Wp Header Logo 6.png

سوبارو قرار نیست بر پایه نسل جدید سدان کامپکت اسپرت خود، WRX، نسخه اسپرتی‌تر STI را عرضه کند اما در عوض، یکی از تیپ های قدیمی آن بنام TR را برای مدل ۲۰۲۴، دوباره زنده کرده تا ماهیت اسپرتی WRX را با آن، کمی تقویت کند.

سدان اسپرت سوبارو WRX TR معرفی شد

سال ۲۰۰۶، تیپ TR (مخفف Tuner Ready) برای سوبارو WRX مترادف بود با کم‌تجهیزات‌ترین مدل این خودرو، یعنی مدل به اصطلاح لُختی که آماده بود تا خریدار، آن را نزد تیونر ببرد و تقویت‌های مد نظر خود را روی آن اعمال کند. حتی قیمت آن هم ۱۰۰۰ دلار کمتر از قیمت پایه خودرو در آن زمان بود. در مدل ۲۰۲۴ اما تیپ TR، یک تیپ بالارده برای سوبارو WRX بوده، در کنار امکانات بیشتر، مواردی نظیر ترمزهای برمبو، فنربندی سفت‌تر و صندلی‌های ریکارو را بصورت استاندارد به این سدان جمع‌وجور ژاپنی اضافه می‌کند.

سدان اسپرت سوبارو WRX TR معرفی شد

مجموعه ترمز در سوبارو WRX TR جدید، دارای کلیپرهای شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب بوده، شامل دیسک ها و همچنین لنت ترمزهای بزرگتر می‌شود. سفت‌تر شدن فنربندی نیز باعث شده کنترل بدنه و همچنین، فرمان‌پذیری، در مقایسه با تیپ های پایین‌تر، بهبود یابد.

در فضای داخلی، در کنار بهره‌مندی از صندلی های مخصوص ریس ریکارو که برای راننده، دارای تنظیم برقی هشت جهته است، باید به این هم اشاره کنیم که دیگر خبری از مونروف نیست. سوبارو دلیل حذف این مشخصه را تلاش برای کاهش وزن خودرو اعلام کرده است.

سدان اسپرت سوبارو WRX TR معرفی شد

این تیپ، همچون نمونه های عادی تر WRX، از موتور ۲.۴ لیتری توربویی نیرو می‌گیرد که با ۲۷۱ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. البته برخلاف دیگر تیپ‌ها، این پیشرانه در WRX TR تنها با گیربکس دستی قابل عرضه خواهد بود. همچنین باید به ست رینگ های اختصاصی ۱۹ اینچ در این تیپ اشاره کنیم که برای چسبندگی هرچه بیشتر به مسیر، با تایرهای 245/35 R19 بریجستون پوتنزا S007 پوشش یافته اند. این خودرو همچنین به مجموعه امکانات ایمنی همیار Subaru EyeSight مجهز است.

سدان اسپرت سوبارو WRX TR معرفی شد

هنوز از قیمت‌گذاری سوبار WRX RT اطلاعاتی ارائه نشده اما احتمالا با قیمتی در محدوده ۴۸ هزار دلار به بازار خواهد آمد که چند هزار دلاری بالاتر از تیپ GT این خودرو است.

انتهای پیام

source