Wp Header Logo 31.png

بایک BJ40 از آن خودروهایی است که سال‌هاست از آمدنش به بازار ایران می‌شنویم؛ آمدنی که سال گذشته، بالاخره قطعی هم شد اما فعلا به دلایلی، عرضه‌اش در ایران، به تعویق افتاده. حتی این احتمال هم می‌رود که دیگر به ایران نیاید. این تاخیر در عرضه خودرویی که به جیپ چینی معروف است، آنقدر طولانی شد که BAIC نسل جدید آن را هم در چین عرضه کرده؛ آن هم با استایلی کاملا متفاوت از آنچه که قرار بوده در کشورمان عرضه شود.

نسل جدید شاسی‌بلند آفرود چینی بایک بی‌جی۴۰ - The All-New 2024 BAIC BJ40 OffRoad SUV from China

برخلاف نسلی که در ایران عرضه خواهد شد (یا شاید هم عرضه نخواهد شد)، نسل جدید BAIC BJ40 دیگر از آن تناسبات و طراحی کپی شده از جیپ رنگلر، فاصله گرفته و بیشتر شبیه به یک لندروور دیفندر طراحی شده؛ مخصوصا از نمای جانبی. طبیعی هم هست چراکه رقبای اصلی این خودرو، از جمله تانک ۳۰۰ گریت‌وال موتورز نیز به سراغ این سبک طراحی رفته‌اند و بسیار هم مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند.

نسل جدید شاسی‌بلند آفرود چینی بایک بی‌جی۴۰ - The All-New 2024 BAIC BJ40 OffRoad SUV from China

همچون طراحی ظاهری، بایک BJ40 در فضای داخلی نیز از طراحی دگرگون شده ای در نسل جدید بهره می‌برد که مخصوصا با چیدمان دو نمایشگر ۱۲.۸ اینچ لمسی بر روی داشبورد (یکی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در وسط داشبورد، و دیگری برای سرنشین کناری جلو)، بسیار مدرن جلوه می‌کند. در این بین، راننده هم یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ اختصاصی برای خود دارد که پشت غربیلک فرمان به جای نشانگرهای مرسوم جانمایی شده.

نسل جدید شاسی‌بلند آفرود چینی بایک بی‌جی۴۰ - The All-New 2024 BAIC BJ40 OffRoad SUV from China

عرضه این نسل جدید بایک BJ40 به تازگی با قیمتی در محدوده ۱۷۹.۸۰۰ تا ۲۱۹.۸۰۰ یوان (۲۵.۳۹۰ تا ۳۱.۰۴۰ دلار) در چین آغاز شده. محرک نسل جدید BAIC BJ40 نیز کماکان یک موتور ۲.۰ لیتری توربو متصل به گیربکس ۸ سرعته اتومات است البته با این تفاوت که قدرتش با افزایش ۲۰ واحدی به ۲۴۱ اسب‌بخار رسیده.

نسل جدید شاسی‌بلند آفرود چینی بایک بی‌جی۴۰ - The All-New 2024 BAIC BJ40 OffRoad SUV from China

این خودرو در نسل جدید نیز دارای پیکربندی بدنه جدا از شاسی (با شاسی نردبانی) بوده، در کنار بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک و قفل دیفرانسیل، زوایای صعود و فرود به ترتیب ۳۷ و ۳۵ درجه داشته، می‌تواند از آبراهه هایی با عُمق حداکثر ۷۵۰ میلیمتر، بدون دردسر عبور کند. زاویه شکست نیز در این خودروی آفرودی، ۲۷ درجه اعلام شده. لازم به ذکر است در حالت استاندارد، ارتفاع سواری خودرو از سطح مسیر، ۲۳۰ میلیمتر می‌باشد.

انتهای پیام

نوشته آخرش هم به ایران نیامد، اما در چین نسل عوض کرد اولین بار در khodrodaily.ir. پدیدار شد.


source