کلاس یوس

(OZAN KOSE/AFP/Getty Images)

یکی از نوآوری‌هایی که در Freelance Revolution دنبال می‌کنم، آموزش فریلنسرها است. دیدن نوآوری‌های اخیر که شروع به ریشه‌کردن کرده‌اند، هیجان‌انگیز است، مانند ایجاد “مدارس آزاد” برای آموزش به مردم که چگونه به عنوان متخصصان مستقل موفق شوند. سازمان‌های انتفاعی مانند Revature و Andela در این تلاش پیشگام هستند و به فریلنسرهای تازه کار کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی را که برای موفقیت نیاز دارند ایجاد کنند.
ما همچنین شاهد بوده ایم که سازمان های غیردولتی بیشتر با بنیادهایی درگیر شده اند، مانند ابتکار چان زاکربرگ در مشارکت خصوصی و دولتی برای حمایت از آموزش آزاد در آفریقا. با در نظر گرفتن این روند نوپا، من به ویژه به برنامه آزمایشی که توسط Mine Dedekoca، رهبر جوان جامعه آزاد در ترکیه سازماندهی شده بود، علاقه مند شدم. ترکیه یک مرکز فناوری به سرعت در حال رشد است، و ددکوکا یک نیروگاه کوچک کوچک است که به نمایندگی از بازار ترکیه برای Elance-oDesk (اکنون Upwork)، یک پلتفرم استعدادهای اولیه، به خوبی به دست آورده است.
از آنجایی که جنگ داخلی سوریه منجر به هجوم گسترده پناهجویان سوری به استانبول شد، او شغل آزاد را راهی برای خودکفایی برای پناهندگان باهوش فناوری و تجارت می دانست. او با UNHCR، آژانس سازمان ملل متحد که مسئول پناهندگان است، تماس گرفت که مایل بود حمایت مالی اولیه و مکانی را برای آموزش فراهم کند.
برنامه Freelance 101 بر چهار حوزه تمرکز داشت:

* آموزش اصول اولیه کسب و کار فریلنسینگ به دانشجویان: نحوه شروع، اعتبارنامه، نوشتن پیشنهادات، تعیین نرخ دستمزد و نحوه پرداخت.
* ارزیابی مهارت کدنویسی و کمک به دانش‌آموزان برای ایجاد نمایه‌هایی که نقاط قوت آنها را بررسی می‌کند.
* آموزش دانش آموزان برای همکاری و ثبت نام در پلتفرم های مختلف استعداد تجاری.
* کمک به آن‌ها برای شروع به‌عنوان کارآفرینان فردی، و تبدیل شغل آزاد خود به یک کسب‌وکار در حال انجام. حداقل برای برخی از شرکت کنندگان، برنامه آزمایشی ممکن است نجات دهنده زندگی باشد. یک دانشجوی پناهنده، مربی زبان شناسی دانشگاه بود. او خانواده و خانه‌اش را از دست داده بود، در اواسط دهه 50 زندگی‌اش تنها بود و دریافت که شغل آزاد می‌تواند به او فرصتی بدهد تا زندگی جدیدی بسازد. یکی دیگر از پناهجویان دانشجو، زنی با مدرک MBA از دانشگاه سوریه، از این تجربه استفاده کرد تا خود را به عنوان یک حرفه ای بازاریابی معرفی کند، و توانست کار آزاد مرتبط با بازاریابی را به دست آورد و برای خود و فرزند کوچکش خانه و میزانی از آزادی اقتصادی فراهم کند. .
متأسفانه، بودجه پس از دور آزمایشی متوقف شد. اما، ددکوکا امیدوار است که بتواند حمایتی پیدا کند و مدرسه آزاد در آینده نزدیک احیا شود.
برخی از ناظران ممکن است بگویند که حجم بحران پناهجویان آنقدر بزرگ و فوری است که برنامه هایی مانند مدرسه آزاد فقط قطره ای در یک سطل بسیار بزرگ است. به هر حال، طبق گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در حال حاضر بیش از 60 میلیون پناهنده وجود دارد. اما، پس از همه، این یک شروع است. تقاضا قطعا وجود دارد. طبق گفته Quora، جهان حداقل تا سال 2026 هر سال به 17 درصد توسعه دهندگان نرم افزار بیشتری نیاز دارد. پلتفرم های استعدادیابی کارگران مستقل را در طیف رو به رشدی از حرفه ها نمایندگی می کنند. ما می دانیم که مدرسه آزاد نمی تواند همه پناهندگان دانش فنی یا تجاری را از بی خانمانی و فاجعه اقتصادی رهایی بخشد. اما، همکاری‌های دولتی و خصوصی مانند کار ددکوکا با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در کمک به پناهندگان برای ایجاد زندگی موفق برای خود و فرزندانشان ایفا کند.
رهبر فکری Jon YoungerHR، نویسنده، معلم و سرمایه گذار در مراحل اولیه. نوشتن در مورد انقلاب آزاد و آینده کار. کتاب‌ها عبارتند از HR From the Outside In، HR Transformation و Agile Talent. من را در توییتر @jon_younger دنبال کنید و صفحه لینکدین من را برای مقالات جدید بررسی کنید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

By