همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
اصلی‌ترین رقبای نسل جدید لکسوس GX در بازار جیپ گرند چروکی L و لندروور دیفندر هستند. در این مطلب مقایسه‌ای بین این سه شاسی‌بلند خواهیم داشت.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

لکسوس سرانجام پس از سیزده سال، نسل جدید شاسی‌بلند GX را معرفی کرده است. این خودرو روی پلت‌فرم TNGA-F مشترک با لکسوس LX و تویوتا لندکروزر ساخته شده و روی آفرود تمرکز دارد. برند لوکس تویوتا برای رقابت با کراس‌اوورهایی مثل ب‌ام‌و X5 و آئودی Q7 مدل جدید TX را تدارک دیده است و بنابراین، اصلی‌ترین رقبای GX را می‌توان جیپ گرند چروکی و لندروور دیفندر دانست؛ اما شاسی‌بلند جدید لکسوس در برابر این رقبا چگونه خواهد بود؟ در ادامه ابن موضوع را بررسی خواهیم کرد.

ساختار شاسی مستقل GX، آن را به مدل منحصربه‌فردی در کلاس شاسی‌بلندهای میان سایز لوکس تبدیل می‌کند و برخلاف اکثر مدل‌های شیک این کلاس، در مسیرهای سخت توانایی‌های بالایی خواهد داشت. همچنین این ماشین ظرفیت یدک کشی عالی ۳۶۳۰ کیلوگرمی هم دارد. تمام نسخه‌های GX به سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود قابل قفل شدن تورسن مجهز هستند درحالی‌که در تیپ‌های اوورتریل قفل دیفرانسیل عقب، صفحات محافظ آلومینیومی، لاستیک‌های ۳۳ اینچی و کرال کنترل هم اضافه می‌شود.
این خودرو اما هنوز هم یک لکسوس است و بنابراین از کابین کاملاً لوکسی با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴ اینچی و صندلی‌های چرمی در سه ردیف با ظرفیت شش یا هفت نفر بهره می‌برد. نسل جدید GX در ابتدا فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو در کنار گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. این موتور ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۳.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. فروش نسل جدید GX در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت پایهٔ آن از کمی بیش از ۶۰ هزار دلار آغاز شود. این رقم اما در بالاترین تیپ یعنی اوورتریل پلاس می‌تواند به ۸۰ هزار دلار برسد.

گرند چروکی و برادر سه ردیفهٔ آن یعنی گرند چروکی L حدود دو سال پیش معرفی شدند و بنابراین هنوز خودروهای تازه‌ای محسوب می‌شوند. گرند چروکی L در تیپ‌های بالایی یعنی سامیت و اوورلند در داخل با ویژگی‌هایی مثل تودوزی چرمی، تریم چوبی، ماساژور صندلی‌ها و نمایشگر سوم برای سرنشین جلو، کاملاً لوکس به نظر می‌رسد. بااین‌حال، داخل تیپ‌های پایینی با صندلی‌های پارچه‌ای و نمایشگر مرکزی کوچک ۸.۴ اینچی، حس و حال سطح پایینی دارد ولی باید توجه داشت که قیمت پایهٔ ۴۲ هزار دلاری گرند چروکی L حدود ۲۰ هزار دلار از لکسوس GX ارزان‌تر است. این خودرو هم مثل رقیب ژاپنی با سه ردیف صندلی ارائه می‌شود که در نسخه‌های شش و هفت‌نفره قابل انتخاب خواهد بود.
هرچند گرند چروکی پنج‌نفره با پیشرانهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود اما این قوای محرکه هنوز برای نسخهٔ L ارائه نشده است؛ بنابراین، این خودرو در حال حاضر با پیشرانه‌های ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۳ اسب بخار قدرت یا ۵.۷ لیتری V8 همی با ۳۵۷ اسب بخار قدرت قابل خریداری خواهد بود. گرند چروکی L به‌صورت استاندارد محرک عقب است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود و انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای گرند چروکی L موتور V8 انتخاب بهتری است زیرا به لطف گشتاور بیشتر، کشش بهتری در آفرود و حتی رانندگی‌های خانوادگی دارد و ظرفیت یدک کشی را هم از ۲۸۱۰ به ۳۲۷۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد.

دیفندر در سه نسخهٔ مختلف بنام‌های ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ به بازار عرضه می‌شود که اولی دودر است و نمی‌تواند رقیبی برای لکسوس باشد. پس باید روی دو مدل دیگر تمرکز کنیم که هردو فاصلهٔ محوری یکسانی برابر با ۳,۰۲۳ میلی‌متر دارند اما مدل ۱۳۰ از ۳۴۰ میلی‌متر طول بیشتر بهره می‌برد که فضای بار و سرنشینان ردیف سوم را افزایش می‌دهد. کسانی که به‌طور مرتب از صندلی‌های ردیف سوم استفاده می‌کنند باید ۱۳۰ را انتخاب کنند زیرا فضای صندلی‌های ردیف سوم در ۱۱۰ بسیار محدود بوده و در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی، فضایی برای بار باقی نخواهد ماند. دیفندر مثل GX و برخلاف جیپ، در همهٔ نسخه‌ها به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود اما برخلاف رقبا، پیشرانهٔ پایهٔ آن چهار سیلندر است.
مدل پایه که P300 نام دارد، از پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که از موتور پایهٔ جیپ قوی‌تر است. علاوه بر این، مدل P400 هم با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو ارائه می‌شود که با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، هم موتور V8 گرند چروکی L و هم V6 توئین توربوی لکسوس را پشت سر می‌گذارد. علاوه بر این، برای دیفندر ۱۱۰ حتی موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت هم قابل سفارش است. در دیفندر ۱۳۰، موتور پایه بجای چهار سیلندر، نسخهٔ تضعیف‌شدهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود درحالی‌که قدرت موتور V8 به ۵۰۰ اسب بخار کاهش پیدا می‌کند.
لکسوس GX550
جیپ گرند چروکی L
لندروور دیفندر ۱۱۰
کدام شاسی‌بلند را بیشتر می‌پسندید؟
لکسوس GX
جیپ گرند چروکی L
لندروور دیفندر
شاهرخ
هم مشخصات هم قیمت هم طراحی جیپ
با اون انجین هشت سیلندر دوست داشتنی
ممد ژانگولر
من با اینکه عاشق دیفندر ۱۱۰ هستم ولی هر چی میگذره بیشتر داره از لکسوس GX خوشم میاد. خدائیش براش حاشیه زیاد درست کردن ولی ۱۰۰٪ نسبت به قبلیاش همه جوره بهتر شده شک ندارم . ضمنا شایعاتی که شده از رو دیفندر اسکی رفته اصلا قبول ندارم و کاملا خاص خودشه و دنباله رو محصولات جدید لکسوسه. حتا یجورایی از LX برادر بزرگش بیشتر حال میکنم
R/T
یه به ۳ تا از خوبا زیباها و لوکس ها
R/T
خودم جیپ رو انتخاب می‌کنم البته دوتای دیگه هم خوبن اما جیپ یه چیز دیگه است
Ehsan
امیدوارم بودم حالا که بعد از این همه لکسوس اومد دستی کشیده رو gx دیگه یه کار فوق العاده با طراحی فوق العاده بده ولی بد شد بنظرم،طراحی عقبش خیلی بد شده انگار برای ماشین سال ٢٠٠٨ و اینا هست.کابین هم جالب نیست و بیش از حد ساده هست برای برند لوکس،الان اقتصادی ها هم کابین شیک تری دارن دیگه.در مقابل دیفندر و جیپ حرفی برای گفتن نداره اصلا
TRD PRO
طراحی که اولا بحثی کاملا سلیقه ای هستش و دوما فرم خودرو حالت جعبه ای با خطوط تیز تر هست که تاکیدش رو آفرود رو نشون میده .
شاید بشه کابین رو یکم منطقی تر به عنوان نقطه قوت رقبا در نظر گرفت .
Ehsan
درسته طراحی سلیقه ای هست،ولی دارم راجع به یه قضیه کلی صحب میکنم،مثلا شما نمیتونی بگی بی ام دبلیو i7 زشت نیست چون سلیقه ای هست،شاید صد نفر بگن قشنگه ولی جاش ١٠٠ هزار نفر میگن زشته،اون سلیقه ١٠٠ نفر هم واقعیت رو تغییر نمیده.اینم همینطوره
خطوط تیز و فرم جعبه ای ربطی به قضیه آفرود نداره خب لکسوس gx هیچوقت انتخاب کسی برای افرود نبوده
sepehr
جالبه بدونی نظرت اهمیتی نداره اصلا و قرار نیست تو فروش این ماشین تاثیر بذاره
وقتی لکسوس انواع کراس اوور ها رو داره تو لاین آپش نیاز نیست بیاد GX رو مثل RX طراحی کنه و قابلیت آفرودش رو بیاره پایین وقتی میتونه با دیفندر و دیسکاوری رقابت کنه
اونایی که باید خوششون بیاد خوششون اومد و مطمئن باش این ماشین به تنهایی از کل لاین آپ جنسیس بزک شده بیشتر میفروشه 😂
با اون یکی اکانتت امیر محمد گفتی هیچ وقت موفق نبوده اولا اگه موفق نبود تولیدش متوقف میشد و خوبه بدونی سالی ۲۵ تا ۳۰ هزار تا تو آمریکا میفروشه با وجود اینکه قدیمیه ضمنأ رقیبش گرند چروکی نیست گرند چروکی تنوع بیشتری داره و تو بازه قیمتی هایلندر و گرند هایلندره
Ehsan
من نگفتم نظر من اهمیتی داره تو فروشش،اگر نظر ماها اینجا توی فروش برندی تاثیر داشت که الان با تلاش های شبانه روزی و چند هزار تا کامنتت که هیوندای به جایگاه سوم فروش جهان نمیرسید!
ولی خب همونطور که نظر من باعث کاهش فروشش نمیشه نظر تو هم باعث افزایش فروشش نمیشه میدونی که
زیاد هم اسم جنسیس رو نیار چون یه وقت دیدی بلایی که هیوندای سرت اورد جنسیس هم میاره.با اوردن اسم جنسیس طراحی جی ایکس درست نمیشه،
تو هم فکر کن من اکانت دیگه دارم اما وقتی میگی فروشش خوبه چون سال ۲۵هزارتا میفروشه بهتره اینم بگی که رقیبش داره سالی ۲۲۵ هزارتا میفروشه! اختلاف فروش خودش گویای همه چیز هست
MehdiTurbo
من همین کامنت برای پست معرفی لکسوس جی ایکس گذاشتم دیسلایک بارون شدم کلی ریپلای بد دادن بهم ولی الان نه چون اونجا عکس رقیباش نبود مقایسه نمیشد
الان با قیمت پایین تر برتری از همه لحاظ با جیپ و با قیمت برابر با دیفندر
لکسوس دیر معرفی کرد ولی خیلی به روز نبود این تو کامنت قبلم گفتم لکسوس جی ایکس نسل قبل از رقباش بهتر نبود حداقل برابر بود ولی تو این نسل عقب افتاده
TRD PRO
کابین لکسوس سطح پایین تر از اون دوتاس با این قیمت اما توانایی های آفرودریش خیلی جالب بنظر میاد
باید منتظر موند و تو بررسی های تخصصی و ویدیویی دید این موضوع رو . بنظر خودم میتونه تو آفرود هر دو رو شکست بده . این تویوتایی ترین لکسوس ساخته شدست . تنها ضعفش شاید کابین باشه که جا داشت تریم های و تزیینات زیبا تری داشته باشه .
Sina
من قطعا لکسوس رو بر میدارم چون الویت برام آفرود و‌ دوام ماشینه اونم بخاطر شاسی جدا و سابقه درخشان لکسوس توی کیفیت
اگر اولویت برام پیست و شتاب بود که کلا شاسی بر نمیداشتم
اما لکسوس GX داخل و بیرونش یه جوریه بیشتر میخوره پرادو باشه تا لکسوس داخلش هیچ گونه زیباییو ظرافت در طراحی نداره داخلش خیلی ارزون و بی روح میزنه
انگار مدیرای طراحی تویوتا پیش خودشون گفتن بابا ما هرچی که بسازیم اینها خو میخرن پس فلان لغشون چرا خودمونو اذیت کنیم یه چیزی بده بیرون بره
hssn
به عنوان یه ژاپنی فن نمیتونم GX رو ترجیح بدم به دوتای دیگه
هم توی کابین هم نمای بیرونی دچار ضعف بشدت زیادیه اونقدر که نمیذاره به بقیه بخشها رسید
گرند چروکی انتخاب بهتری میتونه باشه بنظرم
[email protected]
خب شاسی نردبانی بالاخره برتری واضحی داره مخصوصا برای ارتقا اما این طراحی مثلا آفرود گونه چه ربطی به لکسوس داشت ؟؟ پس پرادو و فوررانر اینجا چیکاره هستن ؟ کسی هم که برای آفرود میخواد با این قیمت رانگلر روبیکان و برانکو ساسکواچ و رپتور و حتی فوررانر استوک یا تیون شده چند ده برابر توانایی بهتری دارن.
Amirmohammad
لکسوس جی ایکس هیچوقت توی این کلاس نتونست موفق بشه،دلیلش قطعیش رو نمیدونم ولی فکر کنم بخاطر این بود که بین لوکس و افرود گیر کرده بود و نه میتونست هر دو رو با هم داشته باشه مثل دیفندر نه اینکه تو یکی از این دو مورد به قدری خوب باشه که بتونه مشتری رو جذب کنه،مثلا فروش جیپ تو کانادا پارسال ١٨ هزار تا بود ولی فروش جی ایکس ١۶٧ عدد فقط.این کلاس بیشتر اومده سمت افرود ولی خیلی از لوکس بودنش رو از دست داده.کابین و کنسول ضعیفه.باید دید میتونه طرفداران افرود رو جذب کنه یا نه
M/D
اگر این لکسوس است وای به حال پرادو
این لکسوس بیشتر شبیه به ماشین های تویوتا است تا لکسوس
والا از لکسوس کمتر انتظار آفرود داریم این کلا آفرودیه و کابین شیکی هم مثل دیفندر و گرند چروکی نداره بیشتر کابینش خیلی شبیه به کمری و راوفور است
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/03/Toyota-RAV4-2019-1024-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/12/2021-toyota-camry-xle-v6-review-13.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Cars-7-14.jpg
ظاهر جلوش خوبه ولی عقبش اصلا قیافه نداره
خلاصه بگم بهتر بود تویوتا اسم این رو می گذاشت پرادو البته همین الان هم من به این میگم پرادو چون یه لکسوس واقعی نیست
sepehr
چند تا تست آفرود از گرند چروکی ببینید فقط در مقابل شاسی بلند هایی مثل X5 برتری داره و اصلا حریف دیفندر و SUV هایی با شاسی مستقل نمیشه
در مورد طراحی هم برام عجیبه که کسی خوشش نیومد تقریبا همه ژورنالیست های آمریکایی از طراحی جعبه ای طور GX خوششون اومد
در مورد طراحی کابین هم جالبه دوباره همه ژورنالیست ها که داخل این ماشین نشستن تعریف کردن ولی یه عده اینجا از عکس متریال و کیفیتش رو تشخیص میدن! کاش ما هم به این معجزه برسیم!
Killer
ژورنالیست؟؟ کدوم ژورنالیست؟ کار اند درایور که گفت ظاهر بیرونیش خیلی ناهموار و زمخته ،موتور ترند هم که هیچ تعریفی ازش نکرد فقط گفت جعبه ای شکله و فلان! الکی یه ژورنالیست گفتی کسی شک نکنه! راجع به داخلش هم گفتن چرمه! یعنی ماشین ٨٠ هزار دلاری میخوای چرمم نباشه؟ اینجا هم کسی نگفت کیفیت چرمش بده یا چرم نیست همه میگن طراحی کابین بده!
البته تو همونی هستی که موقعی که پدال مقابسه لکسوس LS و جنسیس g90 یا مقایسه لکسوس es و جنسیس g80 رو میزاشت و لکسوسا میباختن از نظر همون ژورنالیستا میگفتی نه لکسوس بهتره و سواریش و کیفیتش بهتره! البته با اکانت اصلی،فک کنم اونی که به معجزه رسیده خودتی
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
از نظر من کمترین هم لکسوس GX جدید بسیار زشت و ناخوشایند هست
تک تک مدل های قدیمی لکسوس رو خیلی بیشتر از این دوست دارم
M/D
بله آقای اشتری. شما کاملا درست می فرمایید.
ما کلا از لکسوس انتظار داریم که بیاد ماشین های تویوتا رو لوکس کنه، یکم قیافه شان را بهتر کنه و طوری به بازار عرضه کنه که بتونه رقیب مرسدس و بی ام و با قیمت کمتر بشه مثل همین مطلبی که چند روز پیش دوستان شما در پدال در خصوص لکسوس ls400 مدل ۱۹۹۰ منتشر کردند که میگفت مرسدس اس کلاس رو به چالش کشید.
خب پس ما هم باید انتظار داشته باشیم که این ماشین بیاد g کلاس رو به چالش بکشه که در حد g کلاس هم نیست.
همون طور که در کامنت بالا گفتم کابین این خودرو در حد کمری و راوفور است یعنی ما کابین سطح بالایی رو نداریم،قیافه ماشین هم که بماند
حالا من نگران پرادو هستم چون از نظر من دو سناریو را برای پرادو پیش بینی می کنم
سناریو اول رو که خودم احتمالش رو کم می دونم اینه که این خودرو کابینش سطح پایین تر از این باشه که از نظر من کابین سطح پایین تر از این برابر با کابین لگن ملی هست که خیلی اتفاق وحشتناکی است.
سناریو دوم رو که خودم محتمل تر می بینم اینه که کابین هم سطح با این باشه که باعث میشه که جی ایکس کلا کنار بره چون به طور کلی محصولات تویوتا ارزون تر از لکسوس است (کاملا طبیعیه)و خب پرادو داره آپشن های جی ایکس رو با قیمت ارزون تر میده و باعث این میشه که این جی ایکس فروش نداشته باشه.
پس ایده تولید جی ایکس با این شکل و شمایل و قیمت از نظر من ایده خوبی نبود چون یجورایی تویوتا داره گل بخودی میزنه.
پیشنهاد من اینه که تویوتا یا پرادو رو عرضه نکنه،یا بیاد یه نسخه دودر ازش رو تولید کنه و نسخه چهار در رو تولید نکنه که حداقل بتونه فروش خوبی رو کسب کنه یا بیاد یه نسخه فول آپشن از جی ایکس درست کنه که حداقل کمتر ضرر کنه.
sepehr
کار اند درایور کجا گفته ناهموار و زمخته ؟ 🤣
این چیزی که کار اند درایو گفته
The new model’s boxy, Land Cruiser-inspired exterior looks like it will age well—a good thing since the GX has a history of lengthy product cycles.
طراحی جعبه ای که از لندکروز الهام گرفته شده زود قدیمی نمیشه که چیز خوبیه برای جی ایکس که مدت طولانی رو خط تولید میمونه.
انگلیسی بلد نیستی حداقل از گوگل ترنسلیت استفاده کن اون جوابش دقیق تر از اوهام خودته 🤣
آره درست گفتی من همونیم که موقع بحث عکس هیونداهایی که روش کار کردم و خرابی های دائم شون رو گذاشتم یه دفعه غیب شدی خوب یادت مونده 🤣
ali_x76
جیپ خوبه که پلت فرم ها رو اپدیت کرده، اما انجین رو کلا ول کرده به امون خدا.
نسل قبلی گرند چروکی با انجین های ۶.۴ اتمسفر و ۶.۲ سوپرشارژ عرضه میشد اما نسل جدیدش تا الان در قویترین حالت با ۵.۷ عرضه شده، حتی ۴XE رو برای نسخه L عرضه نکرده.
خب لامصب یا همون ۶.۴ رو بیار یا هوریکین.
مجتبی .
برای نظر قطعی باید مقایسه ها وتستهای آفرود رو ببینیم ولی من چروکی روبیشتر پسندیدم هرچند لکسوس ودیفندر هم خوبن اما چروکی ال درمجموع بهتره بنظرم.
BMW
درست که طراحی لکسوس عوض شده ولی من انتخابم بازم سامورایی هست
امین
دیفندر
رامتین
کابین جیپ فوق العاده هست. هارمونی خوبی داره. انتخاب من در کل جیپ.
فرهاد
بدون لحظه ای شک جیپ رو انتخاب می‌کنم : چون هم طراحی زیبا تری داره و هم آپشن بیشتر و نسبت به این دو تا خانوادگی تر به نظر میرسه ( لکسوس و لندرور دیگه بیش از حد آفرودی شدن )
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط chaarcharkh