اظهارات یهودستیزانه و ضد رژیم صهیونیستی ایلان ماسک، صاحب شبکه اجتماعی X کار دست این پلتفرم داد و ۷۵ میلیون دلار از سود آن‌ها را به باد داد!

شبکه اجتماعی X که پیشتر با نام توییتر فعالیت می‌کرد، باید بیشترین درآمد خودش را در ماه‌های آخر سال به‌دست میاورد. زیرا در فصل خرید تعطیلات، برندهای مختلف کمپین‌های تبلیغاتی خود را افزایش می‌دهند. اما به‌‌گزارش نیویورک تایمز، درآمد این پلتفرم برخلاف آنچه که باید، در سه ماهه منتهی به سال ۲۰۲۴ متفاوت خواهد بود.

نیویورک تایمز به اسناد داخلی شرکت مدیریت‌کننده شبکه اجتماعی X دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ برند و حتی دیگر تبلیغات‌کنندگان متفرقه مثل نامزدهای سیاسی،‌ به‌طور کامل تبلیغات در این پلتفرم را متوقف کرده‌اند. ده‌ها برند کوچک و محلی هم روی جمع‌آوری کمپین‌های تبلیغاتی خود از پلتفرم ایکس در حال فکر هستند. اگر این تبلیغات مجددا به X بازنگردد، این شرکت ۷۵ میلیون دلار درآمد حاصل از تبلیغات امسالش را از دست خواهد داد!

اظهارات یهودستیزانه ایلان ماسک

گزارش‌ها نشان می‌دهند که چگونه برندها در حال ترک این وب‌سایت هستند. برخی از برندها پس از اولین توییت‌های ضد صهیونیستی ایلان ماسک که بسیاری آن‌ها را یهودستیزانه می‌دانند، تصمیم به توقف تبلیغات خود در این پلتفرم گرفتند.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک با این حرکت اشتباه، سند مرگ شبکه اجتماعی ایکس را امضا کرد

شرکت‌های بزرگی که ایلان ماسک و پلتفرم X‌ را تحریم کردند

اپل، دیزنی و آی‌بی‌ام جزو اولین شرکت‌هایی بودند که فوراً تبلیغات خود را از روی شبکه اجتماعی X برداشتند. شرکت لاینزگیت به‌صورت رسمی اعلام کرده که علت تعلیق کمپین‌های تبلیغاتی این شرکت، زبان سرخ ایلان ماسک بوده است. یوبی سافت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی در جهان نیز تبلیغات خودش را از روی ایکس حذف کرد.

نیویورک تایمز در گزارش خودش می‌گوید که شرکت Airbnb بیش از یک میلیون دلار برای تبلیغات در این پلتفرم هزینه کرده بود که آن‌ها را متوقف کرد. نتفلیکس هم بیش از ۳ میلیون دلار تبلیغات آماده انتشار داشت که تصمیم گرفت به جمع تحریم‌کنندگان X بپیوندد و آن‌ها را حذف کند. این یعنی پلتفرم ایکس فقط ۴ میلیون دلار سود حاصل از تبلیغات شرکت‌های زیرمجموعه مایکروسافت را از دست خواهد داد. کوکاکولا و Uber نیز برندهای شناخته شده دیگری هستند که تصمیم به خروج کمپین‌های تبلیغاتی خود از این پلتفرم گرفته‌اند.

source

By