Wp Header Logo 20.png

مینی کوپر هاردتاپ که شاخص‌ترین محصول این خودروساز انگلیسی است، در مدل دو درب، در حالی وارد پنجمین نسل خود شده که شاهد رویکردی مدرن‌تر در طراحی ظاهری و داخلی این خودرو هستیم، البته با حفظ تناسبات و استایل کلاسیک مینی. پیش‌تر اطلاعاتی ارائه شده بود از مدل تمام-الکتریکی نسل جدید مینی کوپر؛ مدلی که از پیشرانه ۲۱۵ اسب‌بخاری بهره می‌برد و با هر بار شارژ کامل مجموعه باتری‌ها، می‌تواند تا ۳۲۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. حال شاهد رونمایی از مدل بنزینی نسل جدید مینی کوپر هستیم.

خودرو جدید مینی کوپر هاردتاپ ۲۰۲۵

مینی کوپر هاردتاپ ۲۰۲۵ در دو تیپ پایه و S برای بازار آمریکا رونمایی شده که هر دو، از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۴ سیلندر نیرو می‌گیرند. این موتور متصل به گیربکس ۷ سرعته اتومات، برای تیپ قدرتمندتر، یعنی S، توان تولید ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت را دارد، یعنی ۱۲ اسب‌بخار بیشتر از نسل قبل مینی کوپر S.

با این حساب می‌توان انتظار داشت نسل جدید مینی کوپر S، صفر تا صد حدود ۶.۵ ثانیه داشته باشد که برای خودرویی در این کلاس، عدد مناسبی است.

خودرو جدید مینی کوپر هاردتاپ ۲۰۲۵

لازم به ذکر است در کنار تیپ پایه و تیپ قدرتمندتر S، مینی قرار است تیپ عملکرد-محور JCW را نیز به خانواده نسل جدید کوپر هاردتاپ اضافه کند که البته فعلا اطلاعاتی از آن ارائه نشده. اما با نزدیک شدن به زمان آغاز عرضه این خودرو به بازار که برای اواخر تابستان سال آینده برنامه‌ریزی شده، اطلاعات بیشتری از آن خواهیم داشت.

فعلا آنچه که می‌دانیم، این است که مینی کوپر هاردتاپ در نسل جدید، قیمت پایه ۲۹.۹۴۵ دلاری دارد، یعنی ۳.۱۵۰ دلار بالاتر از قیمت پایه آخرین مدل نسل قبل مینی کوپر هاردتاپ. برای مدل S نیز قیمت نسل جدید، از ۳۳.۱۹۵ دلار آغاز می‌شود.

انتهای پیام

source