محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه گاوداری ۲۹۰۰ راسی کنگاور در جمع خبرنگاران صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه دامپروری را یکی از نیاز‌های ضروری شهرستان کنگاور عنوان کرد و گفت : با توجه به قابلیت‌های این شهرستان در حوزه دامپروری پیگیر احداث این صنایع هستیم.

محمدطیب صحرایی  یکی از مزیت استان را حوزه کشاورزی و دامداری عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان کنگاور قابلیت خوبی در این زمینه دارد که باید تقویت شود.

وی افزود: این شهرستان بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین داشته و روزانه ۸۰ تن تولید شیر دارد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش افزوده تولید، گفت: باید صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه دامداری را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: بطور مثال این شهرستان کارخانه شیر چندانی ندارد و باید پیگیر توسعه این صنایع شویم.

استاندار کرمانشاه گفت: با ایجاد این صنایع اشتغال پایدار و مولد در شهرستان ایجاد خواهد شد.

امیدمحمد طاهر آبادی مدیرعامل مجتمع گاوداری صنعتی “حسن طاهرآبادی ” نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس این گاوداری در سال ۱۳۷۲ گفت: تاکنون پنج فاز توسعه‌ای در این مجموعه انجام شده و هم اکنون ۲۹۰۰ راس دام سنگین در این گاوداری نگهداری می‌شوند.

وی ظرفیت تولیدی شیر این گاوداری را روزانه ۲۶ تن اعلام کرد.

طاهر آبادی با اشاره به پیگیری اجرای فاز توسعه این مجموعه گفت: متاسفانه در دولت قبل بسیار پیگیر بوده، اما به نتیجه نرسیدیم و در حال حاضر پیگیری‌ها را آغاز کرده ایم تا با اخذ تسهیلات بتوانیم فاز توسعه را اجرایی کنیم.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز توسعه را ۱۰۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با اجرای این فاز میزان تولید شیر مجموعه به سالانه ۲۵ هزار تن میرسد.

 طاهر آبادی گفت: همچنین با اجرای فاز توسعه افراد مشغول به کار مجموعه از ۶۰ نفر به ۱۴۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پیگیری احداث صنایع پایین دستی و بالادستی حوزه دامداری گفت: در حال حاضر کارخانه خوراک دام در مراحل پایانی قرار داشته و تا یک ماه آینده به بهره برداری میرسد.

وی افزود: ظرفیت این کارخانه ۱۵ هزار تن است.

طاهر آبادی از اخذ مجوز احداث کارخانه شیر هم خبر داد و افزود: به زودی کار ساخت این کارخانه هم آغاز می‌شود

source

By