Wp Header Logo 736.png

به گزارش بازار، مهدی رادمنش در یک نشست خبری، گفت: ری را قابلیت پاس کردن استانداردهای روز دنیا و ایران را داراست و در این پروژه، داخلی سازی ۶۸ درصدی محقق شده است.

وی با بیان اینکه برای صادرات ری را برنامه ریزی شده است، افزود: موتور بهینه سازی شده EFP با حجم ۱۶۴۵ سی سی برای این محصول در نظر گرفته شده که قویترین موتور ساخت داخل محسوب می شود.

به گفته رادمنش، شتاب صفر تا ۱۰۰ ری را بنزینی در مدت ۱۰.۴ ثانیه طی می شود و این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نسل جدید است.

وی توضیح داد: ری را باید با خودروهای وارداتی در بازار رقابت کند، به همین دلیل توجه ویژه ای به آپشن های آن شده که نورپردازی داخل کابین، صندلی چرم و پارچه، فرمان چرم، رینگ ۱۸ اینچ و صندلی جلوی برقی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه در تولید ری را هزار و ۱۳۰ قطعه به کار رفته است، گفت: ۶۷۹ قطعه این خودرو، جدید هستند و از نظر قیمت پک محصول، ۶۹ درصد خودکفایی صورت گرفته که برای ۳۱ درصد باقی مانده نیز برنامه خودکفایی تهیه شده است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ادامه داد: در محصول ری را، هزار و ۱۰۰ قطعه داخلی سازی شده و در مورد بقیه نیز به سمت داخلی سازی حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ری را قابلیت پاس کردن استاندارد یورو ۶ را در آینده داراست، افزود: در فاز صنعتی سازی و خطوط تولید، پروژه در ماژول های مختلف با صرف بودجه ای برابر با ۱.۵ همت و ۴۶۵ میلیون یورو انجام شده است.

به گفته وی، ظرفیت خط تولید ری را در ایران خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه در سال است و برای امسال تولید و عرضه ۱۰ هزار دستگاه از نیمه دوم سال در نظر گرفته شده است. البته بر روی پلت فرم ری را، محصولات دیگری نیز طراحی خواهد شد و تابستان سال آینده تولید ری را برقی آغاز می شود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه برای تولید ۲۰ دستگاه خودروی ری‌را در هر ساعت برنامه ریزی شده افزود: بهمن امسال به ظرفیت اسمی این محصول خواهیم رسید ضمن اینکه مجوز شماره گذاری این خودرو نیز دریافت شده است.

وی با بیان اینکه مجوز شماره گذاری ری را صادر شده است، گفت: مدارک لازم برای قیمت گذاری این خودرو به مراجع ذیربط ارائه شده و قیمت این خودرو تا پاییز امسال برای عرضه، مشخص خواهد شد.

source