حتما برای شما هم پیش آمده که با مصرف قرص آهن دچار عوارضی مانند یبوست،حالت تهوع و دل درد شوید و مصرف مکمل آهن را قطع نمایید.زنان و کودکان بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به کمخونی هستند و باید مصرف قرص آهن را جدی بگیرند، بنابراین باید مکملی را انتخاب کنند که کمترین عوارض گوارشی را داشته باشد.در این مطلب بهترین قرص آهن بدون یبوست همچون کپسول ایزی آیرون ، کپسول فروفورت دئونال، کپسول سیدرال و فرودین را معرفی و بررسی می‌نماییم.داروخانه آنلاین ویتامین کده همواره در راستای آگاهی بخشی به مردم و بهبود سلامت عومی آن‌ها قرص‌ها و مکمل‌های تقویتی مفید و موثر که دارای بالاترین درصد رضایت مصرف کنندگان هستند را معرفی می‌نماید.جهت مشاهد قیمت قرص آهن خارجی با تخفیف در سایت ویتامین کده کلیک نمایید.

آهن یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در حفظ سلامت و تندرستی کلی ایفا می کند. وظیفه حمل اکسیژن به قسمت های مختلف بدن را بر عهده دارد و برای تولید گلبول های قرمز خون بسیار مهم است. کمبود آهن می‌تواند منجر به کم خونی، خستگی و ضعف سیستم ایمنی شود. قرص خون ساز قوی خارجی معمولا برای افراد مبتلا به کمبود آهن تجویز می‌شود، اما یکی از عوارض جانبی رایجی که بسیاری از افراد تجربه می کنند یبوست است. در این مقاله، استراتژی‌ها و مکمل‌های آهن مختلفی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند به کاهش این مشکل کمک کنند و سطح بهینه آهن را بدون ناراحتی ناشی از یبوست تضمین کنند.

خرید قرص آهن خارجی و ایرانی از ویتامین کده

انتخاب مکمل آهن مناسب و بدون عوارض

مکمل‌های آهن به دلیل پتانسیلی که در کاهش حرکات روده دارند، می توانند باعث یبوست شوند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که آهن به راحتی توسط بدن جذب نمی‌شود و ممکن است در دستگاه گوارش جمع شود و منجر به مشکلات گوارشی شود. با این حال، همه مکمل‌های آهن این اثر را ندارند و می‌توان از روش‌های خاصی برای کاهش یبوست و اطمینان از جذب بهتر آهن استفاده کرد.

فروس بیس گلیسینات: این شکل از آهن بسیار در دسترس زیستی است و به خوبی توسط سیستم گوارشی قابل تحمل است. جایگزین ملایم تری برای مکمل های آهن سنتی است که خطر یبوست را کاهش می دهد.

آهن با ویتامین C: مصرف مکمل های آهن با ویتامین C می تواند جذب آهن را افزایش دهد. ویتامین C به تبدیل آهن به شکل قابل جذب‌تری کمک می‌کند و میزان آهن جذب نشده را که می‌تواند باعث یبوست شود، کاهش می‌دهد.

فرمولاسیون آهن آهسته رهش: مکمل های آهن آهسته برای آزادسازی تدریجی آهن در بدن در مدت طولانی طراحی شده اند. این آزادسازی کنترل شده می تواند با کاهش میزان آهنی که به یکباره به دستگاه گوارش می رسد، احتمال یبوست را به حداقل برساند.

مکمل‌های آهن مایع: مکمل‌های آهن مایع راحت‌تر هضم می‌شوند و کمتر باعث ایجاد یبوست می‌شوند. آنها به ویژه برای افرادی که معده حساس دارند یا کسانی که مستعد مشکلات گوارشی هستند مفید هستند.

لیست بهترین قرص آهن بدون یبوست و عوارض گوارشی

در این بخش موثرترین و معروف‌ترین مکمل های آهن با کمترین عوارض گوارشی و ناراحتی معده و روده را معرفی می‌کنیم و لینک هر محصول برای شما قرار داده می شود تا با بررسی بیشتر و دقیق‌تر مکمل متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

قرص آهن بدون عوارض در داروخانه ترکیبات مکمل قیمت قرص در 1402 با تخفیف ویتامین کده
کپسول ایزی آیرون آهن بیس گلیسینات، ویتامین B12، ویتامین C و ویتامین B9    99000   تومان
کپسول سیدرال فوماترا آهن، ویتامین B12، ویتامین C    205000 تومان
کپسول فرودین هولیستیکا آهن بیس گلیسینات، ویتامین B12، ویتامین C و اسید فولیک   85000  تومان
کپسول فروفورت دئودنال عبیدی فروس گلایسین سولفات   115000  تومان
قرص آهن بیس گلیسینات هلث اید آهن بیس گلیسینات، ویتامین C   45000  نومان

 

1- کپسول ایزی آیرون بدون عوارض

کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد (Easy Iron) راهی موثر برای کمک به درمان کم خونی و رفع عوارض ناشی از آن می باشد.ایزی آیرون، بهترین قرص آهن خارجی بدون یبوست ،حاوی آهن به فرم بیش گلیسینات است که نسبت به فرم فروس سولفات 4 برابر جذب بیشتری دارد.این فرم آهن دارای حداقل عوارض گوارشی است و برای تامین آهن مورد نیاز بانوان مکمل مناسبی شناخته شده است.ویتامین C موجود در این مکمل سب افزایش جذب بهتر آهن شده و ویتامین ب12 و فولیک اسید به ساخت گلبول های قرمز و فرآِند خونسازی کمک شایانی می نمیاند.

2- کپسول سیدرال فماترا، قرص آهن بدون یبوست

مکمل آهن سیدرال ( Sideral) یکی از بهترین مکمل های آهن موجود در بازار است. این حاوی بیس گلیسینات آهن است، شکلی از آهن با قابلیت زیستی بسیار بالا که به راحتی توسط بدن جذب می شود. این شکل از آهن در تقویت جذب آهن توسط سلول های بدن بسیار موثر است و آن را به یک مکمل ایده آل برای استفاده طولانی مدت تبدیل می کند.

سیدرال یک مکمل خوراکی است که شامل آهن سوکروزومیال، ویتامین ث و ویتامین ب12 است. این مکمل به منظور جبران کمبودهای رژیم غذایی یا در موارد افزایش نیاز بدن به آهن توصیه می شود. با توجه به تکنولوژی سوکروزومیال، آهن موجود در سیدرال با حفظ احاطه ایمن با سیستم گوارش، به صورت دست نخورده از طریق مخاط روده جذب می شود. به عبارت دیگر، سیدرال قادر است از ایجاد هرگونه اختلال گوارشی جلوگیری کند.

راهکارهای پیشگیری از یبوست قرص آهن:

مصرف مکمل های آهن با ویتامین C: جذب آهن را می توان با مصرف ویتامین C در کنار غذاها یا مکمل های غنی از آهن افزایش داد. ویتامین C به تبدیل آهن به فرم قابل جذب تر کمک می کند. مصرف قرص آهن خود را با یک لیوان آب پرتقال یا مصرف غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، توت فرنگی یا فلفل دلمه ای در نظر بگیرید.

فرم مناسب مکمل آهن را انتخاب کنید:
انواع مختلفی از مکمل های آهن موجود است، از جمله فروس سولفات، فروس فومارات و فروس گلوکونات. برخی از اشکال ممکن است بیشتر از سایرین باعث ایجاد یبوست شوند. برای تعیین بهترین شکل مکمل آهن که کمتر احتمال دارد عوارض گوارشی مانند یبوست ایجاد کند، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

آبرسانی بدن: نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز می تواند به نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست کمک کند. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

فیبر غذایی: غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فیبر به مدفوع حجیم می‌دهد، حرکات منظم روده را تقویت می‌کند و احتمال یبوست را کاهش می‌دهد.

پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که از سلامت روده حمایت می کنند. از جمله غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست یا مصرف مکمل های پروبیوتیک می تواند به حفظ سلامت سیستم گوارش و کاهش یبوست کمک کند.

ورزش: فعالیت بدنی منظم حرکات روده را تحریک می کند و به جلوگیری از یبوست کمک می کند. در فعالیت هایی مانند پیاده روی، آهسته دویدن یا یوگا شرکت کنید تا هضم سالم را تقویت کنید.

زمان و دوز: دستورالعمل های دوز توصیه شده ارائه شده توسط متخصص را دنبال کنید. مصرف مکمل های آهن همراه با وعده های غذایی یا تقسیم دوز آن در طول روز می تواند خطر یبوست را به حداقل برساند.

برای تامین آهن بدن، قرص آهن بدون یبوست مصرف کنید

در این مطلب تعدادی قرص آهن با کمترین عوارض گوارشی را معرفی کردیم و نکات مهمی که باید در حین مصرف مکمل‌های کم‌خونی رعایت کنید را توضیح دادیم.شما می توانید با دریافت مشاوره پزشکی رایگان از داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین قرص آهن متناسب با شرایط و نیاز خود را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت محصول دریافت نمایید.

 

 

source

By