اگر به‌دنبال هوش مصنوعی عکس، مترجم و مدل زبانی به زبان فارسی هستید، این مقاله برای شماست. هوش مصنوعی توانسته انقلابی را در زمینه‌های گرافیکی، تولید محتوا و بسیاری حوزه‌های دیگر رقم بزند. امروز استفاده از این هوش‌های مصنوعی برای ما ایرانیان کمی سخت شده و پرداخت هزینه‌های مختلف دلاری برای آن ممکن است چالش‌هایی را برای ما به‌همراه داشته باشد.

به همین منظور در این مقاله به شما سرویسی را معرفی می‌کنیم که می‌توانیم به کمک آن خیلی راحت به هوش مصنوعی باکیفیت دسترسی داشته باشید و از آن برای مقاصد مختلف استفاده کنید.

انقلاب هوشمند مصنوعی، مهم‌ترین انقلاب تکنولوژیک معاصر

حتما تا به امروز خبرهای زیادی درباره هوش مصنوعی و انقلاب آن شنیده‌اید. هوش مصنوعی عمومی تقریبا ۱ سال است که سرخط داغ بسیاری از خبر‌های تکنولوژیک است و مدام درباره او پیشرفته‌هایش می‌شنویم.

ظهور چت‌جی‌‌پی‌تی جرقه‌ای برای تولد دیگر سرویس‌ها بود و البته ربات تصویر‌ساز میدجرنی نیز تقریبا چنین نقشی داشت. در ابتدای عمر عموم مردم فکر می‌کردند که هوش مصنوعی چیزی جز تصویرساز و یک گفت‌وگوکننده خودکار نیست اما می‌دانیم که قطعا فراتر از این‌ها از دست او ساخته است.

در ادامه این نکته را بررسی خواهیم کرد که این هوش مصنوعی چقدر می‌تواند کارا باشد و اصلا چه امکاناتی را به ما ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی چه امکاناتی را به ما ارائه می‌دهد؟

کاربرد‌های هوش مصنوعی بسیار زیاد است. اگر از سطح استفاده آن، برای نمونه هوش مصنوعی عکس که تصویر تولید می‌کند یا هوش مصنوعی زبانی که سوالات ما را پاسخ می‌دهد، عبور کنیم متوجه خواهیم شد که این عرصه تا چه حد گسترده است و چه کارهایی که از دست آن ساخته نیست.

هوش مصنوعی برای یک ماشین این امکان را فراهم می‌کند تا با تجربه بر دانش خود بیفزاید و کار‌هایی شبیه به انسان انجام بدهد. حالا می‌خواهد رباتی باشد که شطرنج بازی می‌کند یا ماشینی که خودش می‌تواند خودش را براند.

کاربردهای آن بسیار گسترده و متنوع است. چیزی که ما امروز نیز شاهد آن هستیم. برای نمونه می‌بینیم که هر شرکت چگونه با خلاقیت خودش سرویس جدیدی به‌کمک هوش مصنوعی ارائه می‌کند که قابلیت‌های جدیدی برای کاربران دارد.

منظور از هوش مصنوعی عمومی چیست؟

AGI یا همان هوش مصنوعی عمومی سطحی بالاتر از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی (محدود) تنها می‌تواند در بخشی که برایش مشخص شده خودش را توسعه بدهد. برای نمونه سیستم‌های تشخیص چهره می‌توانند از هوش مصنوعی کمک بگیرند اما این هوش در همان حوزه فقط توسعه پیدا می‌کند.

درحالی‌که یک هوش مصنوعی عمومی تبدیل به یک دستیار هوش مصنوعی کامل شود و خودش را در هر بخشی توسعه بدهد. برای نمونه امروز می‌بینیم که هوش مصنوعی عکس با زبان فارسی نیز برای ما تصویر تولید می‌کند، یا در ترجمه و تولید محتوای متنی می‌تواند موثر واقع شود.

دلیلش این بوده که هوش مصنوعی عمومی قابلیت درک و تولید زبان دارد. البته بسیاری ویژگی دیگر هستند که می‌تواند هوش مصنوعی عمومی را از هوش مصنوعی محدود متمایز کنند.

هوش مصنوعی برای فارسی‌زبانان نیز در دسترس است؟

هوش مصنوعی‌های خارجی برای فارسی‌زبانان در دسترس هستند اما هنوز آن‌طور که باید برای آن‌ها توسعه پیدا نکرده‌اند. البته یکی از استارتاپ‌های خوب ایرانی در این زمینه AvalAi است. این استارتاپ تیمی ایرانی که ایده‌اش در دسته مدل‌های زبانی هوش مصنوعی (LLM) قرار می‌گیرد.

هدف این استارتاپ این است که بتواند هوش مصنوعی را برای کاربران فارسی‌زبان ارزان‌تر و ساده‌تر در دسترس بگذارد. این سرویس در تیرماه ۱۴۰۲ شروع به‌کار کرد و خدمات مختلفی را نیز ارائه می‌دهد.

AvalAi چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

در استارتاپ AvalAi چهار نوع هوش مصنوعی مختلف ارائه می‌شود که در ادامه هر کدام از آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

این مدل زبانی اختصاصی از تیم AvalAi به شما کمک می‌کند که با جست و جو سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. این هوش مصنوعی مناسب همه کاربران طراحی شده و می‌تواند به‌راحتی پرسش‌های شما را پاسخ دهد.

چت جی‌پی‌تی ۳٫۵

شما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان از مدل زبانی چت‌ جی‌پی‌تی توسط سرویس AvalAi استفاده کنید. این سرویس دسترسی ساده‌تر شما را به این هوش مصنوعی را مهیا خواهد کرد.

مدل ترجمه اختصاصی AvalAi

مدل زبانی ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی از AvalAi می‌تواند به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای شما به صورت نامحدود ترجمه را انجام بدهد. این مدل ترجمه می‌تواند به‌صورت دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های ماشینی برای شما این کار را انجام دهد.

هوش مصنوعی عکس

ساخت عکس با هوش مصنوعی به زبان فارسی از طریق AvalAi خیلی راحت امکان‌پذیر است. آخرین هوش مصنوعی رایگان که در اختیار شما برای استفاده قرار دارد، هوش مصنوعی عکس AvalAi که می‌تواند برای شما تصاویر مختلف را بسازد. تنها کافی‌است دستورات خود را به هوش مصنوعی ارائه بدهید تا به‌دقیق‌ترین شکل ممکن این کار برای شما انجام بگیرد.



چگونه از AvalAi استفاده کنیم؟

برای این‌ کار کافی‌است ابتدا وارد وب‌سایت رسمی AvalAi شوید تا ابزارهای رایگان هوش مصنوعی در اختیار شما قرار بگیرد. سپس به‌سراغ بخش ورود/ثبت‌نام که در منوی بالایی سایت قرار دارد بروید. در اینجا چون حساب ندارید برای اولین‌بار بر روی گزینه ثبت‌نام بزنید و سپس از دفعات بعدی تنها گزینه ورود می‌تواند شما را وارد پنل کند.

شما می‌توانید با ایمیل یا شماره تلفن در AvalAi نام‌نویسی خود را به پایان برسانید. البته که اگر از سرویس ایمیل گوگل یعنی جیمیل بهره می‌برید گزینه اتصال مستقیم از طریق این سرویس برای شما وجود خواهد داشت. سپس باید یک رمزعبور برای خود انتخاب و این رمز را مجدد وارد کنید. پس از تایید کد اعتبارسنجی شما وارد پنل خواهید شد و امکانات مختلف در دسترس شما قرار خواهد گرفت.



جمع‌بندی

AvalAi سرویسی است که هوش مصنوعی فارسی را در دسترس شما قرار می‌دهد. هوش مصنوعی عکس، ترجمه و ۲ مدل زبانی برای شما در این سرویس مهیا شده تا بتوانید خیلی راحت از آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از این امکانات به‌صورت رایگان استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به وب‌سایت رسمی AvalAi و نام‌نویسی سریع در آن است. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

source

By