Wp Header Logo 9.png

ب‌ام‌و M4 خودرویی نیست که از نظر قدرت، کم داشته باشد اما در مدل ۲۰۲۵، ب‌ام‌و هم در مدل کوپه، و هم در مدل کانورتیبل، قدرت این M خشمگین خود را کمی بیشتر کرده. در کنار دیگر تغییراتی که ب‌ام‌و در قالب مدل ۲۰۲۵ در M4 کوپه و کانورتیبل اعمال کرده، این خودرو قرار است در سه سطح قدرت به بازار عرضه شود. البته در هر سه سطح، محرک خودرو، همان موتور ۲.۰ لیتری توئین‌توربو شش سیلندر می‌باشد.

این موتور در مدل استاندارد M4 قدرتی معاول ۴۷۳ اسب‌بخار دارد، عددی که در M4 Competition به ۵۰۳ اسب‌بخار می‌رسد. هر دو این مدل‌ها، دیفرانسیل-عقب هستند اما اولی دارای گیربکس ۶ سرعته دستی است و دومی دارای گیربکس ۸ سرعته اتومات.

2025 BMW M4 Convertible

بالاتر از این دو، مدل Competition xDrive قرار می‌گیرد؛ مدلی از M4 که از موتور ۳.۰ لیتری توئین‌توربو ب‌ام‌و، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد و برعکس دو مدل دیگر، چهار چرخ محرک است. با وجود این قدرت بیشتری که M4 Competition xDrive در مدل ۲۰۲۵ در اختیار دارد، همچون مدل ۲۰۲۴، کماکان بین ۳.۴ تا ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. البته در دنیای واقعیت، شتاب‌گیری هم در مدل کوپه، و هم در مدل کانورتیبل، سریع‌تر از این حدود اعلامی شرکت است.

در کنار رژیم قدرت مدل Competition xDrive، ب‌ام‌و در مدل ۲۰۲۵ سیستم اطلاعات و سرگرمی M4 را به سیستم عامل iDrive8.5 خود ارتقاء داده و به لطف آن، حال تنظیمات تهویه و گرمکن صندلی‌ها و غربیلک فرمان را می‌توان از طریق فرامین صوتی اعمال کرد.

مدل ۲۰۲۵ ب‌ام‌و M4 کوپه و کانورتیبل از اوایل سال آینده به بازار می‌آید و بسته به مدل، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار نسبت به مدل ۲۰۲۴، گران‌تر شده. برای مثال، M4 کوپه حال قیمت پایه ۸۰هزار و ۹۵ دلاری دارد، عددی که برای مدل Competition به ۸۴.۱۹۵ دلار می‌رسد؛ یعنی ۱۰۰۰ دلار بالاتر از قیمت پایه این M4 ها در مدل ۲۰۲۴. قیمت مدل M4 Competition xDrive کوپه نیز با افزایش ۲۰۰۰ دلاری به ۸۹.۲۹۵ دلار رسیده.

انتهای پیام

source