Wp Header Logo 3.png

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید انواع خودرو در شش ماهه نخست سال جاری، شرکت آرین دیزل پایا که تولید و عرضه کننده کامیونت های JAC و همچنین کامیون های باری و کشنده شاکمان تحت برند شکموتو در کشورمان است، نیمه نخست ۱۴۰۲ روی هم رفته ۱.۵۲۸ دستگاه تولید داشته.

این عدد که در مقایسه با آمار ۸۹۰ دستگاهی تولید این تجاری‌ساز بزرگ کشورمان در شش ماهه نخست ۱۴۰۱، رُشد ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد، در کنار کامیونت های JAC در تُناژ ۶ تن، ۸.۵ تن و ۹ تن که در شش ماهه نخست امسال، روی هم رفته ۱.۲۵۳ دستگاه از آنها تولید شده، شامل کامیون کشنده شکموتو X5000 نیز می‌شود. این محصول از اواخر سال گذشته روی خط تولید آرین دیزل در کارخانه آرین پارس موتور، واقع در شهرستان خمین رفته و به گواه آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه، ۲۷۵ دستگاه از کامیون کشنده شکموتو X5000 به تولید رسیده که البته با وعده تولید حدودا ۸۰۰ دستگاهی تا پایان سال، کمی فاصله دارد.

کامیون کشنده شکموتو X5000 شرکت آرین دیزل - رُشد ۷۲ درصدی تولید آرین دیزل در شش ماهه نخست ۱۴۰۲

شهریور ماه امسال، تولید کامیونت های JAC که برای ماه مُرداد، عدد تولیدش در آمارنامه وزارت صمت، صفر عنوان شده بود، دوباره جریان گرفته و با ۱۱۰ دستگاهی که از کامیونت های JAC در این ماه به تولید رسید، مجموع تولید کامیونت های JAC آرین دیزل در نیمه نخست ۱۴۰۲، همانطور که اشاره شد، به عدد ۱.۲۵۳ دستگاه رسید تا آرین دیزل بعد از بهمن دیزل، دومین شرکتی لقب بگیرد که بیشترین سهم را از تولید انواع کامیونت در بین تجاری‌سازان دولتی و خصوصی به خود اختصاص می‌دهد. در بین کامیونت‌های JAC شرکت آرین دیزل پایا، بیشترین سهم تولید در نیمه نخست ۱۴۰۲ به مدل ۶ تن با ۵۰۲ دستگاه اختصاص داشته.

ذکر این نکته ضروری است در حوزه‌ای که آرین دیزل در آن فعالیت دارد، یعنی تولید و عرضه انواع کامیون، کشنده و کامیونت، نیمه نخست امسال روی هم رفته آمار تولیدی بالغ بر ۱۸هزار ۸۵۰ دستگاه توسط شرکت های تجاری‌ساز به ثبت رسیده که ۴۴ درصد بیشتر از تولید مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در این بخش از بازار خودروهای تجاری و کار می‌باشد.

جایگاه نخست را از نظر تیراژ در بین سازندگان کامیون، کشنده و کامیونت، ایران خودرو دیزل در اختیار دارد که ۵.۱۷۰ دستگاه از این نوع خودروها را در نیمه نخست ۱۴۰۲ به تولید رسانده. بعد از ایران خودرو دیزل نیز بهمن دیزل با ۲.۹۹۹ دستگاه، آریا اورست ماشین با ۱.۷۳۱ دستگاه و دیما دیزل با ۱.۶۷۴ دستگاه، رتبه های دوم تا چهارم را از نظر تیراژ تولید انواع کامیون، کشنده و کامیونت به خود اختصاص داده‌اند.

آرین دیزل پایا با تولید ۱.۵۲۸ دستگاه کامیونت JAC و کامیون کشنده شکموتو X5000، بعد از این نام‌ها، در جایگاه پنجم پرتیراژ ترین سازندگان انواع کامیون، کشنده و کامیونت قرار می‌گیرد اما با توجه به برنامه‌ریزی شرکت برای معرفی کامیونت های جدید JAC و همچنین اضافه شدن کامیون های باری و کمپرسی به برنامه تولید در نیمه دوم ۱۴۰۲، انتظار می‌رود تا پایان سال، این آرایش تجاری‌سازان کشورمان از نظر تیراژ تولید در بخش کامیون باری، کشنده و کامیونت، دستخوش تغییراتی شود.

کامیون کمپرسی جدید شکموتو X-5000 DT شرکت آرین دیزل

انتهای پیام

source