وی افزود: تمام نهادهای شهرستان باید با تعامل در خصوص اشتغال زایی اقدام کنند که با پیگیری‌های انجام شده تا حدود زیادی در انجام آن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا با بیان اینکه ادارات مختلف از جمله بهزیستی و صمت با پرداخت وام در خصوص ایجاد اشتغال اقدام کرده‌اند افزود: این موارد هم شامل مشاغل خانگی و هم شامل پشتیبان یا کارفرمایی است.

وی با اشاره به پرداخت ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب ۴۱ طرح اشتغال زایی خانگی که شش طرح آن کارفرمایی می‌باشد گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده میزان پرداخت وام‌ها نیز افزایش یابد.

کرم زادگان ضمن تشکر از همکاری بانک‌های عامل در خصوص پرداخت وام‌ها به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد و بهزیستی از آنها خواست تا این روند تا به نتیجه رسیدن تمام درخواست ادامه داشته باشد تا مددجویان بتوانند اشتغال زایی کرده و کسب درآمد نمایند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آستارا با اشاره به اقدامات خوب برخی ادارات به ویژه بهزیستی، صمت و کمیته امداد در خصوص اشتغال زایی تصریح کرد: ولی هنوز همه درخواست‌ها تحقق نیافته که این امر همکاری ادارات مرتبط و بانک‌ها را می‌طلبد تا در صورت امکان درباره ضامن‌ها همیاری بیشتری نمایند.

دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای سال آینده هستیم

«شهلا قاضی پور» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات هر شهرستان بر اساس جمعیت آن و تعداد ثبت تعهدات صورت می‌گیرد افزود: ادارات مرتبط باید در این خصوص اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر انجام داده و به آن عمل نمایند.

قاضی پور تاکید کرد: اگر در سال جاری تعهدات اشتغال زایی که برای آستارا اعمال شده است به ثبت نرسد بودجه سال آینده و اعتبارات تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب اعتبارات بیشتری برای سال آینده هستیم افزود: این امر مستلزم اقدامات لازم و به وقت ادارات مرتبط است که در این راستا از همه مسؤولین ادارات شهرستان می‌خواهیم با برنامه ریزی درست و به موقع تعهدات خود را انجام دهند تا جایگاه شهرستان در رده بندی افت نکند و اعتبارات را از دست ندهیم.

source

By