Wp Header Logo 821.png
تحریریه صنعت ماشین

صنعت ماشین: شرکت جیلی از سلول باتری LFP جدید خود رونمایی کرده که دارای ۱۹۲ وات‌ساعت بر کیلوگرم تراکم انرژی است. چرخه عمر این باتری ۵۰ساله است و قابلیت شارژ سریع ۸۰درصد در کمتر از ۲۰دقیقه را دارد.

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت جیلی از سلول باتری LFP جدید خود رونمایی کرده که دارای ۱۹۲ وات‌ساعت بر کیلوگرم تراکم انرژی است. چرخه عمر این باتری ۵۰ساله است و قابلیت شارژ سریع ۸۰درصد در کمتر از ۲۰دقیقه را دارد.

باتری جدید، بازار خودروهای برقی دست دوم را داغ کرد

فناوری‌ای که شرکت خودروسازی جیلی به کار گرفته باتری آهن فسفاتی است که در خودروی مدل۳ پایه تسلا به کار رفته است. این باتری را می‌توان ۳۵۰۰ بار شارژ کرد که معادل یک‌میلیون کیلومتر است و از مقاومت بالای باتری‌های BYD و تسلا نیز بیشتر به حساب می‌آید.

این شرکت چینی مدعی است باتری‌های LFP مزایای زیادی برای بازار خودروهای برقی دست‌دوم دارند زیرا وسایل نقلیه برقی می‌توانند عملکرد بیش از ۶۰۰هزار مایل را با حداقل کاهش ظرفیت حفظ کنند.

این دوام با در نظر گرفتن میانگین مسافت سالانه رانندگی معادل تقریبا ۵۰ سال عمر مفید است. علاوه بر آن جیلی از نانوتوب‌های کربن و پوشش ارتقایافته استفاده می‌کند که حرکت یون‌های لیتیوم را سرعت می‌بخشد و در نتیجه مدت‌زمان لازم برای رساندن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰درصد فقط ۱۷دقیقه خواهد بود. جیلی قصد دارد سلول‌های باتری LFP را قبل از ارائه به مشتریان دیگر در خودروهای SUV گلکسی E۵ به کار گیرد. این شرکت برای تضمین باتری تست‌های متعدد و سختی روی آن انجام داده است.

source

توسط chaarcharkh.ir