سیستم رتبه بندی بهترین CPU های لپ تاپ امروزه کار دشواری بوده است که اگر تصمیم دارید یک تراشه مفید برای لپ تاپ خود انتخاب کنید با ما در لیست معرفی بهترین پردازنده لپتاپ همراه باشید که به گزینه های خوبی اشاره نموده ایم.

لیست تهیه شده براساس آخرین آزمایشات انجام گرفته روی تراشه ها تهیه شده است و همین امر عامل مهمی بر شناخت شما روی بهترین CPU های لپ تاپ بوده است. در این مقاله به ورژن و مدل و یا جزئیات پردازنده ها کاری نداریم و بیشتر هدف ما روی نقاط ضعف و قوت نمونه های نامبرده بوده است تا بتوانیم لیستی مفید از بهترین پردازنده لپتاپ براساس بنچمارک ها را برای شما آماده سازی کنیم. در ادامه با وبسایت پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین CPU های لپ تاپ

تنوع بالای تراشه ها امروزه سبب شده تا کاربران بسیاری برای شناخت بهترین پردازنده لپتاپ با سردرگمی هایی همراه باشند. به همین دلیل لیستی از تراشه های مطرح جهانی را برای شما آماده سازی نموده ایم که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

1. AMD Ryzen 9 7945HX

بهترین پردازنده لپتاپ

رایزن 9 مدل 7945HX در این لیست توانسته جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد که بدنیست بدانید این تراشه در 1 ماهه اول سال 2023 منتشر شده است که تا به امروز سبب تغییرات بسیاری در لیست های مطرح جهانی بابت انتخاب بهترین CPU ها شده است. این تراشه میزبان 4 هسته اصلی با معماری Dragon Range بوده که ظرفیت کش آن چیزی حدود 81920 کیلوبایت بوده است.

ساختار لیتوگرافی 5 نانومتری تراشه در کنار ظرفیت پردازش گرافیکی 2200 مگاهرتز میتواند سرعت و قدرت خوبی را در اختیار شما قرار دهد که مدل آن از نوع AMD Radeon 610M بوده است. در بخش پردازنده مرکزی از 2.50 تا 5.45 گیگاهرتز برای این سی پی یو درنظر گرفته شده که تعداد هسته های اصلی و زیرمجموعه آنها به 16 عدد رسیده است.

همچنین بخوانید :

حداکثر دمایی که تراشه در آن میتواند به فعالیت خود ادامه دهد 100 درجه سانتی گراد بوده که نوع حافظه DDR5-5200 و حداکثر حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن میتواند برای هر برنامه سنگین و بازی گرافیکی مفید واقع شود. بدنیست بدانید AMD Ryzen 9 7945HX با وجود مشخصات ذکر شده میزبان یک ضعف بزرگ بوده است که آن مربوط به قیمت تراشه بوده زیرا هرشخصی قادر به خرید این تراشه نیست و اکثرا اشخاصی که برای اقدامات رندر یا تدوین و یا اقدامات مهندسی سنگین نیاز به تراشه دارند آن را خریداری میکنند.

2. Intel Core i9-13980HX

بهترین پردازنده لپتاپ

دومین تراشه معرفی شده در لیست بهترین CPU ها برای لپ تاپ Intel Core i9-13980HX بوده است. این پردازنده مانند نسخه اول در 1 ماهه اول سال 2023 منتشر شده که در حقیقت برای رقابت با رایزن 9 از سوی اینتل توسعه و منتشر شد. این پردازنده با تعداد هسته های 24 عددی خود که از معماری Raptor Lake-HX بهرهمند هستند میتواند سرعت داده ای مناسبی را ارائه دهد. لیتوگرافی 10 نانومتری در کنار حداکثر پردازش گرافیکی 1650 مگاهرتز این تراشه را به گزینه خوبی برای کاربران تبدیل نموده است.

همچنین بخوانید :

اما در بخش پردازش اصلی و مرکزی بدنیست بدانید که Intel Core i9-13980HX از 1.60 تا 5.60 گیگاهرتز را شامل میشود که برای اقدامات کوچک و بزرگ بسیار سریع بوده است. حداکثر رمی که این پردازنده با آن سازگاری داشته است 128 گیگابایت بوده که بدنیست بدانید این تراشه قابلیت کار در دمای 100 درجه سانتی گراد را داشته است که در برابر گرما مقاوم بوده است.

3. Intel Core i9-13950HX

بهترین پردازنده لپتاپ

سومین پردازنده در لیست بهترین CPU ها برای لپ تاپ Intel Core i9-13950HX بوده است. این پردازنده اینتل با برخورداری از 24 هسته و معماری همیشگی یعنی رپتور لیک HX میتواند مسیر مناسبی برای داده های شما در یک مادربرد را ترسیم کند. براساس آزمایش های صورت گرفته روی این تراشه بدنیست بدانید که Intel Core i9-13950HX قابلیت کار در دمای 100 درجه را داشته که در شرایط دشوار و حساس میتواند به وظیفه خود عمل کند.

پردازنده گرافیکی مدل UHD 770 میتواند فرکانسی تا 1650 مگاهرتز را در اختیار شما قرار دهد که این موضوع مانند دو نسخه قبلی در سطح خوبی قرار داشته است. تعداد هسته های مرکزی پردازنده به نحوی چیدمان شده اند که با همکاری یکدیگر میتوانند تا 5.50 گیگاهرتز سرعت کلاک را پوشش دهند و همین موضوع سبب شده تا علاقه مندان به بازی های گرافیکی و یا اشخاصی که در حوزه های مختلف نیازمند برنامه های سنگینی هستند به این تراشه روی آورند. در بنچمارک ها این تراشه توانسته امتیاز بسیار خوبی را کسب کند و در رتبه سوم لیست بهترین CPU های لپ تاپ قرار گیرد.

4. Intel Core i9-13900HX

بهترین پردازنده لپتاپ

محبوبیت و قدرت مورد انتظار در تراشه های اینتل به دلیل تنوع بالای آنها در کنار ویژگی های نوین و به روز بوده است که همین امر سبب شده تا علاقه شخصی بسیاری از افراد به تراشه های قدرتمند بیشتر به سمت Intel باید تا AMD. چهارمین تراشه لیست نیز از نوع اینتل مدل Intel Core i9-13900HX بوده است که این تراشه یکی دیگر از قدرتمندهای لیست بوده که لیتوگرفی 10 نانومتری با 24 هسته را شامل میشود.

همچنین بخوانید :

مانند دیگر تراشه های برتر اینتل، این قطعه نیز در بخش پردازنده گرافیکی شامل 1650 مگاهرتز بوده که این موضوع در بخش پردازنده داده ای روی 5.40 گیگاهرتز تنظیم شده است. مقدار کش داخلی 36864 کیلوبایتی و معماری رپتور آن میتواند شما را با یکی از بهترین تراشه های اینتل مواجه کند. Intel Core i9-13900HX مانند دیگر گزینه های معرفی شده امکان فعالیت در دمای 100 درجه را داشته که در بخش مموری تا 128 گیگابایت سازگاری را شامل میشود. نظر شما نسبت به این تراشه چیست؟ در ادامه لیست با ما همراه باشید.

5. AMD Ryzen 9 7845HX

بهترین پردازنده لپتاپ

در پایان تراشه برند AMD قرار گرفته که در رابطه با AMD Ryzen 9 7845HX باید بدانید لیتوگرافی کمتر که شامل 5 نانومتری میشود در کنار تعداد هسته های 12 عددی قدرت یکپارچه ای را در اختیار شما قرار میدهد ولی به نسبت دیگر موارد مقداری ضعیف بوده است. کش داخلی 65536 کیلوبایتی پردازنده در کنار معماری AMD Dragon Range-HX / Zen 4 با پشتیبانی از رم DDR5-5200 میتواند سرعت بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. بیس پایه ای و گرافیکی پردازنده 2200 مگاهرتز بوده است که سرعت کلاک روی پردازنده اصلی از 3.00 تا 5.20 گیگاهرتز میباشد. آماده به کار بودن در دمای 100 درجه از دیگر مزایای این تراشه بوده است که پیشنهاد میشود نظر خود را نسبت به آن بیان کنید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید به جزئیات و مزایای هریک از تراشه های نامبرده اشاره شد تا بتوانیم لیستی مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. با پایان معرفی CPU های برتر جهان نظر شما نسبت به بهترین پردازنده (CPU) لپتاپ بازار چیست؟ شما عزیزان میتوانید نظرات و گزینه های پیشنهادی خود را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید.

منتخب کاربران

source

By