سئو سایت
چگونه بخارپزی ممکن است روی بیضه و اسپرم شما تأثیر بگذارد؟ خوب، یک مطالعه موش که به تازگی منتشر شده است، بینش بیشتری را ارائه می دهد. (عکس از مارک ایوانز/گتی ایماژ)
Getty ImagesRats. اگر اتفاقی بیفتید احتمالاً این هدف شما نیست. در مطالعه ای که توسط انتشاراتی در مجله Revista Internacional de Andrología شرح داده شد، به نظر می رسید قرار گرفتن در معرض دود سیگارهای الکترونیکی تأثیر “کوچکی” بر بیضه های موش های صحرایی نر بالغ ویستار دارد. در این مورد، یک اثر کوچک به معنای کاهش اندازه بیضه است. و این تنها چیزی نبود که در مورد توپ هایی که افتادند. تعداد اسپرم موش ها نیز کاهش یافت. در این مطالعه، موش‌هایی که در معرض هیچ نوع نیکوتینی قرار نگرفتند، میانگین تعداد اسپرم 98.5 میلیون در میلی‌لیتر داشتند، در حالی که موش‌هایی که از دود سیگار الکترونیکی پر شده بودند، میانگین کمتری 95.1 میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر داشتند.
این همش نیست. برخی از موش‌هایی که در معرض دود سیگار یا سیگار الکترونیکی قرار گرفتند، دارای چیزی بودند که توسط نویسندگان مطالعه به عنوان “لوله‌های منی ساز به هم ریخته” توصیف شد. لوله های اسپرم ساز ساختارهای لوله ای شکل در بیضه ها هستند که اسپرم تولید می کنند. و به هم ریختن این چیزها دقیقاً یک تجربه “لوله ای” نیست زیرا ممکن است بر تولید و کیفیت اسپرم تأثیر منفی بگذارد. تیم تحقیقاتی دانشگاه Cumhuriyet (Hüseyin Saygın، Esat Korgalı و Tülay Koç) و بیمارستان Sivas Numune (Kübra Doğan) در ترکیه چیزهای دیگری را نیز یافتند: سلول های جوانه و سرتولی جدا شده، تشکیل حفره، مرگ سلولی و تجمع. از بافت های فیبری بله، این یک چیز است که مردم بگویند اتاق شما نامرتب است. به هم ریختگی بیضه‌ها چیز کاملاً متفاوتی است. یک متخصص سازمانی نمی تواند در مورد دومی به شما کمک کند.
این مطمئناً اولین مطالعه ای نبود که در مورد اتفاقاتی که ممکن است هنگام قرار گرفتن موش ها در معرض بخار سیگار الکترونیکی رخ دهد، انجام شد. سایر مطالعات موش نشان داده اند که چنین قرار گرفتن در معرض مرگ با افزایش مرگ اسپرم و تغییرات در بافت های تولید کننده اسپرم و وزن کم بیضه، علائم آسیب بافتی، و اختلال در آنزیم های کلیدی در فرآیند تولید اسپرم مرتبط است. محققان همچنین آسیب DNA و ساختارهای غیرعادی بیشتری را در اسپرم موش هایی که در معرض بخار سیگار الکترونیکی قرار گرفته بودند، یافته اند. بدیهی است که این خبر خوبی برای موش هایی نیست که می خواهند خانه ای با حصار سفید و تشکیل خانواده داشته باشند.
حالا، با فرض اینکه شما سبیل و دم بلند ندارید، ممکن است اصرار داشته باشید که همه این نتایج مطالعه برای شما صدق نمی کند، زیرا شما یک موش صحرایی نیستید – حداقل از نظر فیزیکی. درست است که مطالعات انسانی مشابهی وجود نداشته است که چنین اثراتی را نشان دهد. به این دلیل که بسیار سخت تر است که انسان ها را به شرکت در مطالعات مشابه موش ها برسانیم. به عنوان مثال، نمی‌توانید به یک انسان بگویید: «این دود سیگارهای الکترونیکی را به استنشاق ادامه دهید و سپس بیضه‌های شما را برمی‌داریم و می‌بینیم که آنها چقدر به هم ریخته‌اند.» با این حال، مطالعه ای که در سال 2020 در مجله Human Reproduction منتشر شد، نشان داد که مردان مردانی که به طور روزانه از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند، میانگین کل اسپرم 91 میلیون اسپرم در مقایسه با 147 میلیون برای افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف نمی کنند، دارند. همه. علاوه بر این، در دسامبر 2021، من برای فوربس مطالعه‌ای را پوشش دادم که نشان داد استعمال بخارات با بیش از دو برابر خطر اختلال نعوظ مرتبط است. این نشان می‌دهد که بخار کردن نیز می‌تواند یک مشکل دائمی باشد.
این یافته ها نباید خیلی تعجب آور باشد. اینطور نیست که به سادگی گرد و غبار پیکسی را هنگام بخارپز استنشاق کنید. بخار سیگار الکترونیکی می تواند از تعدادی مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده باشد که به طور بالقوه می تواند اثرات نامطلوبی بر روی توپ های شما داشته باشد. این شامل نیکوتین، ترکیبات طعم دهنده مختلف، فرمالدئید و طیف وسیعی از فلزات سنگین است. در این مورد، هوی متال به معنای موسیقی از گروه Ratt نیست. در عوض، بخار سیگار الکترونیکی می تواند حاوی نانوذرات ترکیبات فلزات سنگین مانند کادمیوم، مس و سرب باشد.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISOR بهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط Cassidy HortonContributor فقط به این دلیل که استخاره به‌عنوان یک جایگزین مطمئن‌تر برای سیگار تبلیغ می‌شود، آن را به‌طور ایمن به جای سیگار انجام نمی‌دهم. البته شما بیشتر از بیضه های خود هستید. و همانطور که قبلا برای فوربس توضیح داده ام، مطالعات نشان داده است که استخاره می تواند بر سایر قسمت های بدن شما مانند قلب و ریه ها تأثیر منفی بگذارد. بنابراین دلایل متجسم زیادی وجود دارد که باید نگران بخار سیگار الکترونیکی باشید و از مصرف سیگار خودداری کنید، مگر اینکه این چیزی بیش از یک اقدام انتقالی موقت برای کمک به ترک سیگار نباشد. اما در صورتی که بیضه‌های خود را از نظر اهمیت بالاتر از سایر قسمت‌های بدن خود قرار دهید، شاید این آخرین مطالعه موش‌ها می‌تواند ضربه‌ای به کشاله ران باشد که برای ترک سیگار لازم است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Bruce Y. Lee من یک نویسنده، روزنامه نگار، استاد، مدل ساز سیستم، متخصص محاسباتی، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال، پزشک پزشکی، آووکادو خوار، و کارآفرین هستم، نه همیشه به این ترتیب. در حال حاضر، من استاد سیاست و مدیریت بهداشت در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه شهر نیویورک (CUNY)، مدیر اجرایی PHICOR (@PHICORteam) و مرکز فناوری پیشرفته و ارتباطات در سلامت (CATCH) و موسس و مدیر عامل سیمسیلیکو سمت های قبلی من شامل خدمت به عنوان پروفسور با حسن نیت در دانشکده تجارت جانز هاپکینز کری، مدیر اجرایی مرکز جهانی پیشگیری از چاقی (GOPC) در دانشگاه جان هاپکینز، دانشیار بهداشت بین المللی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، دانشیار از پزشکی و بیومدیکال انفورماتیک در دانشگاه پیتسبورگ و مدیر ارشد Quintiles Transnational که در تحقیقات سهام بیوتکنولوژی در مونتگومری سکیوریتس کار می‌کند و یک شرکت بیوتکنولوژی/بیوانفورماتیک را تأسیس می‌کند. کار من شامل توسعه رویکردها، مدل‌ها و ابزارهای کامپیوتری برای کمک به تصمیم‌گیرندگان سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در همه قاره‌ها (به جز قطب جنوب) است. این شامل خدمت به عنوان محقق اصلی بیش از 60 میلیون دلار کمک های مالی تحقیقاتی از طیف گسترده ای از حامیان مالی مانند مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، آژانس تحقیقات و کیفیت مراقبت های بهداشتی (AHRQ)، بنیاد ملی علوم (NSF)، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، یونیسف، USAID، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، و صندوق جهانی. من بیش از 250 مقاله علمی و سه کتاب تألیف کرده ام. من علاوه بر پوشش سلامت، مراقبت‌های بهداشتی و علم برای فوربس، وبلاگی با عنوان «استخوان خنده‌دار برای انتخاب» برای Psychology Today، زیرمجموعه‌ای با عنوان «Minded by Science» دارم و مقالاتی برای نیویورک تایمز، تایم، گاردین نوشته‌ام. ، HuffPost، STAT، MIT Technology Review و دیگران. کار و تخصص من در رسانه های پیشرو مانند نیویورک تایمز، ABC، USA Today، صبح بخیر آمریکا، تامرون هال شو، بی بی سی، لس آنجلس تایمز، نیوزویک، CBS News، Businessweek، US News و World Report ظاهر شده است. بلومبرگ نیوز، رویترز، رادیو عمومی ملی (NPR)، نشنال جئوگرافیک، MSN و PBS. من را در توییتر دنبال کنید (@bruce_y_lee) اما از من نپرسید که آیا هنرهای رزمی بلدم یا نه.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها