تیم تحریریه
قیمت 5 محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران‌فروشی را به همراه داشت.
شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود قیمت پنج محصول شرکت سایپا را اعلام کرد. خودروهایی که پیش از اعلام قیمت در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند.
متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه پس از حدود پنج ماه بلاتکلیفی و سردرگمی، اکنون با قیمت‌هایی جدید از خودروهای شرکت سایپا روبه‌رو شدند؛ قیمت هایی که به نفع خودروساز بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان اعلام شد.
بر این اساس، قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه شاهین اتومات حدود ۵۴۵ میلیون تومان، ساینا DAS ۲۷۳ میلیون تومان، ساینا GX ۲۸۳ میلیون تومان، اطلس G ۳۴۴ میلیون تومان و کوییک GXR ۳۲۱ میلیون اعلام شد.
این قیمت ها روز گذشته در حالی اعلام شد که قیمت فروش محصولات سواری تولید داخلی گروه سایپا مانند ساینا S، ساینا S دوگانه سوز و ساینا S اتوماتیک در فرودین ماه امسال از ۲۰۸ تا ۲۷۹ میلیون تومان بود.
همچنین خودروهایی مانند کوییک با گیربکس معمولی، کوییک S، کوییک R و کوییک اتوماتیک پلاس نیز بین ۱۶۶ تا ۲۷۵ میلیون تومان و شاهین ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده بود. ضمن اینکه قیمت این خودروها، به‌طور متوسط نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت.
شرکت سایپا درباره ساینا و کوییک، بدون تغییر اساسی در موتور، بدنه یا سیستم‌های این دو خودروی پرفروش خود، فقط به بهانه اضافه کردن برخی آپشن‌ها اقدام به تغییر نام این محصولات کرده و سپس از شورای رقابت مجوز افزایش چند ده میلیون تومانی آنها را گرفته است. در حالی که آپشن‌های نصب شده هزینه به مراتب کمتری نسبت به رقم اضافه شده به قیمت این خودروها را دارد.
در واقع سایپا با این ترفند، نسبت به قیمت‌های ابتدای امسال مجوز گرانی چند ده میلیون تومانی را از شورای رقابت گرفته و شورای رقابت هم به جای حمایت از مردم، همراه این ترفندهای قدیمی شده است.
تعیین استراتژی و سیاستگذاری صنعت خودرو در تمام دولت‌ها روالی عادی است؛ به‌طوری‌که در هر دوره‌ای تغییر مدل فروش خودرو یا تعویض تکراری داور قیمت و همچنین آزادسازی واردات و…
با اعلام روابط عمومی ایران خودرو دیزل، این شرکت قصد دارد به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول طرح پیش فروش چهار محصول خود را آغاز کند. دور اول این طرح…
با اعلام شرکت کرمان موتور، طرح فروش اقساطی چهار محصول این شرکت (جک J4، کی ام سی J7، جک S3 و جک S5) از امروز یکشنبه مورخ 26 شهریور ماه…
از زمان خروج آمریکا از برجام و ممنوعیت واردات، بازار خودرو تبدیل به یکی از پرحاشیه ترین بازار های کشور شد که یکی از دلایل آن وابستگی این بازار به…
محمد مخبر، پس از بازدید از بنادر شهید رجایی و باهنر دستور تخلیه فوری خودرو های رسوب شده در این بنادر را صادر کرد. حال سوال این است که چه…
مکث موتور شرایط فروش جدید تیارا را که ویژه متقاضیان خرید از سامانه یکپارچه خودروهای داخلی با اولویت پاییز ۱۴۰۲ اعلام شده منتشر کرد. بر اساس آنچه در این بخشنامه…
سال هاست که با این ترفندها دارن دزدی میکنن.

تا وقتی مردم میخرن، همین آش و همین کاسه است، از دولت و حکومت انتظار نداشته باشید که از شما حمایت کنن…

همایت اونا در حد شعار و فقط برای انتخابات و راهپیمایی هایی است که لازم دارن مردم حضور داشته باشن، همین….

“از ماست که بر ماست”
بالاخره بالا و پایین پریدن شورای رقابت تو دوسه ماه قبل اونم به بهانه مردم بیچاره جواب داد.سهمشونو گرفتن.حالا پلیس و استاندارد و محیط زیست هم میان
سازمان حمایت و شورای رفاقت دو نهاد به ظاهر قانونی هستند که در واقع توسط مافیای خودرو و کالا برای پیشبرد اهدافشون تحت لوای قانون تاسیس شدن…. این دو نهاد هیچ خدمتی به مردم نکردن و فقط جیب نهاد غارتگر و فاسد را پرکردن…. تف به همه مملکت داران
خیانت شورای رفاقت و گران‌فروشی در همراهی شرکت خائن سایپا و مدیرعامل عشق گرانفروش اش دیگه داره اون ته مونده صبر و تحمل و اعصاب آدم رو هم نابود میکنه.
نیازی به یک نابغه نیست که بفهمن کوییک جی ایکس تحت هر شرایطی از پژو پارس و ۲۰۷ جایگاه پایین تری داره.
سال پیش یه کوییک جی ایکس پیش ثبت نام کردم نزدیک ۱۲۰ تومن هم واریزی داشتم که مثلا ماشین صفر بخرم ، الان نه اینقدر پول دارم که تکمیل وجه کنم … نمیدونم انصراف بدم پولم رو کی برمیگردونه!!!
خدا همشون رو لعنت کنه …
قبلا هم گفته بودم که سازمان حماقت ( حمایت ) و شورای رفاقت ( رقابت…
قبلا هم گفته بودم که سازمان حماقت ( حمایت ) و شورای رفاقت ( رقابت…
سلاام وقتتون بخير چطور ميتونم خريد كنيم
بنده خدا تو که اصلا اطلاع ندارید چرا نظر میدید تو سامانه یکپارچه مرحله اول…
???? باشه
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

source

توسط chaarcharkh