برند کایی (Kaiyi) که در سال 2014 به عنوان زیرمجموعه‌­ای از گروه چری اعلام موجودیت کرده، یک سدان جدید به نام ژواندو (Xuandu) را در اواخر سال 2021 به بازار چین معرفی کرد؛ خودرویی که قرار است با نام ریسپکت توسط بهمن موتور در کشورمان تولید شود.

درصد مالکیت چری در کایی اکنون به 47.82 درصد کاهش یافته و کنترل اصلی این برند از سال 2018 بر عهده گروه وولیانگ (Wuliangye Group) قرار گرفته است، ولی پشتیبانی فنی و مرکز تحقیق و توسعه همچنان زیرنظر چری قرار دارد. این برند در ابتدا با هدف تولید سالیانه 150 هزار دستگاه خودرو آغاز به کار کرد، ولی آمار فروش 8851 دستگاهی در نیمه اول سال 2021، استفاده تنها 11.8 درصدی از ظرفیت خطوط تولید را نشان می­‌دهد.

البته مقداری از عدم توفیق برند کایی را می‌­توان به عدم تولید محصولی در رده شاسی‌­بلندهای میان سایز و بزرگ مرتبط دانست، امری که احتمالاً به دلیل جلوگیری از رقابت درون خانوادگی با سایر محصولات چری اتفاق افتاده است. ولی به نظر می‌رسد با افزایش تمرکز این شرکت بر تنوع محصولات، مشکلات آن تاحد زیادی رفع شود. مدیریت این برند اکنون تصمیم گرفته سالانه یک یا دو مدل جدید را معرفی نماید.

source

By