همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در این درگ شاهد رقابت جذابی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۷۰۰ اسب بخار، فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار و مک‌لارن ۷۶۵LT با ۷۶۵ اسب بخار خواهیم بود.


هرچند این روزها خودروهای الکتریکی در مسابقات درگ عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند اما هنوز هم دیدن رقابت سوپرکارهای بنزینی قدرتمند در ۴۰۰ متر لذت فوق‌العاده‌ای دارد خصوصاً وقتی حرف از فراری، پورشه و مک‌لارن باشد. کارواو در جدیدترین درگ خود، سه نمونه از قوی‌ترین محصولات این برندها را در برابر هم قرار داده و رقابت بشدت هیجان‌انگیزی را رقم زده است.

البته فراری حاضر در این ویدئو مدل ۲۹۶ GTB است که SF90 قوی‌تر را بالاتر از خود می‌بیند اما این سوپرکار محرک عقب با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور، به دو مدل پورشه و مک‌لارن نزدیک‌تر است. ۲۹۶ GTB تنها سوپرکار هیبریدی این جمع محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کند. هرچند فراری قوی‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود اما سیستم هیبریدی به وزن آن اضافه کرده و ۲۹۶ را با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، به سنگین‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، عنوان سبک‌ترین عضو گروه به مک‌لارن ۷۶۵LT با تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن می‌رسد. در سینهٔ این خودرو فقط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر قرار گرفته و بس. این موتور ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد؛ بنابراین، مک‌لارن از رقیب ایتالیایی نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

و نهایتاً به پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌رسیم که هرچند در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و در مقابل دو رقیب موتور وسط خود کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما هیچ‌گاه نباید یک GT2 RS را دست‌کم گرفت. این خودرو روی محور عقب خود یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا برخلاف توربو S، نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا از این لحاظ با فراری و مک‌لارن شرایط یکسانی داشته باشد. ۹۱۱ کمترین قدرت را در این رقابت دارد درحالی‌که از لحاظ وزن بین دو رقیب قرار می‌گیرد.

خب پس از مرور مشخصات خودروها بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای این ویدئوی جذاب برویم اما پیش از آن توضیح کوتاهی لازم است. در دو درگ اول در میانهٔ مسیر روی صفحه آمپر فراری هشدار خرابی سیستم کنترل موتور نقش می‌بندد و سرعت خودرو کاهش میابد. البته در درگ‌های بعدی فراری بدون مشکل به پایان مسیر می‌رسد اما در مسابقهٔ رولینگ دوباره ۲۹۶ با مشکل مواجه می‌شود و این بار هشدار از کار افتادن سیستم هیبریدی و مراجعه به نمایندگی به نمایش درمی‌آید.
مک‌لارن ۷۶۵LT
فراری ۲۹۶ GTB
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
AMANTE
من علاقه ی به این فراری نداشتم و بخاطر همین مشخصات اش رو نمی دونستم تا اینکه دیدم ۸۳۰ اسب قدرت داره اصلا به قیافه اش نمیاد این همه قدرت، فراری یک استوک کار تمام عیار ساخته‌.
در کل درگ بی خودی بود و نتیجه ی جز اینکه اگه به فراری زور زیادی بیاری ممکنه قهر کنه نداشت.
Reza Waffen SS
قدرت فراری ۲۹۶ GTB کلا سرجمع ۸۱۸ اسب بخار هستش
امیر دهقان
۸۱۸ به واحد اسب بخار مکانیکیه
قدرت درست به واحد اسب بخار متریک یا PS همون ۸۳۰ هست
Reza Waffen SS
فرمایشات شما درست ولی تو همه نشریه ها و مجله ها بر پایه hp یا Horse Power مینویسن در ضمن وزن مکلارن ۱۲۲۹ و فراری ۱۴۷۰ کیلوگرم هستش
امیر دهقان
در مورد خودروهای اروپایی ملاک همون PS هست و تو سایت فراری هم ۸۳۰ اسب اعلام شده
نشریاتی که شما میگید آمریکایی هستن که همیشه قدرت رو به hp مینویسن
در مورد وزن هم ۱۴۷۰ وزن خشک فراریه، کارواو وزن رو با مایعات اعلام میکنه معمولا
مرتضی علی وحیدی
پورشه بائو با رنج قیمت خودش درگ میداد مثل کوروت و m پاور
deutschland
فراری یکی از برند های مورد علاقمه و خیلی دوستش دارم ولی بنظرم اخیرا تکنولوژی بکار رفته در ماشین هاشو خیلی پیچیده کرده و همین موضوع داره بهش لطمه میزنه …. حس میکنم اون حس خالص بودن رانندگی توی فراری کمرنگ شده و داره جاشو به تکنولوژی میده … توی همین درگ هم مشخصه چند بار حین تعویض دنده به مشکل خورد تا اینکه بالاخره درست شد و تونست ادامه بده
اختلاف قیمت پورشه با مک لارن هم حدود ۶۰ هزار دلاره ، که خب با همین پول میتونی یه ماشین روزمره بگیری برای توی شهر
و در اخر ۹۱۱ عزیز که انتخابمه ، واقعا چیه این ماشین ، البته من ۹۱۱ توربو اس رو نسبت بیشتر به این نسخه دوست دارم ، چون در کنار شتاب و پروفورمنس عالی میتونی استفاده معمولی هم داشته باشی و فقط تمرکزش روی پیست و مسابقه نیست
وی
در نگاه اول اینطور به نظر میاد ولی توی برسی ۲۹۶ که یه مجله خارجی انجام داده بود و پدال ترجمش کرده بود گفته بودن با وجود پیچیده بودنش حس یه سوپر اسپرت مکانیکی و درگیر کننده رو میده و رضایت خیلی بالایی ازش داشتن
Arshia m3csl
پورشه ۹۱۱gt2 rs پرچمدار ۹۱۱ هست با توربو اس قابل مقایسه نیست وزنش کمتره ۹۱۱gt2 rs و فرمون پذیریش از توربو اس بهتره و ۹۱۱gt2 rs ماشینیه که ارزشش به مرور زمان خیلی بالا میره توربو اس عالیه ولی یک سوم gt2rs قدرت و زیبایی و خاصی نداره
Reza Waffen SS
این درگ تکراری نیست بچه ها 🙄
blackwing
خیلی پورشه رو دوس داشتم مخصوصاً GT2RS این اتاق ۹۹۱ ولی اینجا مکلارن رو انتخاب میکنم چون خیلی خاصه و کاملاً یک هایپرکار با قیمت یک سوپرکاره..
فراری هم این مدلش رو دوس ندارم ، برای‌چندمین بار توی پدال میگم ، ۸۱۲ کامپتیزیونه اگر بود به همه اینا ترجیحش میدادم 🤌🏼
Hamidreza
آوردن ۹۱۱ gt2 rs نامردی بود… ولی درگ جذابی بود در کل…
Ehsan
فراری مثل همیشه ثابت کرد بهترینه
Amir
۹۱۱ افسانه ای انتخابم
Siyavash
فکر نمیکردم gtb296بتونه مک‌لارن رو بزنه. فکر می‌کردم رقیبش آرتور هست ولی ایم قیلم یه چیز دیگه میگه…واقعا آفرین فراری…دوستان توجه کنید که پورشه سنش از دوتا رقیبش بیشتر هست…ولی از عملکرد فراری جلوی مک‌لارن تعجب کردم فکر میکردن ۷۶۵ltبهتر عملدکنه ولی فراری نزاشت….عالی بود….
Scuderia Ferrari
۲۹۶GTB سریع تره ولی انتخابم مکلارن و پورشه هست
فراری فعلاً یکه تازه چون خوب هزینه میکنه و سود خوبی هم به جیب میزنه ولی تو سبد محصولاتش جای ماشینی مثل کانسپت F80 با طراحی دیوانه وارِ آدریانو رائلی خالیه که بزنه رقبا رو تار و مار کنه
هم پولشو داره هم تکنولوژیشو هم مشتری وفادار
خاص
الآن بعضیا میگن: هشدار خرابی و مراجعه به تعمیرگاهِ فراری، می‌ارزه به کلِ شرکتِ مکلارن و پورشه.
Arshia m3csl
پورشه ۹۱۱ انتخابمه این ماشین حرف نداره مخصوصا gt2 rs بی نظیره این ماشین منتظر مدل جدید gt2 rs هستم که بالای ۹۰۰ اسب بخار قدرت داره احتمالا و حداکثر سرعتش فکر کنم ۳۶۰ کیلومتر باشه ۹۱۱ مدل gt2 rs این ماشین ارزشش هم واقعا بالاست میتونه لامبورگینی روئلتو رو راحت مقلوب کنه gt2 rs جدید که قراره چند سال بعد میاد و هیبریدی هم هست به احتمال زیاد ۹۱۱gt2 rs که قدرتش هم بیشتر میتونه بیشتر بکنه موتور برقی کنار موتور بنزینیش
امیر
عملکرد پورشه معرکه بود !! با اینکه از اون دو تا ضعیف تر بود ولی توی شتاب اولیه تا یه مسافت زیادی باهاشون میومد و توی رولینگ هم اصلا رقیب دست و پا بسته ای نبود و در ضمن فلسفه مدل های gt سری ۹۱۱ رکوردشکنی توی پیست هست ( تو پیست هم مکلارن و هم فراری رو با اختلاف زیادی شکست میده ) و کسی که دنبال عملکرد توی خط مستقیم باشه ، باید بره سراغ توربو s که توی همین carwow تایم ۱۰/۱ برای ۴۰۰ متر ثبت کرده ، من دیروز هم گفتم که بقیه اروپایی ها توی تکنولوژی چندیدن دهه از آلمانی ها عقب تر هستن ، ۷۶۵lt یا ۲۹۶ الان شاهکار چندانی نکردن که سوپرکار پیست محور ۵ سال پیش پورشه رو شکست دادن !! نسل بعدی gt2rs امثال ۲۹۶gtb یا همین مکلارن ، براش حد جوک هم نیستن و توی درگ به رقابت با sf90 و روئلتو میره ( جانشین ۹۱۸ هم کا الکتریکی و حداقل ۱۷۰۰ اسب قدرت داره و دیگه نیازی نیست توضیح بدم که توی درگ و پیست چه میکنه 😂 🇩🇪🇩🇪💪 )
Royal Driver
۳ تا از بهترین ماشینا هستن. ۲۹۶GTB واقعا خیلی خوب عمل میکنه و جذابیتی بی پایان داره. GT2 RS هم حرفی نمیزاره وسط یک افسانه به تمام معناست. ۷۶۵LT میتونه کمی خاص‌تر باشه واقعا یک هیولای تمام عیار در هندلینگه واقعاً خیرکنندست مکلارن.
Ali
خیلی بده دو روز قبل بگی پورش همه فراری ها رو لوله میکنه بعد الان فیلمی بیاد که برعکسه و همونطور که پورش میتونه نسل جدید بده با قدرت بیشتر بقیه هم میتونن ! نکتش اینه
JDM سابق
اقا ۲۴ ساعته لمانز تمام شد
کلاس هایپرکار ها فراری تونست با ۴۹۹p مقام اول رو کسب کنه
تویوتا تونست دوم بشه
کادیلاک سوم و چهارم شد
تو کلاس جی تی هم کوروت ریسینگ با کوروت C8R اول شد
پروتون کامپتشن با پورشه دوم شد
ای اف کورس با فراری سوم شدن
ADAK
تنها عیب ۲۹۶ وزنشه
که با توجه به وزن باطری ها توجیه پذیره.
اما دوستمون در بالا به نکته ی جالبی اشاره کردن ؛ فراری بیش از حد تکنولوژی هاش داره پیچیده میشه
Amin
فراریه با اینکه کلکسیونی از مشکلات داشت ، هم درگ و هم رول رو برد ، و ترمزگیری هم فوق‌العاده بود
دقت کنید که این ماشین توی رول اس اف نود رو هم میزنه و اینجا مشکل داشت که توی رول اول اینقدر عقب افتاد
توی پیست هم که مشخصا ماشین سریعی ای هست و قیمت منصفانه ای هم داره در مقابل تکنولوژی و کیفیت رانندگی اش
درکل ، ۲۹۶ ، gt3rs و z06 هر کدوم توی رده ی خودشون و محدوده ی قیمتی ، بهترین ها هستن فعلا
AMIN JAFARI
فراری فقط از ارزون ترینش تا گرونترینش
پورشه ب خاطر قیمتش عملکردش عالیه
چرا مک لارن سنا تست نمیشه؟
MP
یاد اکانت تسلا رو زنده نگه داریم!!!
از اون روز که درگ رفت و برگشت ب ام و با ماشین موزر و پدال گذاشته کلا محو شده!
فردا روز هم میاد میگه رفته بودم گودال مارینا ماهیگیری!!!
😂
درگ جالبی بود
عشق است فراری
BMW
من از قیافه و این رنگ فراری اصلا خوشم نمیاد پورشه هم که هیچی انتخاب من مک لارن هست
مهدی
از کیفیت و لذت رانندگی ۲۹۶ تعریف زیاد میشه به نظرم سوپراسپرت خیلی کاملیه که فقط ظاهر فوق العاده ای نداره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط chaarcharkh