Wp Header Logo 37.png

نزدیک به سه سال از معرفی لوتوس امیرا به عنوان جانشین اگزیج، اوورا و الیز، می‌گذرد اما هنوز عرضه این خودروی اسپرت انگلیسی در آمریکا، هنوز آغاز نشده. و این در حالی است که اولین سری لوتوس امیرا، اواخر ۲۰۲۲ در اروپا و بریتانیا تحویل خریداران شده بود. دلیل تاخیر در ورود لوتوس امیرا به بازار آمریکا این است که هنوز نتوانسته استاندارد آلایندگی CARB (هیئت منابع هوایی کالیفرنیا) را پاس نکرده.

دردسر لوتوس با امیرا فعلا ادامه دارد

این خبر تاخیر در عرضه امیرا در حالی منتشر می‌‎شود که این خودرو، چند سال مشکلات مربوط به زنجیره تامین در لوتوس را پشت سر گذاشته. البته به نظر می‌آید به زودی مشکل مذکور، رفع خواهد شد چراکه سخنگوی لوتوس گفته با اعمال تغییرات نرم‌افزاری، این خودرو اسپرت انگلیسی خواهد توانست استاندارد آلایندگی کالیفرنیا که چهارده ایالت آمریکا شامل نیویورک، نیوجرسی و مریلند نیز از آن پیروی می‌کنند، را پاس کند.

Lotus Emira 2023

۳۶ ایالت دیگر آمریکا، از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، موسوم به EPA در زمینه خودرو تبعیت می‌کنند اما لوتوس عرضه امیرا در این ایالت‌ها را نیز فعلا آغاز نکرده چون ممکن است خودروهای عرضه شده در ایالت های متکی بر استانداردهای EPA، به ایالت هایی که با استاندارد های CARB کار می‌کنند، راه یابند و دچار مشکل شوند. به گفته سخنگوی لوتوس، پروسه در یافت مجوز آلایندگی CARB برای Emira پایان یافته اما برگه تاییده، فعلا منتظر مهر نهاد نظارتی مذکور است.

انتهای پیام

source