همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
به سختی می‌توان باور کرد بی‌ام‌و ۱۵ سال پیش کانسپت جینا را معرفی کرده باشد. معمولاً کانسپت ها پس از مدتی فراموش می‌شوند و دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود اما حالا بی‌ام‌و جینا بازگشتی سورپرایز کننده داشته است.

جینا GINA که مخفف عبارت Geometry and Functions In ‘N’ Adaptions است دوباره بازگشته تا در ویدئویی جذاب به بیان ویژگی‌های خود بپردازد. شاید برخی افراد با دیدن کانسپت یاد شده مدعی شوند جینا از نظر ظاهری جذاب‌تر از کانسپت های اخیر بی‌ام‌و همچون i ویژن دی یا iX Flow باشد. اگرچه کانسپت های جدید باواریا توانایی تغییر رنگ بدنه را دارند اما رودستر تک ساخت بی‌ام‌و می‌تواند پوسته بیرونی خودش را تغییر دهد. بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۶ با ویژن نکست ۱۰۰ دوباره ایده بکار رفته در جینا را سبک سنگین کرد اما طرفداران علاقه بیشتری به خلاقیت بکار رفته در جینا دارند چراکه می‌تواند شکل خود را تغییر دهد. این خودروی مفهومی بر پایه Z8 زیبا شکل گرفته اما از درب‌های پروانه‌ای سود می‌برد و فاقد سقف است. جینا از سال ۲۰۰۱ در حال توسعه بود اما در سال ۲۰۰۸ به‌صورت کامل رونمایی شد.
کانسپت جذاب ژرمن‌ها از پوشش منعطف غیرعادی سود می‌برد. این پوشش در سراسر ساختار متحرک خودرو کشیده شده بود و بی‌ام‌و می‌توانست با پنهان کردن فاصله بین پانل‌ها سطوح نرمی را ایجاد کند و باعث شود بدنه خودرو شبیه یک پانل بزرگ به نظر برسد. حتی چراغ‌های جلو نیز می‌توانستند زیر پوشش پلی اورتان پنهان شوند. پوشش یاد شده نه تنها منعطف و الاستیک بوده بلکه در برابر آب نیز مقاومت بالایی داشته و می‌تواند در برابر دماهای بالا و پایین دوام بیاورد.
کاپوت خودرو هم به دو بخش تقسیم شده تا پیشرانه ۸ سیلندر مورد استفاده توسط جیمز باند در خودروی Z8 را نشان دهد. همچنین پوست پارچه‌ای بی‌ام‌و جینا می‌تواند باعث تغییر خیزهای روی بدنه و حتی ابعاد اسپویلر عقب شود؛ اما چگونه چنین کاری انجام می‌شود؟ فریم پنهانی وجود دارد که قطعات متصل از طریق ساختار آلومینیومی را جابجا می‌کند و چندین فعال کننده هیدرولیکی و برقی در این کار دخالت دارند. به خاطر اینکه پارچه بکار رفته در جینا نیمه شفاف است بنابراین چراغ‌های عقب از زیر آن می‌درخشند. کل بدنه دارای چهار بخش بوده که بزرگ‌ترین آن‌ها از بخش جلوی خودرو تا گوشه شیشه جلو کشیده شده و سپس به کناره‌ها کشیده می‌شود تا به گوشه عقبی درب‌ها برسد. حتی پس از گذشت ۱۵ سال از معرفی جینا باید گفت کانسپت بی‌ام‌و همانند روز اول چشمگیر و جذاب به نظر می‌رسد. واضح است که هیچ برنامه‌ای برای تولید این خودروی مفهومی وجود ندارد اما چه کسی می‌داند، شاید روزی با پیشرفت سریع تکنولوژی استفاده از پانل‌های بدنه منعطف امکان‌پذیر باشد. نظر شما دراین‌باره چیست؟
BMW
خیلی خوبه ولی بیشتر از جلوش لذت بردم تا عقب
mercedes
چقد زیبا بود کلیپش وقتی منتشر شد
حاتم
داشتم به این فکر میکردم که اگر یه مجموعه تو ایران (هر شرکت ایرانی) این محصول رو می‌ساخت، الان کلی مقاله تو روزنامه‌ها و سایت‌های چپی داشتیم با این عنوان که «چرا این فناوری به درد نمی‌خورد؟» یا «هزینه برای هیچ»، کلی مقاله منتشر می‌شد که چرا به‌جای طراحی این محصول، قیمت برنج رو کنترل نمی‌کنید، یا اینکه اگر به‌درد بخور بود که حتماً اروپایی‌ها قبلاً میساختنش‌. نهایتاً یه‌سری بازیگر و فوتبالیست و اعضای فلان حزب میگشتن یه ایراد از طراحیش پیدا میکردن و شروع میکردن به تمسخرش…
سالار فصل
آره راست میگی مثل کرونا یاب مستعان و بقیه تکنولوژی های برگریزونمون که جای حمایت مورد تمسخر قرار گرفت.
حامد
دقیقا، باید هرچی برامون میسازن به به و چه چه کنیم و خدا رو شکر کنیم که چنین مسئولای دلسوزی داریم.
مثلا تو ماجرای واکسن کرونا خیلی ناشکری کردیم که چرا با هزینه ده برابر خرید واکسن خودشون واکسن ساختن و بعد یه سال به ملت تحویل دادن، خیلی ناشکریم که برد ۱۵ دلاری رو با میلیاردها هزینه به اسم کامپیوتر کوانتومی معرفی میکنن و در اختیار ما قرار میدن مسئولان عزیزمون
یه موقع انتقاد یا تمسخر نکنید ها حاتم جان عزیز ناراحت میشه
دیا
اونا همه چیو از جمله فقر ، بدبختی ، دزدی، کلاه برداری، رانت خواری نمایندگلن مجلس ، توروم کنترول کردن. و میان با خیال راحت از من و شما و امثال شما جرو مط فتن تا ما هم اینجا اراجیف بنویسیم
aliHOZA
شما فکر نکنی بهتره.
چرا به جای فکر برای کنترل قیمت برنج به این چیزا فکر می‌کنی؟ 🙂
MehdiTurbo
چرا اینقدر چرت میگی شما واردات تمام خودروها را با قیمت جهانیش که همه جا فروخته میشه مثلا مزدا سه ۲۰۲۳ را باهمون ۲۰ هزار دلار که قیمت جهانیش به دست مردم برسون ما ساخت همچین چیزی نمیخوایم
لطفا کمتر … بسرایید
Kf
یادش بخیر بار اول روی گوشی نوکیا دیدمش اونم با بلوتوث وایرال شده بود
ÀŠĤĶÀÑ
Bmw کلا علاقه به ساختن خودروهای عجیب داره
چطوری توی سال ۲۰۰۱ همچین طراحی داشتن؟اونوقت ما تو سال ۲۰۲۳ به سانروف و مانیتور میگیم آپشن
فقط شیفته کاپوتش شدم 😍
ولی ایمنی ماشین به دلیل همین که انعطاف داره پایین نمیاد؟؟چون طرف آرم bmw رو فشار میداد میرفت تو
محمدرضا
قبل از این که این خبر رو درج کنید chr کاملا معرفی شد.
میتونید خبرش رو به صورت خلاصه بزارید و بعدش ترجمه های تکمیلی رو انجام بدید.
من اصلا دوست ندارم خبر معرفی یه خودرو جدید رو قبل از اینجا در سایر سایت های فارسی ببینم.
R/T
وقتی اولین بار ویدئوش رو دیدم خیلی برام هیجان انگیز بود هنوز هم هست
Sepehr007
یادش به خیر بچه بودم اینو توی مجله ماشین دیدم
*ALI*
بازم بنظرم میتونستن قشنگ تر طراحیش کنن آخه شما عقب ماشین دو ببینید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط chaarcharkh