Wp Header Logo 35.png

رضوانی موتورز، ابرخودروساز آمریکایی که مالک و بنیانگذارش، یک ایرانی بنام فریس رضوانی است، از نسل جدید Beast رونمایی کرد. این برند اولین بار سال ۲۰۱۵ با نسل اول Beast که رودستری برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با آریل اتم بود، فعالیت های خود را آغاز کرد و از آن زمان، خودروهای متعددی از جمله Beast Alfa (مدل کوپه Beast برپایه لوتوس الیز)، تانک، هرکول و ونجنس تولید و عرضه کرده. حال نسل دوم Beast در حالی رونمایی می‌شود که به جای آریل اتم، شورولت کوروت به عنوان مبنای ساخت این ابرخودرو ایرانی-آمریکایی انتخاب شده.

رضوانی Beast جدید، آمد؛ نسل دوم ابرخودرو ایرانی-آمریکایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رضوانی بیست جدید اگرچه اتاقی مشترک با شورولت کوروت نسل هشت دارد، اما طراحی بدنه آن، به گونه ای انجام شده که این اشتراک ساختاری را تا حد قابل قبولی پنهان می‌کند. در واقع طراحی ظاهری Beast جدید، مخصوصا در بخش جلو، به نحوی انجام شده که یادآور نسل اول بیست، یا به عبارت دقیق‌تر، بیست آلفا ایکس باشد.

محرک این ابرخودرو مخوف، یک موتور ۶.۲ لیتری V8 است که به یک جفت توربوشارژر نیز اتصال یافته تا توان تولید قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاوری معادل ۱.۱۹۰ نیوتن‌متر داشته باشد. این موتور تقویت شده کوروت، متصل به گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ با اهرم های تعویض پشت فرمان بوده، صفر تا صد زیر ۳ ثانیه و شتاب ۴۰۰ متر ۹.۶ ثانیه به رضوانی بیست جدید می‌دهد.

رضوانی Beast جدید، آمد؛ نسل دوم ابرخودرو ایرانی-آمریکایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در کنار قدرت به مراتب بیشتر پیشرانه در مقایسه با کوروت نسل هشت، آنچه به رضوانی بیست کمک می‌کند به این توان عملکردی خیره‌کننده دست یابد، وزن تنها ۱.۳۴۲ کیلوگرمی آن است که به لطف بهره‌مندی از بدنه تماما فیبرکربنی به دست آمده.

در فضای داخلی، بیشتر از طراحی ظاهری می‌توان اشتراکات ساختاری رضوانی بیست و شورولت کوروت نسل هشت را دید. البته رضوانی سعی کرده طراحی داخلی را با یک سری تغییرات، اختصاصی سازی کند، مثل طرح فرمان که الهام شده از خودروهای فرمولا وان است، و یا پوشش ادوات و تزئینات.

رضوانی Beast جدید، آمد؛ نسل دوم ابرخودرو ایرانی-آمریکایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رضوانی بیست جدید قیمت پایه ۴۸۵ هزار دلاری دارد؛ رقمی که با سفارش آپشن های عجیبی نظیر پکیج ۴۵ هزار دلاری ۰۰۷، متشکل از ماسک ضد حملات شیمیایی، دید در شب حرارتی، حفاظت از بمب الکترومغماطیس، شوک برقی دستگیره درب ها، اسپری فلفل، آژیر و …، یا پکیج ۵۵ هزار دلاری اتاق ضدگلوله، به ۵۸۵ هزار دلار می‌رسد! رضوانی قرار است تنها ۲۰ دستگاه از Beast جدید خود، تولید کند.

انتهای پیام

نوشته رضوانی Beast جدید، آمد؛ نسل دوم ابرخودرو ایرانی-آمریکایی چه ویژگی‌هایی دارد؟ اولین بار در khodrodaily.ir. پدیدار شد.


source