Wp Header Logo 95.png

چرا چراغ جلو ماشین مات می‌شود؟
اگر چند سالی است که پشت فرمان می‌نشینید و از یک ماشین استفاده می‌کنید، حتما دچار زردی یا مات شدن چراغ جلو ماشین خود شده‌اید. مات شدن چراغ جلو ماشیت علاوه بر اینکه ظاهر خودرو را بسیار زشت و نامناسب می‌کند، بلکه قدرت نوردهی آن را شدید کاهش می‌دهد. به همین خاطر است که همه رانندگان، به دنبال روش‌های رفع ماتی چراغ و همچنین جلوگیری از ماشت شدن چراغ جلو ماشین خود هستند. در این مقاله قصد داریم تا در درجه اول به شما نشان دهیم که چرا چراغ جلو ماشین مات می‌شود و چگونه می‌توان از مات شدن چراغ ماشین جلوگیری کرد. در ادامه هم به شما راه‌کارهایی ارائه می‌دهیم تا به رفع ماتی چراغ خودرو شما کمک کند. پس اگر درگیر این معضل هستید، با ما هرماه شوید!
چه دلایلی باعث مات شدن چراغ جلو خودرو می‌شوند؟
به صورت کلی می‌توان تمام دلایل را در چهار دسته مختلف قرار داد:
اکسیداسیون: در درجه اول می‌توان اکسیداسیون یا همان اکسیدن شدن لایه روی چراغ جلو ماشین را، عامل اصلی زرد و مات شدن آن دانست. به صورت کلی زمانی که چراغ جلو در معرض نور UV قرار بگیرد، لایه محافظ خود را از دست داده و در معرض اکسید شدن قرار می‌گرد. به همین خاطر، در هر لحظه که چراغ جلو با اکسیژن در تماس است، چراغ شما زرد و مات خواهد شد. به همین خاطر پس از گذشت مدتی کوتاه، چراغ شما کاملا زرد می‌شود.
ذرات معلق در هوا: زمانی که با سرعت حرکت می‌کنید، چراغ جلو ماشین شما با ذرات مختلف معلق در هوا برخورد می‌کند. این برخورد‌ها آنقدر زیاد می‌شوند که لایه محافظ روی چراغ شما را به صورت کامل از بین می‌برن. از طرف دیگر، برخورد ذرات معلق نسبتا درشت، باعث می‌شود حفره‌های بسیار ریزی روی چراغ به وجود بیایند و بافت اصلی چراغ را در معرض اکسید شدن قرار دهند. به این طریق، چراغ شما زرد و مات می‌شود.
گل و مواد شیمیایی: قطعا برای شما پیش آمده که در جاده، گل به چراغ ماشین شما پاشیده شده باشد. پاشیده شدن گل و همچنین مواد شیمیایی مختلف همانند بنزین و گازوئیل به چراغ ماشین شما، می‌تواند آن را به مرور زمان کدر و مات کند.
بخار آب: تمامی چراغ جلوهای خودرو دارای واشرهای مقاومی هستند که از ورود آب به چراغ خودرو، جلوگیری می‌کنند. اما اگر این واشرها دچار مشکل شوند یا در اثر تعویض، به خوبی نصب نشوند، آب داخل چراغ شده و بخار می‌شود. این بخار به تدریج باعث کدر و مات شدن چراغ جلو ماشین شما خواهد شد

source

توسط chaarcharkh.ir