همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
مجوزهای لازم برای واردات سوزوکی جیمنی به ایران صادر شده است. این خودروی معروف ژاپنی، یکی از ارزان‌ترین مدل‌های دو دیفرانیسل دارای قابلیت‌های آفرود محسوب می‌شود.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
خودروسازی سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید و برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. در بازار جهانی، سوزوکی به عنوان برند سازنده‌ی مدل‌های اقتصادی شناخته می‌شود که البته کیفیت نزدیک به برندهای طراز اول ژاپنی را ارائه می‌دهد.
صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخه‌های موتوردار ارزان‌قیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگ‌زده‌ی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایه‌گذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.
سوزوکی جیمنی طبیعت
امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ می‌شوند؛ یکی از مهم‌ترین برندهای خودروساز ژاپن محسوب می‌شود. همچنین، فروش سالانه‌ی موتورسیکلت‌های سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هم‌اکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید می‌کند. پرفروش‌ترین خودروهای سوزوکی در جهان، بالنو (Baleno) و سوئیفت تولید هند هستند.
جیمنی (Jimny) از سال ۱۹۷۰ توسط سوزوکی تولید می‌شود. تا امروز، حدود ۴ میلیون جیمنی با نام‌های مختلف شامل سامورایی، سانتانا و فوکس در سراسر دنیا فروخته شده است. نسل چهارم هم‌اکنون با دو نوع بدنه‌ی ۳‌در و ۵در توسط کارخانه‌های ژاپن و هند، مونتاژ می‌شود. این خودرو برای تمام کشورهای جهان، جیمنی  یا جیمنی سیرا نام دارد.
نسل چهارم جیمنی باوجود ابعاد کوچک، شباهت زیادی به جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس دارد. این مدل عمدتا به صورت ۳در تولید شده و نسخه‌ی ۵در برای کشورهای مختلف، کم‌‌یاب‌تر است. رینگ ۱۵ اینچ هم تقریبا عضو ثابت انواع جیمنی محسوب می‌شود.
سوزوکی جیمنی 5در
چراغ‌های دایره‌ای و جلوپنجره‌ی سیاه‌رنگ، مهم‌ترین المان‌ طراحی جیمنی هستند. حفره‌های ۶ گانه مستطیل‌شکل و ادوات پلاستیکی سپر نیز، در تمام مدل‌های جیمنی دیده می‌شوند. بخش بزرگی از قاب گلگیرها و آینه بغل هم، با پلاستیک سیاه ساخته شده‌ است. با هدف بهبود ظاهری و هماهنگی با دیگر اجزا، سقف جیمنی معمولا به رنگ سیاه ارائه می‌شود.
از نمای جانبی و پشت، جیمنی نسل چهارم بیشتر از مدل‌های قبل، الگو گرفته از مرسدس G کلاس است. چرخ زاپاس، روی درپوش صندوق نصب شده و طبیعتا، این قسمت به صورت جانبی، باز یا بسته می‌شود. در مقایسه با نسل‌های قبل، نمای پشت جیمنی امروزی حالت ساده‌ دارد و به عنوان خودرویی با کاربری طبیعت‌گردی، عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد.
سوزوکی جیمنی نمای پشت
در مجموع، نمی‌توان سوزوکی جیمنی را یک شاسی‌بلند جذاب و زیبا برای تمام اقشار جامعه توصیف کرد. این محصول، خودرویی اقتصادی با انبوه ادوات پلاستیکی است که ابعاد مناسب برای شهرهای پرترافیک و مسیرهای آفرود ساده را فراهم می‌کند. جیمنی سه‌در ۲۰۲۳، طول ۳,۵۵۰ میلی‌متر، عرض ۱,۶۴۵  میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۷۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۲۵۰  میلی‌متر دارد.
حس یک خودروی اسپرت به خوبی در اتاق جیمنی  احساس می‌شود. هرچند که ادوات پلاستیکی ارزان قیمت، تقریبا تمام سطح داشبورد و تودری‌ها را فرا گرفته اما در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک اقتصادی، طراحی داخلی جیمنی دارای نکات مثبت است.
سوزوکی جیمنی نمای داخلی
فرم دایره‌ای، برای فرمان، خروجی‌های هوا، کلیدهای گردان و پنل دور موتور دیده می‌شود. نمایشگر لمسی ۷ اینچ، مخصوص مدل‌های آپشنال است و صندلی‌ها نیز در نسخه‌ی استاندارد، فاقد چرم یا تزئینات هستند. برای سرنشینان عقب در نسخه‌ی سه‌در، صندلی‌های کم‌حجم و تخته‌ای استفاده شده است که همراه با ادوات پلاستیک داخل اتاق، حس یک خودروی ارزان‌قیمت با فضای دلگیر ارائه می‌دهد.
سوزوکی جیمنی 3در
جیمنی خودروی جاداری نیست و به زحمت برای سرنشینان بلندقد در ردیف جلو مناسب است. برای نشستن روی صندلی‌های عقب مدل سه‌در، علاوه‌بر سختی ورود و خروج، فضای کافی فراهم نیست. به همین دلیل، نمی‌توان سوزوکی جیمنی را خودرویی خانوادگی و ایده‌ال برای سفرهای ۴نفره توصیف کرد. حتی نسخه‌ی ۵‌در، فقط ۲۱۱ لیتر صندوق بار دارد و به همین دلیل، نسخه‌ی دودر دو صندلی با هدف افزایش صندوق به ۸۳۰ لیتر، تولید شده است.
در ژاپن، جیمنی با موتور ۶۵۰ سی‌سی توربوشارژ عرضه می‌شود ولی برای بازار جهانی (جیمنی سیرا) پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی متداول است. گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته در مدل‌های مختلف جیمنی وجود دارد؛ اما سیستم دو دیفرانسیل و دنده کمکی، آپشن‌ ثابت برای جیمنی بازار اروپا است.
سوزوکی جیمنی نمای جانبی
قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر، جیمنی ۱۱۰۰ کیلوگرمی را در زمان ۱۵ تا ۱۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶ تا ۷  لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. باک جیمنی، ۴۰ لیتر بنزین می‌گیرد و هنگام سفر در مسیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر، نیازمند سوخت‌گیری است.
جیمنی به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل، تجهیزات فنی جذابی دارد. مثلا به صورت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین، قابل استفاده است. این خودرو می‌تواند از شیب ۳۷ درجه بالا رود و ۴۹ درجه را به سمت پایین طی کند. از زاویه‌ی جانبی هم تا شیب ۲۸ درجه برای رانندگی با جیمنی، مشکلی وجود ندارد.
در کشورهای مختلف، فهرست بلندی از آپشن‌های متنوع برای جیمنی وجود دارد. این خودروی اقتصادی، می‌تواند به شکل یک مدل لوکس دارای صندلی‌های چرم و لوازم الکترونیک پیشرفته در اروپا خریداری شود. به همین دلیل، پیش‌بینی مشخصات جیمنی وارداتی برای بازار ایران، مشکل است.
سوزوکی جیمنی نسخه پایه
جیمنی استاندارد، صندلی‌های پارچه‌ای و گیربکس غیراتوماتیک دارد. ترمز دستی اهرمی در تمام مدل‌ها دیده می‌شود و نمایشگر لمسی با ناوبری ماهواره‌ای هم مخصوص جیمنی سفارشی است. نسخه‌های آپشنال دارای ۴ کیسه هوا، ترمز ضد قفل و سامانه کنترل پایداری الکترونیک (ABS EBD   ESP)،  تنظیم حالت انتقال قدرت برای چرخ‌های جلو یا عقب، صندلی چرم، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو یا عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تهویه هوای اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در شیب و شستشوی خودکار چراغ‌های جلو هستند.
آستانه قیمت سوزوکی جیمنی دنده دستی دو دیفرانسیل بازار اروپا، ۱۴ هزار دلار است. برای مدل‌های دنده‌ اتوماتیک با تجهیزات آفرود و تایرهای سفارشی، ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، می‌توان سوزوکی جیمنی وارداتی برای بازار ایران را نمونه‌ی میان‌رده در محدوده‌ی ۱۵ هزار دلار پیش‌بینی کرد.
احتمالا جیمنی دنده دستی برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، حدود یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت و مدل دنده اتوماتیک نیز به قیمت ۱/۵ میلیارد تومان فروخته خواهد شد. طبیعتا، تعدادی از افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و آشنا به توانایی‌های جیمنی، مشتری این خودرو در ایران خواهند بود.  می‌توان مطمئن بود عامه‌ی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانه‌ی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
یک نکته برای شما بگم راجع به سوزوکی جیمنی
برحسب اتفاق، در محله‌ای که من زندگی می کنم یک سوزوکی جیمنی مدل ۱۹۹۰ پلاک ملی هست!
می‌خواستم ازش عکس بگیرم و داخل مطلب بگذارم اما امروز مشهد نبودم
اولین فرصت تصویر مناسب می گیرم و داخل مطلب می گذارم
خلاصه اینکه، سوزوکی جیمنی واقعا یک ماشین کوچولو هست اما در تصاویر اصلا چنین چیزی دیده نمی شه
به همین دلیل معتقدم خیلی سخت می تونه در ایران با قیمت یک میلیارد تومن فروش بالا داشته باشه
عملا ۲ نفره است و بسیار کم شتابه. این موارد برای مردم ما اصلا جذاب نیست
مورد دیگه اینکه به احتمال قوی، نسخه مونتاژ هند وارد ایران خواهد شد و اون کیفیت رویایی که ما از یک ماشین ژاپنی انتظار داریم، ارائه نخواهد کرد
(تازه اگر واردات محقق بشه و از سنگ، برقی بجهد)
PRPR
آدرسش کجاست من عکس بگیرم
NAVID۰۰۹۸
جناب اشتری
تیتر رو که خوندم گفتم دروغ ۱۳ هستش ولی با این تفاوت که از عید خیلی گذشته !
تیگو۸ هم قیمت اینه ولی الان چنده ؟!
اگر این قیمتی که شما نوشتید باشه !
اگر واردات آزاد بشه و پلاک ملی باشه !
مطمئن باشید با تمام نقدهای شما ، باز من نفر اول خریدم ، البته نه از نمایندگی ، بلکه شُسته رُفته تو نمایشگاه خریدارشم !!!
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
ممنونم از لطف شما
خودم فردا صبح انجام می‌دم الان برگشتم مشهد هستم
مکان ماشین رو اجازه بدید اطلاع رسانی نکنم تا امنیت این تک نمونه حفظ بشه، چون تقریبا همیشه کنار خیابان پارک هست
زیزیگولو
حالا که حرف از ماشینای ژاپنی و واردات شد من فکر میکنم حالا که قراره واردات ماشینای دست دوم انجام بشه احتمالاً برندهای حوزه شرق آسیا در صدر قرار میگیرن و بین همه این برندها با توجه به ذائقه مردم ایران و البته اهمیت دوام و کیفیت ماشینا تو بحث خودروهای وارداتی کارکرده برند تویوتا احتمالاٌ بالاترین حجم واردات رو بین همه محصولات داشته باشه ……… البته این فقط نظرو حدس من هستش که امیدوارم محقق بشه و همه واردات دست دوما ه نشه خودروهای چینی
ناخدا
اگر میخوان دست دومی که سالم باشه و دوام داشته باشه وارد کنن بهترین گزینه ها ژاپنیها و به ویژه تویوتا هست
net
به غیر از لکسوس تمام ماشینهای ژاپنی مثل گوشیهای میان رده هستند و لوکس نیستند و برای افراد با شرایط مالی متوسط و ضعیف خوبه و در پست هم به درستی نوشته سوزوکی میان رده اقتصادی هست
[email protected]
ماشین بسیار کاربردی هست و بشدت از تفاله های چینی که تو طبیعت جفتک میندازن بهتره. با یه تیون سبک ماشین فوق العاده ای برای آفرود در ایران هست درسته فضای بار و امکانات محصولات ژاپنی و آمریکایی رو نداره ولی خبر خوبیه اگر بیاد.
Amard
ماشین خوبی البته بدون گمرک برای کسایی که نمیخان چینی سوار بشن اما زیر ۲۰ هزار دلار چینی ها خیلی بهتر رقبا هستن البته اونم تو بازار جهانی نه بازار ایران که پول خون باید بدی واس ماشین معمولی
TRD
به به چه خبر خوبی …
درسته تو نگاه اول شاید یه سری انتقاد ها وارد باشه اما کیفیت و دوام و کاربردی بودن این خودرو واقعا اونو به یه گزینه جذاب تبدیل میکنه . با چشم بسته و اطمیمنان خاطر اونو به چینیا و مشتقاتش ترجیح میدم .
اگه خودم پولشو داشتم میخریدم و خیالم تا چند سال ازش راحت بود .
امیر حسین
در ایران سیاستگذاران، کالای با کیفیت متوسط را لوکس می بینند!!! در نتیجه بازار ایران شده بزرگترین بازار بنجل فروشی دنیا. سوزوکی جیمنی تو کلاس خودش خوبه ولی چرا نباید تویوتا فوررانر یا جیپ یا فورد برانکو برای آفرود وارد بشن؟! سی درصد فروش فروشگاه اینترنتی ترندیول ترکیه مقصدش ایرانه!! چرا؟! چون واردات برند های معتبر ممنوعه… همینقدر غم انگیز
F 11
نقطه قوتش موتور تنفس طبیعی ،‌ دو دف بودن و دنده کمکیشه . البته کاش با تجهیزات داخلی خوبی هم بیاد .
کاربر۶۷
برای ویو جمع کردن همچین اخباری میذارید؟
Mr. gt c
خب اینم تز امروز لاکچری شد!
سالار فصل
می‌توان مطمئن بود عامه‌ی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانه‌ی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.
.
.
.
به هیچ وجه با آقای اشتری موافق نیستم
بازار ایران تشنه است بعد از سال ها برای همچین ماشین جذابی اللخصوص برای جوان ها
.
.
آقای اشتری روی فروش بینظیر این ماشین اگر قیمت ۱ میلیارد عرضه بشه با شما شرط میبندم.
شرط هم با شما
حسین
برادر
هیچ وقت
بدون فکر
عجولانه حرفی نزنید
شرط بندی هم مجاز نیست
درسته آقای اشتری😂
فرید
جناب اشتری تویوتا کمری تووی اروپا و انریکا مدل ۲۰۲۳ قیمتش ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاره.ولی ماشینهای چینی عجیب و غریب که تمام فاقد این استاندارد هستند فعلا جولان میدن و ایرانیها را قتل عام میکنند چون هدف و خواسته مسئولین بی کفایت ورانت خوار اینه.
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
ان شا الله که بیاد و تنوع در بازار بیشتر بشه
هر کسی بتونه ماشینی که دوست داره بخره
در سال‌های اخیر، طبیعت گرد و آفرود باز ایرانی خیلی زیاد شده
حسین
قدرت موتور پایینی داره
تنها برای طبیعت گردان کارایی داره
البته فضای کوچکی هم داره
برای من سواله که همچین خودرویی
با این کاربرد چرا باید اسب بخار محور باشه
نمونه های مشابه ۱.۵ لیتری
گشتاور بالاتری ارائه میدن
برای خودروی آفرود گشتاور اهمیت بالاتری داره.
چرا این مشخصات ؟
سوزوکی دلیل مشخصی گفته راجبش ؟
آقای اشتری اطلاع دارید شما ؟
به قول شما اگر با کیفیت مورد انتظار هم نیاد
ممکنه موفق نباشه
ما الان رنو داستر دو دف داریم
از تمام جهات حساب کنید
چه فضا چه پیشرانه و امکانات
کاملا بهتر ظاهر میشه
برند هم کاملا شناخته شده و لوازم هاش و خدمات هم
در ایران در دسترس هستند
کیفیت هم که همه مستحضر هستند
برند داچیا و خودرو هاش ثابت شده هستند
داخل ایران مخصوصا
خلاصه ی مطلب دوستان می تونند
یک رنو داستر ۲ دف تهیه کنند
قیمت هم باید همین محدوده باشه
و از خودروشون لذت ببرند
هم مسافرت هم داخل شهر هم طبیعت
بررسی تخصصیش رو حالا حقیقتش
بنده ندیدم
مصرف سوخت هم مناسب
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
دلیل استفاده از موتور ضعیف و داشبورد پلاستیک سخت برای این ماشین مشخصه
سوزوکی تمام تلاشش رو کرده تا قیمت نهایی جیمنی پایین نگه داشته بشه و مردم دنیا بتونن یک ماشین دو دیفرانسیل با قیمت ۱۴-۱۵ هزار دلار بخرن.
M/D
نسبت به رقباش تو این رنج قیمت خیلی نمیتونه موفق باشه مخصوصا که نسخه هندیش قراره وارد بشه!!!!!
DNA
ایکس ۲۲ رو در نظر بگیرید
جیمنی تقریبا ۶۰ سانتی متر طول کمتر و ۱۰ سانتی متر عرض کمتر و ۲۰ سانتی متر ارتفاع بیشتر داره
مهرداد
واقعا زشت🤢🤢🤢 اصلا ژاپنی نباشه آلمانی باشه ، انقدر نگید ژاپن ژاپن، انگار تیبارو دو در کردن ، مشخصات فنی ام که خیلی شبیه. قرار باشه این آشغالا وارد بشه همون بهتر واردات ممنوع باشه
TRX 12
شما تیبا بخر .
این همه میگن ژاپن حتما یچیزی ازش دیدن که میگن .
مهدی
واسه یه خانواده کوچیک دو یا سه نفره که دوست ندارن هر سال هزینه جلوبندی و واشر سرسیلندر بدن واقعا گزینه مناسبیه. حقیقا خود من که یک نمونه دنده ای میگیرم چون جدیدا تو اهواز یا باید شتر سوار بشی یا فول شاسی اگر فن مکانیکی هم داشته باشه که خیلی هم عالی
شروین
پس هم شهری هستیم
واقعا برای اهواز باید حداقل یه هایلوکسی یا پرادوای داشته باشی
شروین
ترکیبی از جیپ هامر و جی کلاس
واقعا ماشین های کم نظیری هستن
HOSSEINK3
این قیمت ۱.۵ملیاردی قیمت خود ماشین تو جهان هست که نوشته سوزوکی روی این ماشین خودش برای ما ایرانی ها ۱ملیارد آب میخوره !!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط chaarcharkh