رقابت‌های امنیتی میان آمریکا و چین به دلیل نگرانی واشنگتن از قدرت یافتن روز افزون پکن تشدید شده است. ایالات متحده به چین به چشم یک بازیگر تجدید نظر طلب می‌نگرد که به دنبال به چالش کشیدن هژمونی آمریکا در نظام بین الملل است. از این رو، تعجبی ندارد که واشنگتن به دنبال سنگ اندازی در روند افزایش قدرت پکن باشد. 

نشریه آمریکایی فایننشال تایمز امروز (چهارشنبه) گزارش داد کمیته رقابت استراتژیک میان آمریکا و چین در مجلس نمایندگان به دنبال ارائه طرحی است که بر طبق آن خرید پهپاد‌های چینی از سوی دولت این کشور ممنوع می‌شود. 

براساس این گزارش، مایک کالاگر، رئیس جمهوریخواه این کمیته و راجا کریشنامورتی، یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان لایحه دو حزبی به نام امنیت پهپادی آمریکا را اواخر امروز معرفی خواهند کرد. 

اوایل سال جاری نیز دو سناتور برجسته لایحه‌ای مشابه را در مجلس سنا ارائه کرده و خواستار ممنوعیت خرید پهپاد از کشور‌هایی همچون چین و ایران که خطری برای منافع آمریکا هستند، از سوی دولت شده بودند. 

مجلس سنا این اقدام را در قانون دفاعی خود گنجانده است که اکنون باید با نسخه‌ای که در مجلس نمایندگان به تصویب خواهد رسید تطبیق داده شود.

source

By