به گزارش صدای بورس،‌ شاخص کل بازار سرمایه با جهش ۱۶ هزار واحدی روبه‌رو بود که جهش باعث شد که سطح ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحدی برسد. شاخص کل ‌هم‌وزن نیز نزدیک ۸ هزار ۱۰۰ واحد رشد را تجربه کرد که باعث گذر از سطح ۶۸۶ هزار واحد شد.

ارزش ۳۰۲ هزار معامله،‌ ۶۲ هزار میلیارد ریال محاسبه شده که حجم آن ۱۱.۲ میلیارد برگ سهم است.

نمادهای فولاد، شپنا، شبندر و شستا توانستند بر شاخص کل بازار سرمایه تاثیرگذار باشند و همچنین شستا، خگستر، خودرو و تکاردان بیشترین تراکنش را به نام خود ثبت کردند.

در فرابورس ایران نیز،‌ شاخص کل ۳۰۹ واحد رشد داشت و سطح ۲۵ هزار واحد را گذراند. ارزش ۱۶۹ هزار معامله ۲,۲۵۳,۵۹۴ میلیارد ریال به حجم ۸.۵ میلیارد سهم به ثبت رسید. بپاس، وسپهر، خاور، و شاوان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند و همچنین پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار به نام حآفرین، دی، خاور و بمولد ثبت شد.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز اکثر نمادها بازدهی مثبت داشتند که تعداد آن‌ها به ۴۷۲ واحد رسید و ۱۰۷ نماد دیگر بازدهی منفی داشتند که می‌توان گفت ۷۰ درصد نمادها سبز و ۱۵ درصد نمادها قرمز رنگ شده بودند.

صف خرید و فروش

ارزش صف خرید ۵۸ نماد ۱۵۸۱ میلیارد ریال و ارزش صف فروش ۲۵ نماد ۱۲۰۳ میلیارد ریال برآورد شده است که نشان می‌دهد خریداران در نمادهای سبزرنگ بیشتر از قدرت فروش در نمادهای منفی قدرت داشتند.

بیشترین‌ها

شستا، حآفرین، خگستر و وبملت بیشترین ارزش معاملات را در بازار داشتند.

حجم معاملات نمادهای شستا، حآفرین، دی و خگستر نسبت به سایر نمادها بیشتر بود.

فولاد، فارس، فملی و شستا همچنان از نظر ارزش بازار در صدر جدول بودند.

حقیقی‌ها در نمادهای تکاردان، مدیریت، بگیلان و کیمیاتک بیشترین قدرت خرید را داشتند.

فولاد، شپنا، ستا و شبندر توانستند بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را به ثبت رساندند.

فشار تقاضا نیز در نمادهای واتی، وغدیر، زکوثر و سپید برتر از بقیه نمادها بود.

source

By