Wp Header Logo.png

به گفته جانشین رئیس پلیس راه، تا پایان دهم فروردین ماه ۶۶۴ نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۷هزار نفر در تصادفات نوروز امسال، مصدوم شدند. در این مدت، استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تصادفات به ویژه تصادفات فوتی را داشته‌اند.

به گزارش خودرودیلی، گفتنی است تنها در یک مورد، روز پنجشنبه، نُهم فروردین ماه، ۹ نفر در یک تصادف رانندگی در شمال شرقی ایران جان باختند که مرگبارترین حادثه از آغاز تعطیلات نوروزی بوده است. طبق گزارش‌های مختلف، علت بالای تعداد تلفات، به وضعیت نامناسب بخش‌هایی از شبکه جاده‌ای، رانندگی بی‌احتیاطی و کیفیت پایین خودروها نسبت داده شده است.

مطابق اعلام پلیس راهور، بیشترین تردد و فراوانی مسافران نوروزی در استان‌های مازندران با ۳۱۲ هزار خودرو، گیلان با ثبت ۲۳۲ هزار خودرو و خراسان رضوی با ورود ۷۸ هزار خودرو بوده است. سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور پیش‌تر درباره خودروهای دارای بیشترین تصادف در کشور گفته بود: پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد.

به گفته حسینی، در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر بوده که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

source