روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، شامگاه امروز (جمعه) خبر داد «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که برای شرکت در کنفرانس آب‌ و هوای دبی (کوپ۲۸) به امارات عربی متحده سفر کرده بود، به علت از سر گرفته شدن جنگ در نوار غزه به تل‌آویو بازگشت.

پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» در این خصوص گزارش داد اسحاق هرتزوگ پیش از بازگشت به تل‌آویو سخنرانی برنامه‌ریزی‌شده خود در امارات را لغو کرده است.

سفر هرتزوگ در حالی به امارات صورت گرفت که بیش از ۱۵۰۰۰ فلسطینی طی هفته‌های گذشته به دنبال حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش انصارالله یمن هر یک در بیانیه‌ای جداگانه استقبال امارات عربی متحده از رئیس رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز بعد از ۶ روز آتش‌بس حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت -طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه- ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساند.

پیش از این، هیات ایرانی به ریاست وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز که برای شرکت در اجلاس آب‌ و هوای دبی به امارات رفته بود در اعتراض به حضور مقامات صهیونیست محل این کنفرانس در امارات را ترک کرد.

منبع: فارس

source

By