گوگل در اوایل سال 2023 ویژگی اصلاح URL را در نسخه دسکتاپ منتشر کرد. اکنون این ویژگی به نسخه‌های اندروید و iOS نیز راه یافته است. علاوه‌براین، چند قابلیت جدید نیز به گوگل مپ اضافه شد. اکثر این ویژگی‌های جدید برای افراد خاص و با ناتوانی‌های جسمی کاربرد دارد.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد مرورگر کروم در دستگاه‌های iOS و اندروید می‌تواند اشتباهات املایی احتمالی در URL را شناسایی کند و اصلاحاتی را نیز پیشنهاد دهد. گوگل می‌گوید که این ویژگی می‌تواند به مبتلایان به نارساخوانی یا زبان‌آموزان کمک کند. بااینحال، پس از انجام به‌روزرسانی برنامه «مای کروم» در iOS، به نظر نمی‌رسد که این ویژگی هنوز اضافه شده باشد و مثلاً اشتباهات املایی مثل www.microspft.com را اصلاح نمی‌کند.

ویژگی‌های جدید در برنامه‌های گوگل

گوگل چند ویژگی جدید به گوگل مپ اضافه کرده است:

  • گوگل مپ به شاغلین دارای معلولیت تگ مخصوصی می‌دهد. پیش از این گوگل به محل‌ کار زنان یا مالکین سیاه‌پوست، آسیایی و لاتینی تگ مخصوص داده بود.
  • برنامه لنز در گوگل مپ اکنون می‌تواند نقاط موردنظر کاربر را با صدای بلند بخواند. این ویژگی برای کاربرانی که قادر به خواندن صفحه نمایش خود نیستند، مفید است. گوگل می‌گوید این ویژگی از روز سه‌شنبه برای iOS و در اواخر سال میلادی به اندروید می‌آید.
  • اکنون گوگل مپ محل‌هایی را که ورودی بدون پلکان، سرویس‌ بهداشتی در دسترس، پارکینگ و صندلی دارند، در اندروید و iOS نشان می‌دهد.

گوگل برای دیگر برنامه‌های خود نیز ویژگی‌های جدیدی معرفی کرده است. دارندگان پیکسل 5 و بالاتر می‌توانند از دوربین گوشی خود به عنوان ذره‌بین استفاده کنند تا با بزرگنمایی روی هر چیزی مثل علائم خیابان یا نخ و سوزن خیاطی، دید بهتری داشته باشند. همچنین برنامه Guided Frame که به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند سلفی‌های بهتری بگیرند، اکنون در گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو در دسترس قرار گرفته و اواخر سال 2023 برای پیکسل 6 و گوشی‌های جدیدتر نیز عرضه می‌شود.

source

By