رویداد گیم اواردز 2023 به پایان رسید و همانطور که کم و بیش میدانید این رویداد میزبان بازی های بسیاری بوده است که در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با خلاصه مراسم گیم آواردز ۲۰۲۳ آشنا کنیم پس با پلازا در ادامه همراه باشید.

همانطور کی میدانید سالانه رویداد The Game Awards به معرفی بازی و بسته های جدیدی میپردازد که قرار است در طول سال منتشر شود و یا برای اولین بار از سوی سازنده معرفی میگردد. همین امر سبب شده تا این مراسم به یکی از بهترین رویدادهای حوزه گیم تبدیل شود که سالانه نظرات بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب نموده است. برای آشنایی با بهترین های رویداد و یا برنده های مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

رویداد گیم اواردز ۲۰۲۳

در ادامه با بهترین بازی های گیم اواردز 2023 و خلاصه مراسم مواجه خواهید شد که برای شروع مانند برنامه به ترتیب گزینه های جدیدی که معرفی شده اند و یا بسته های الحاقی انان مشخص شده را برایتان معرفی خواهیم نمود. همچنین در طول رویداد به برندگان گیم اواردز 2023 نیز خواهیم پرداخت که در انتها به طور کامل میتوانید با این مراسم و حواشی آن آشنا شوید.

1. معرفی بازی Pony Island 2

اولین خبری که در این رویداد به آن اشاره شد معرفی محصول جدید استودیو Daniel Mullins Games بوده که Pony Island 2 نام داشته است. این بازی سبک های مختلف و مناسبی را با یکدیگر ترکیب نموده است که به نسبت نسخه اول آن که در سال 2016 منتشر شده بود میزبان ویژگی های جدید بسیاری است که بدنیست بدانید نام کامل آن Pony Island 2 Panda Circus بوده و قرار است در سال 2025 برای رایانه های شخصی منتشر شود.

همچنین بخوانید :

2. بازی Arknights: Endfield برای PS5 عرضه میشود

2. بازی Arknights: Endfield برای PS5 عرضه میشود


خبر مهم دیگری که برای گیمرهای پلی استیشن 5 درنظر گرفته شده بود انتشار بازی Arknights: Endfield برای این کنسول بوده است. این بازی که محصول استودیو GRYPHLINE بوده با المان های استراتژیک و زیبای خود توانسته گیم پلی جذابی را برای سرگرمی به ارمغان بیاورد که در این بین برای اولین بار در پلتفرم های موبایل و کامپیوتر عرضه شده بود که حال قرار است در تاریخی نامشخص برای پلی استیشن 5 نیز منتشر شود.

3. ریمیک بازی Brothers: A Tale of Two Sons تایید شد

گیمرهای بسیاری از سال 2013 تا به امروز از طریق این بازی سرگرم شده اند که بدنیست بدانید نسخه اول Brothers: A Tale of Two Sons در روز های اول انتشار توانست امتیاز مناسبی را کسب کند و در لیست بهترین بازی های سال 2013 قرار بگیرد. حال محصول جدید استودیو Starbreeze Studios AB یعنی Brothers: A Tale of Two Sons Remake قرار است 5 اسفند 1402 برای پلتفرم های PC ،PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود که روایتگری کاوشگری های دو برادر قطعا دیدنی خواهد بود. این بازی توسط آنریل انجین 5 توسعه داده خواهد شد.

4. تریلر جدیدی از بازی The Rise of the Golden Idol منتشر شد

4. تریلر جدیدی از بازی The Rise of the Golden Idol منتشر شد


The Rise of the Golden Idol بازی دیگری در لیست گیم آواردز 2023 بوده که تریلر جدیدی از سوی سازنده آن یعنی استودیو Color Gray Games منتشر شد که بدنیست بدانید این بازی در سال 2024 قرار است برای پلتفرم های PC، PlayStation، Switch، Xbox و Mobile از طریق سرویس Netflix منتشر شود که ماه و روز دقیق آن مشخص نیست.

5. بازی جدید Thrasher از سوی Thumper منتشر خواهد شد

تشابه اسمی این بازی شاید برخی کاربران را به ابهام وادار کند ولی باید بدانید که نام جدید این بازی Thrasher بوده که ایده پردازی آن از سوی هررمند و آهنگساز شناخته شده یعنی Thumper انجام خواهد گرفت. این بازی قرار است در سال 2024 برای پلتفرم های متا کوئستMeta Quest و Steam VR منتشر شود که خبری از کنسول های ایکس باکس و سونی نخواهد بود.

6. سازنده بازی Dead Cells محصول جدید Windblown را معرفی کرد

6. سازنده بازی Dead Cells محصول جدید Windblown را معرفی کرد


باززی جدید دیگری که در این رویداد معرفی شد Windblown نام داشته است که بدنیست بدانید خالق این بازی در گذشته یکی از محبوب ترین بازی های جهان یعنی سلول های مرده را منتشر کرده بود. استودیو سازنده بازی یعنی Motion Twin اعلام کرده که سبک این محصول اکشن با محوریت سریع بوده است که ماهیت آنلاین کوآپ را در اختیار داشته و قرار است در سال 2024 برای استیم به صورت دسترسی زودهنگام منتشر شود.

7. بسته الحاقی رایگان بازی God of War Ragnarok با نام Valhalla منتشر خواهد شد

بسته جدیدی برای بازی محبوب خدای جنگ رگناروک درنظر گرفته شده که قرار است در هفته آینده به صورت رایگان در اختیار گیمرهای پلی استیشن قرار گیرد. والهالا نام این بسته بوده که قرار است در 21 آذر 1402 برای پلی استیشن منتشر شود. استودیو سازنده این بسته Santa Monica بوده که قرار است از سوی سونی منتشر شود.

همچنین بخوانید :

8. سازندگان بازی Persona محصول جدید Metaphor ReFantazio را معرفی کردند

8. سازندگان بازی Persona محصول جدید Metaphor ReFantazio را معرفی کردند


محصول جدید دیگری که در این رویداد به آن اشاره شد Metaphor ReFantazio بوده است که باید بدانید اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما بدنیست بدانید که خالق آن Katsura Hashino بوده است. زمان انتشار بازی برای سال 2024 درنظر گرفته شده که پلتفرم های مقصد PS4 ،Xbox Series X/S ،PS5 و PC بوده اند.

9. تریلر جدیدی از Hellblade 2 منتشر شد

با اینکه مدت زمان بسیاری گیمرها در انتظار عرضه بازی Hellblade 2 هستند استودیو سازنده آن یعنی Ninja Theory تریلر جدیدی را از بازی منتشر نمود که این ویدیو نشان دهنده سیستم های مبارزه ای قدرتمند بوده که قرار است جنبه جدیدی از بازی های اکشن مبارزه ای را در اختیار گیمرها قرار دهد. همچنین بدنیست بدانید این بازی در سال 2024 قرار است برای پلتفرم های PC و Xbox Series X/S منتشر شود که زمان دقیق آن مشخص نیست.

10. بازی علمی تخیلی Exodus معرفی شد

10. بازی علمی تخیلی Exodus معرفی شد


بازی Exodus یکی از بهترین های سال 2024 خواهد بود با اینکه سبک علمی تخیلی طرفداران زیادی ندارد ولی استودیو سازنده آن یعنی Archetype Entertainment توانست این بازی را به خوبی به نمایش بگذارد و نظرات جهانی را به سمت محصول جدیدش جلب کند. این بازی ویدیویی توسط تعدادی از کهنه کاران صنعت بازی سازی و کارگردان Star Wars: Knight of the Old Republic توسعه خواهد یافت که این موضوع میتواند جذابیت های بازی را دو چندان کند. زمان دقیق انتشار بازی مشخص نیست ولی باید بدانید که مقصد آن پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه های شخصی بوده اند.

11. دموی رایگان Prince of Persia: The Lost Crown معرفی شد

بالاخره از سوی بازی شاهزاده پارسی یا همان Prince of Persia: The Lost Crown خبرهای خوبی برای گیمرها منتشر شد زیرا یوبی سافت قصد دارد در تاریخ 21 دی 1402 نسخه دمو بازی را برای پلتفرم های پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر کند که با پایان بخش تست نسخه اصلی بازی در تاریخ 28 دی یعنی 7 روز بعد برای تمام پلتفرم ها یعنی PS5 ،Xbox Series X/S ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch منتشر شود.

همچنین بخوانید :

12. بازی جدید No Rest For The Wicked رونمایی شد

12. بازی جدید No Rest For The Wicked رونمایی شد


یکی دیگر از بازی های شاهکار سال 2024 بی تردید بازی No Rest For The Wicked بوده است که سازنده آن در گذشته سری بازی های Ori را منتشر نموده اند. داستان این بازی که در سال 841 جریان داشته قرار است در سال 2024 به صورت Early Access برای کامپیوتر منتشر شود و با پایان دوره مشخص شده در تاریخی نامشخص برای پلتفرم های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شود. سبک کوآپ و آنلاین بازی میتواند اجازه تشکیل دادن تیم 4 نفره را به شما بدهد.

13. تاریخ انتشار و تریلر جدید Rise of the Ronin منتشر شد

Rise of the Ronin یکی از مورد انتظار ترین بازی های ممکن برای پلی استیشن 5 بوده که قرار است از سوی کمپانی سونی به صورت انحصاری منتشر شود. سازنده بازی Team Ninja در تریلر منتشر شده اعلام کرده که بازی برای 3 فروردین 1403 درنظر گرفته شده است که خبری از پلی استیشن 4 و دیگر پلتفرم ها نخواهد بود.

14. Kemuri بازی جدید ایکومی ناکامورا خواهد بود

14. Kemuri بازی جدید ایکومی ناکامورا خواهد بود


یکی از شخصیت های برجسته دنیای گیمن یعنی ایکومی ناکامورا قرار است با تیم جدیدی که راه اندازی نموده یک بازی تحت عنوان Kemuri منتشر کند. استودیو سازنده بازی Unseen نام داشته که به تازگی از سوی ایکومی معرفی شده است. با خارج شدن ایکومی از استودیو Tango Gameworks حال او بازی جدیدی در سبک گوست وار توکیو را قصد دارد توسعه دهد که زمان انتشار و پلتفرم های آن هنوز مشخص نیستند.

15. هیدئو کوجیما بازی OD را معرفی کرد

ایکس باکس و هیدئو کوجیما به تازگی بازی جدیدی با عنوان OD را توسعه داده اند که بدنیست بدانید از این بازی اطلاعات بسیاری در دسترس نیست ولی محصول مشترک همکاری مایکروسافت و Kojima Productions خواهد بود.

همچنین بخوانید :

16. تاریخ انتشار Black Myth: Wukong مشخص شد

16. تاریخ انتشار Black Myth: Wukong مشخص شد


یکی از دوست داشتنی ترین بازی های سال 2024 قطعا Black Myth: Wukong بوده است که بدنیست بدانید استودیو سازنده آن یعنی Game Science قصد دارد بازی خود را در 30 مرداد 1403 برای پلتفرم های استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس واس و رایانه های شخصی منتشر کند.

17. بازی Jurassic Park: Survival معرفی شد

در رویداد گیم آواردز 2023 شاهد معرفی بازی دایناسور محور Jurassic Park: Survival بودیم. این بازی محصول جدیدی در سبک گیم های ژوراسیک بوده که اطلاعاتی از سازنده و تاریخ انتشار آن در دسترس نیست.

18. تریلر جدید Dragon Ball Sparking! Zero منتشر شد

بالاخره کمپانی بندی نامکو تریلر جدیدی از بازی Dragon Ball Sparking! Zero منتشر کرد که در آن شاهد بخش های مهمی از این بازی بودیم. این بازی مبارزه ای میزبان فهرست عظیمی از شخصیت ها بوده که از سوی استودیو Spike Chunsoft با همکاری Toei Animation توسعه یافته و قرار است برای PC، PS5 و Xbox Series X/S عرضه شود.

همچنین بخوانید :

19. بالاخره بازی Ready or Not از دسترسی زودهنگام خارج میشود

19. بالاخره بازی Ready or Not از دسترسی زودهنگام خارج میشود


یکی از مورد انتظارترین بازی هایی که گیمرهای بسیاری در انتظار آن بوده اند Ready or Not نام داشته است. این بازی قرار است در 22 آذر از دسترسی زودهنگام خارج شود. بدنیست بدانید این بازی برای اولین بار در سال 2021 منتشر شده بود که یک بازی تیراندازی آنلاین بوده است.

سخن پایانی

بررسی رویداد و معرفی بهترین های گیم اواردز 2023 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در طول این مقاله به جزئیات کامل و گزارش رویداد The Game Awards 2023 اشاره شد. اگر احساس میکنید بازی و یا خبر مهمی وجود داشته که به آن اشاره ای نشده است ، لطفا در بخش نظرات باما همراه باشید و گزینه های جامانده را برایمان یاداوری کنید. همچنین میتوانید نظر خود نسبت به بازی های معرفی شده و اطلاعات درج شده را بیان کنید و بگویید که این رویداد نسبت به سال پیش بهتر بوده است یا خیر.

منتخب کاربران

source

By