به گزارش ورزش سه، تقابل آلومینیوم و پیکان در شرایطی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید که اخراج بازیکن آلومینیوم در اواخر نیمه اول، به شدت قضاوت پیام حیدری را تحت تاثیر قرار داد. پس از اخراج مهدی لیموچی، کادرفنی آلومینیوم به شدت به تصمیم داور اعتراض کردند.

دقایقی بعد نیز آلومینیوم روی ضربه مهران موسوی به گل تساوی رسید اما محمد صالح عرب‌آبادی، کمک داور مسابقه، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا این گل مردود شود؛ تصمیمی که باعث بالا گرفتن جنجال‌ها شد و درگیری‌هایی بین بازیکنان، کادرفنی و تیم داوری شکل گرفت.

در نیمه دوم مسابقه نیز پیکان گل دوم را وارد دروازه حریف کرد که این گل نیز توسط کمک داور دوم مردود اعلام شد و در ادامه نیز آلومینیوم موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان برسد.

در‌ همین خصوص کارشناسان داوری به بررسی صحنه‌ها پرداخته‌اند:

📌 برخورد مهدی لیموچی و امیرحسین صدقی (دقیقه ۴۴- اخراج)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه از آنجایی کا بازیکن سفید در دفع توپ ناموفق بوده و پس از بالا آوردن پا، در ادامه کنترل صحیحی نداشت، با استوک کفش به جایی که می‌توانست آسیب جدی برای حریف به وجود بیاورد، ضربه وارد کرد. لذا اخراج کاملا صحیح می‌باشد.
✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن سفید، با استوک به بالای ران بازیکن و قسمت حساس او ضربه می‌زند و اخراج او درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: بازيكن آلومينيوم با كف كفش به بخش حساس كشاله بازيكن پيكان ضربه وارد می‌نمايد و كارت قرمز تصميم صحيح داور می‌باشد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن آگاهانه، سلامتی بازیکن حریف را به خطر میندازد و اخراج صحیح بود.

✅ تورج حق‌وردی: اخراج صحیح بود، چون بازیکن با کف استوک به ماهیچه پای حریف ضربه زد.
⚪️ حسین عسگری: بازیکن آلومینیوم به وضوح خطا می‌کند اما با این تصویر، میزان خشونت قابل تشخیص نیست. قانون می‌گوید بازیکن باید نیروی بیش از حد وارد کند تا اخراج شود اما این در تصویر برای ما قابل تشخیص نیست که این نیرو وارد شده یا خیر. البته جای‌گيری داور در این صحنه خوب بوده است.


📌 گل مهران موسوی (دقیقه ۴۵+۵- آفساید)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه در این صحنه کمک‌داور در ارزیابی موقعیت، دچار اشتباه شد و‌ گُلی که به درستی وارد دروازه شده بود را آفساید اعلام نمود. به نظرم ایشان تصور کرد، مهاجم تیم آلومینیوم اراک که در وضعیت آفساید قرار داشت، هنگام زدنِ ضربه سر، توسط هم‌تیمی، در توانایی مدافع یا دروازه‌بان در دفع توپ، تأثیر گذاشته و یا اینکه زاویه دیدِ گلر را گرفته است.
❌ محمدحسین ترابیان: گل به درستی به ثمر رسید و ارزیابی کمک داور در تشخیص این صحنه اشتباه بود. بازیکنی که در موقعیت آفساید بود، هیچ تاثیری روی دروازه‌بان نداشت و کمک داور دچار اشتباه شد.
❌ مهدی عالیقدر: كمک داور اگر بدليل Impact يا تأثير روي بازي حريف اعلام آفسايد كرده باشد، دچار اشتباه شده اما اگر دليل ديگر داشته، بااين تصوير قابل شناسايی نيست و به نظر اين گل سالم است.
❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکنی که در منطقه آفساید بود، دخالتی روی عملکرد دروازه‌بان نداشت و گل سالم بود.

❌ تورج حق‌وردی: گل صحیح بود و هیچ مشکلی نداشت.
❌ حسین عسگری: این صحنه به هیچ وجه آفساید نبود و خطایی هم اتفاق نیفتاد. کمک داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد.


📌 گل مردود حامد پاکدل (دقیقه ۵۹- آفساید)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: با این زاویه نمی‌توانی تشخیصِ دقیق داد و‌ نیاز به تصویر روی خط آفساید کاملا حس می‌شود. اما اگر بخواهیم از روی خط‌کشی چمن بررسی کنیم، کمک‌داور ادامه بازی می‌داد، بهتر بود.

⚪️ محمدحسین ترابیان: از این زاویه نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم آفساید است یا خیر و بنابراین حق را به کمک داور می‌دهیم.

❌ مهدی عالیقدر: علی‌رغم اينكه دوربين خط آفسايد وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد كمک داور در اعلام آفسايد عجله كرده و گل به ثمر رسيده صحيح می‌باشد.
✅ تورج حق‌وردی: کمک داور به درستی اعلام آفسايد کرد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: گل به درستی به ثمر رسید و کمک داور اشتباه کرد.
❌ حسین عسگری: گل کاملا سالم است و به هیچ وجه آفساید نیست. مدافعی که نزدیک به کمک داور است، به دروازه نزدیک‌تر است.

source

By