بد مرسدس
نتایج درگ قابل پیش بینی بود ولی نکته مهمش اینه که با قدرت خیلی خیلی کمتر بی ام و پابه پای مرسدس میومد و این بنظرم خیلی به چشم میومد
صدای اگزوز مرسدس واقن دلربا بود
پورشه هم فک کنم اگه به جا استیشن نسخه سدانشو میاوردن فک کنم یکم بهتر میشد شاید از لحاظ وزنی یکم کمتر میشد و نتیجه بهتری میداد
از نظر قیمت هم که بی ام و خیلی به صرفه تره
blackwing
مرسدس رو انتخاب میکنم ، چون ترکیبی از جذابیت ظاهری و لوکس بودن پورشه و پرفورمنس بی‌ام‌و رو داره
Siyavash
هر سه تا عالی بودن..ولی اینجا بنز و پورشه نسخه هایه پرچمدارشونو آوردن.. بی ام و هم باید m5 cm csl رو میاوردن که اونوقت نتیجه یه چیز دیگه میشد…در کل هر سه تاشون واقعا عالی هستن و انتخاب بینشون خیلی سخته…
BMW
انتخاب ام صد در هزار بی ام و m5 هست شتاب اولیه خوبی داشت کلا لانچ عالی داشت کلا حال کردم باهاشون مخصوصا m5
Alireza
فقط m5 رو عشقه ♥️ با وجود قدرت کمتر باز سریعترینه تازه اگر cs بود که دیگه هیچی
❤BMW❤
مهندسی بیمر اینه که با گشتاور حدود نصف بنز ، اون طوری از بنز میبره ، از پست x6m تیون شده هم خیلی لذت بردم
البته که بنز واسه هیبریدی بودن ، سنگین تر هم هست و نباید اینو نادیده گرفت
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط chaarcharkh