Wp Header Logo 19.png

سال ۲۰۲۰ که کونیگزگ از ابرخودرو جدید خود، یسکو ابسولوت رونمایی کرد، مالک و مدیرعامل این ابرخودروساز سوئدی پیش‌بینی کرد که یسکو ابسولوت می‌تواند تا ۵۳۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد؛ ادعایی که در صورت محقق شدن، کونیگزگ یسکو ابسولوت را بالاتر از بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ و هنسی ونوم F5، به سریع ترین خودرو سری تولیدی در دنیا تبدیل می‌کند. حال خبر می‌رسد که کونیگزگ آماده است تا نشان دهد ارزیابی‌هایش از توان یسکو ابسولوت، درست بوده‌اند.

Koenigsegg Jesko Absolut spped Record Attempt

آدرین ون‌کونیگزگ در مصاحبه ای که با یک سایت سوئدی داشته، از تصمیم کونیگزگ برای حمله به رکورد جهانی سرعت خودروهای سری تولیدی در سال جاری میلادی خبر داد. وی با اشاره به این که امیدوار است همین امسال کونیگزگ بتواند به رکورد سرعت، حمله کند، گفت: در حال حاضر دنبال مسیری هستیم که هم به مییزان کافی، مستقیم باشد و هم بتوانیم تردد در آن را برای انجام تست، متوقف کنیم که البته کار ساده ای نیست و بعید است بتوانیم آنچه که می‌خواهیم را در سوئد بیابیم.

آنهایی که با رکوردهای سرعت، آشنایی دارند، احتمالا به خاطر می‌آورند که کونیگزگ سال ۲۰۱۷ توانست با آگِرا RS و ثبت سرعت ۴۴۷.۲ کیلومتر در ساعت، رکورد سریع ترین خودرو سری تولیدی دنیا را به خود اختصاص دهد. کونیگزگ این رکورد را نه در پیست یا مسیر فرودگاهی، بلکه در بخشی قُرُق شده از بزرگراهی در وسط صحرای نوادا آمریکا به ثبت رساند. و برخلاف برخی رقبا که تنها در مسیر رفت موفق به ثبت سرعت جدید شدند، نه برگشت، کونیگزگ هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت موفق به ثبت سرعت هایی شد که متوسط آنها، به عنوان رکورد سرعت جدید خودرو های سری تولیدی در کتاب رکوردها، گینس، به ثبت رسید.

Koenigsegg Jesko Absolut spped Record Attempt

آدرین ون‌کونیگزگ در مصاحبه‌ای که با سایت سوئدی مذکور داشته، این را هم گفته که بوگاتی با خودرویی موفق به ثبت رکورد جدید برای سرعت شده که متفاوت از خودروهای تحویلی به مشتریان است. و این که رکورد سرعت را تنها در یک مسیر رفت به ثبت رسانده، نه برگشت. به گفته ون‌کونیگزگ، حتی رکورد SSC نیز با خودرویی به ثبت رسیده که مجوز تردد در جاده و خیابان را ندارد. با این توضیحات، ون‌کونیگزگ تاکید کرد: رکوردی که ما با کونیگزگ آگرا به ثبت رساندیم، با همان خودرویی بود که تحویل مشتریان میدادیم و تلاش جدید ما برای ثبت رکورد جدید سرعت نیز با یسکو ابسولوت سری تولیدی که کاملا مجاز برای تردد در شهر و جاده است، خواهد بود.

یسکو ابسولوت برداشتی سریع‌تر و قدرتمندتر از ابرخودرو یسکو است که مخصوصا برای سریع راندن در مسیرهای مستقیم ساخته شده. این خودرو از نسخه ۱۵۰۰ اسب‌بخاری موتور V8 توئین‌توربو Jesko Attack بهره می‌برد و در آن، از اجزای آیرودینامیک فعالی بهره گرفته شده که با کاهش ضریب درگ، به افزایش پایداری خودرو در سرعت‌های بالا نیز کمک می‌کنند.

کونیگزگ یسکو سریع ترین خودرو دنیا خواهد شد؟

مالک و مدیرعامل کونیگزگ می‌گوید فعلا مشخص نیست که با یسکو ابسولوت، دقیقا به چه سرعتی دست خواهند یافت اما با اشاره به این که ضریب درگ این ابرخودرو، تنها ۰.۲۷۸ است و کمترین مساحت دماغه را در برخورد با جریان هوای مقابل دارد، گفت: شبیه‌سازی های تعویض دنده و منحنی قدرت خودرو حاکی از آن هستند که دستیابی به سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت، امکان‌پذیر است و حال، می‌خواهیم نشان دهیم که یسکو ابسولوت، در دنیای واقعیت چه توانی دارد.

انتهای پیام

source