Wp Header Logo 26.png

اولین بار که چانگان با مفهومی CD701 از ترکیب دو دنیای متفاوت SUV ها و پیکاپ‌ها در یک خودرو خبر داد، انتظار این را نداشتیم که ایده عجیب SUV پیکاپ‌شو چانگان، با همان شمایل، روی خط تولید برود. اما چانگان دقیقا قصد همین کار را دارد و اتفاقا اولین تصاویر از نمونه آماده برای تولید این SUV پیکاپ‌شو که قرار است تحت برند جدید Qiyuan و با نام کامل Qiyuan E07 روانه بازار شود نیز منتشر شده است.

ترکیب دو دنیای متفاوت در چانگان جدید؛ این خودرو، هم SUV است هم پیکاپ!

خودرو جدید Qiyuan E07 با طول بدنه ۵.۰۴۵ میلیمتر و فاصله دو محور ۳.۱۲۰ میلیمتر، از نظر ظاهری شبیه به یک کراس‌اوور بزرگ کوپه-مانند است. اما از آنجایی که شیشه عقب، قابلیت بالا رفتن و قرار گرفتن روی سقف، بصورت کشویی را داشته، درب فضای بار نیز بازشویی به سبک پیکاپ‌ها (به سمت پایین) دارد، می‌توان با فشردن یک دکمه، این خودرو را به یک پیکاپ دو کابین با فضای بار نسبتا مناسب تبدیل کرد!

یک دیواره با فضای فوقانی شیشه‌ای، کابین را از قسمت بار جدا می‌کند؛ درست مثل پیکاپ‌ها. البته این دیواره، دائمی نیست و با کنار رفتن آن، به لطف صندلی های عقبی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، در صورت خواباندن، فضایی کاملا هم‌سطح با قسمت بار ایجاد می‌شود و همین، امکان حمل بارهایی با طول بسیار زیاد را فراهم می‌‎آورد. در ضمن، در هنگام کمپینگ، صندلی‌های جلو را می‌توان بصورت یکدست با نشیمن صندلی‌های عقب، خواباند و از سقف شیشه‌ای، به دیدن آسمان نشست.

2024 Changan Qiyuan E07

چانگان قرار است کی‌یوان ۰۷ را با پیشرانه های تک و جفت‌موتور تمام-الکتریکی عرضه کند. نمونه تک‌موتور، ۳۳۸ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند تا ۲۰۱ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. نمونه جفت‌موتور نیز از یک موتور برقی ۲۵۲ اسب‌بخاری بر روی محور جلو و یک موتور برقی ۳۳۸ اسب‌بخاری بر روی محور عقب بهره می‌برد؛ ترکیبی که چانگان کی‌یوان ۰۷ را به خودرویی AWD با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت تبدیل می‌کند.

در کنار طراحی متمایز و پیشرانه الکتریکی پرقدرت، Changan Qiyuan 07 با سطح بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی به بازار خواهد آمد و با توجه به عرضه آن با رادار ها و دوربین های متعدد، سطحی قابل‌قبولی از خودرانی نیز خواهد داشت. فعلا اطلاعات بیشتری پیرامون این خودرو ارائه نشده اما می‌دانیم برندی که قرار است تحت آن به بازار عرضه شود، یعنی Qiyuan، یک برند جدید برای خودروهای مبتنی بر انرژی های نو است.

انتهای پیام

source