به گزارش صنعت ماشین،

 مجتبی معظمی با اشاره به اهداف سایپایدک در تحقق اهداف فروش قطعه و توسعه سهم بازار، گفت: با همکاری شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌ها و تلاش کارکنان در آبان 1402، موفق به عبور از رکورد فروش قطعه شدیم و قطعا این روند تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که در سال‌های اخیر در سایپایدک انجام شده، توانستیم بطور مستمر و در طی یک سال چندین بار رکورد فروش قطعات یدکی را محقق کنیم. با حفظ رویکرد تامین به موقع قطعات، میانگین ماهیانه فراوانی خودروهای متوقف در اثر کمبود قطعه به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و بر این اساس، حجم پرونده های  ناشی از خودرو های متوقف کاهش یافته که دستاورد بزرگی برای شبکه خدمات پس از فروش سایپا به شمار می‌رود.

مدیرعامل سایپایدک تصریح کرد: امیدواریم با ادامه این روند، رضایت حداکثری مشتریان تامین شود و بار دیگر بتوانیم رتبه نخست خدمات پس از فروش را کسب کنیم.

او همچنین به موفقیت‌های سایپایدک در عرصه مبارزه با قطعات تقلبی اشاره کرد و گفت: با تبین و ابلاغ سیاست‌های کلان وزارت صمت در زمینه مدیریت بازار قطعات یدکی و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، سایپایدک نیز ضمن استقبال از این طرح، نقش فعالی در اجرای موثر شبکه نمایندگی‌های مجاز و عاملین فروش ایفاء کرده و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است تا ضمن اجرای دقیق این طرح، دسترسی مصرف کنندگان به قطعات اصلی و با قیمت مناسب را تسهیل کند.

معظمی در ادامه به تشریح اقدامات سایپایدک در زمینه مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی پرداخت و با مهم دانستن رویکرد مبارزه با قطعات تقلبی در افزایش فروش قطعات یدکی، گفت: در نخستین اقدام، کارگروه ویژه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و قاچاق با مشارکت تمامی شرکت‌های گروه تشکیل شد.

او افزود: عضویت در سامانه جامع تجارت وزارت صمت، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور دریافت کد شناسه کالا و کد رهگیری و نصب بر روی قطعات یدکی از دیگر اقدامات انجام شده است که در فاز اول، این طرح قطعات اعلامی وزارت صمت دارای کد شناسه کالا و رهگیری شدند و در ادامه به صورت داوطلبانه، بر روی سایر قطعات نیز در حال اجراست.

source

توسط chaarcharkh.ir