Wp Header Logo 624.png
۲۰۱۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در بخش بزرگراهی ۲۰۱۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسید که کل استان‌ها به‌خصوص استان‌های شرقی کشور از آن بهره‌مند شدند.

خیرالله خادمی امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) در نشست خبری با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: در حال حاضر  ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا است و نکته مهم در این بخش ، تعیین تکلیف کریدور‌های شمال به جنوب بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ و سال جاری از محل های مختلف برای این پروژه‌ها، منابع خوبی برای پنج پروژه ریلی چابهار به زاهدان، زاهدان به بیرجند و بیرجند به یونسی و تهران به بوشهر و راه آهن دو خطه بندر امام (ره)، راه آهن کرمانشاه به خسروی اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل‌ونقل با اشاره به اینکه  برای راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت منابع در نظر گرفته شده و قرارداد با طرف روسی در حال پیگیری است، گفت: در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت شرکت در نظر گرفته شده که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را تا این زمان دارند.

مناسبات بین‌المللی کریدور‌هایی برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی

خادمی تاکید کرد: در مناسبات بین‌المللی کریدور‌هایی برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی تعریف شده است که می‌تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل‌ونقل با تاکید بر اینکه در بخش جاده‌ای سالانه ۷۰۰ تا هزار کیلومتر بزرگراه در کشور بهره‌برداری شده است،گفت: سال گذشته نیز ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسید و امسال ۸۲۰ کیلومتر با اولویت کریدور‌های اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان‌های کشور در برنامه قرار گرفته‌است.

به گفته خادمی؛ در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به شرکت ابلاغ شد و مصوب آن حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد تخصیص یافت و منجر به افتتاح پروژه‌ها شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آزادراه ها در دولت سیزدهم گفت: در بخش بزرگراهی ۲۰۱۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسید که کل استان‌ها به‌خصوص استان‌های شرقی کشور مانند شمال و جنوب سیستان و بلوچستان از آن بهره‌مند شدند.البته در بخش آزادراهی ۲۳۶ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که آزادراه شیراز به اصفهان به عنوان طولانی‌ترین آن بود. 

source